تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۲۳۹۸۷

وزیر بهداشت: کنکور در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

۰
وزیر بهداشت: کنکور در تاریخ مقرر برگزار می‌شود
کبنا ؛کبنا، سعید نمکی روز دوشنبه پس از برگزاری جلسه‌ای با وزیر علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه برگزاری کنکور سراسری بیان کرد: بزرگترین دغدغه همه ما حفظ سلامت عزیزان ملت ایران است و هر فرزند این سرزمین را فرزند خودمان می‌دانیم. جلسه مفصلی برگزار و بحث‌های زیادی انجام شد و برای خروج از این بلاتکلیفی، موارد مورد جمع بندی قرار گرفت تا بتوانیم نتیجه مطلوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: کمیته‌ای تشکیل می‌شود که روسای دو کمیسیون مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان مجلس در کنار همکاران ما در وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش یک بار دیگر پروتکل‌ها را مرور کرده و سخت‌تر از آزمون دکتری در نظر خواهند گرفت.
وزیر بهداشت گفت: با سختگیری بیشتر در سه مرحله مهم شامل نقل و انتقال داوطلبان به حوزه امتحانی، داخل حوزه امتحانی و هنگام خروج و با پروتکل‌های سختگیرانه دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: قرار بر این شد که در مناطق مختلف، پروتکل‌های بهداشتی تغییر کند. در استان‌های گرمسیر مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان، در چنین شرایط و آب و هوایی باید فاصله‌ها و موارد را متفاوت در نظر بگیریم. قرار شد حدود ۲۰ درصد فضای اشغال هر سالن نباشد و فاصله گذاری‌ها حداقل ۲ متر باشد. همچنین قرار شد اگر داوطلبی ماسک یا پک بهداشتی نداشت، برای او تهیه شده و تحویل داده شود.
نمکی گفت: قرار بر این شد که ناظرها با اشتراک بین وزارت بهداشت و مجلس و بسیج و سازمان‌های مردم نهاد انتخاب و نظارت قوی انجام شود.
وزیر بهداشت افزود: در مورد کنکور سراسری و برخی رشته‌ها که داوطلب کمتری دارد نیز تلاش می‌شود که فضای مناسب‌تری فراهم شود.
وی بیان کرد: تصمیم بر این شد که با توان‌مندی و قدرت، کنکور سراسری در ۳۱ مرداد برگزار شود تا هم عزیزان ما از اضطراب در بیایند و هم تکلیف برگزار کنندگان روشن شود؛ اما این تضمین را هم خواهیم داشت که با رعایت مردم و همراهی عزیزان، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها به قدری قوی باشد که کسی دچار بیماری نشود
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1