تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۲۳۹۱۳
در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

اموال بلااستفاده دولت در کهگیلویه و بویراحمد / مدیرانی که فکر می‌کنند اموال دولت ملک شخصی‌شان هستند / مدیران چابک تر از گذشته اموال مازاد خود را معرفی کنند / امکان گریزی برای هیچ دستگاهی وجود ندارد

۱
۰
مدیرانی که فکر می‌کنند اموال دولت ملک شخصی‌شان هستند
کبنا ؛نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه ( 12 مرداد ماه 99)  با ریاست استاندار و جمعی از مدیران استانی در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست در خصوص بر اساس فروش اموال مازاد منقول و غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی، اسناد خزانه، تهاتر بحث و تبادل نظر شد.
حسین کلانتری در این باره اظهار داشت: فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی تاثیرات مطلوب خبی برای استان خواهد بود و مولد سازی به تحقق خواهد پیوست به گونه‌ای که طبق بخشنامه سازمان برنامه و بودجه کشور باید 900 میلیارد ریال از محل فروش این اموال برای پاداش و مانده مرخصی بازنشستگان اختصاص یابد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423913-1.jpg
وی افزود: تاکنون 11 ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده که در مرحله مزایده هستند و نقدینگی این املاک پس از فروش در خزانه استان در حسابی جداگانه تمرکز می‌یابد.
کلانتری ابراز داشت: تاکنون 5 هزار ملک در استان داریم که 4 هزار و 260 مورد از آن‌ها ثبت نهایی شده است. تاکنون 90 درصد از املاک استان ثبت شده تا بیت المال به هدر نرود.
وی با اشاره به الزام دستگاه‌های اجرایی برای جذب اسناد خزانه، افزود: امسال از هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی عدد جذب نشده‌ای را نمی‌پذیرم و به صراحت اعلام می‌کنم در صورت جذب نکردن اعتبارات و هر مبلغی توسط دستگاه مربوطه کتباً به وزارت کشور اطلاع رسانی می‌کنم. اجرا نکردن مصوبات ستاد ملی کرونا، اقتصادی مقاومتی و جهش تولید جرم محسوب می‌شود و باید در اجرایان ها سرعت و دقت بیشتری به خرج داده شود.
سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تهاتر عملکرد بسیار مطلوبی داشته و امسال نیز هم با تلاش مضاعف پیشرو خواهیم بود. 90 درصد نقدینگی کهگیلویه و بویراحمد به حساب استان واریز شده است و همچنین 121 میلیارد ریال اسناد خزانه بوده که 50 درصد آن تخصیص یافته است.

املاک مازاد میراث پدری مدیران کهگیلویه و بویراحمد نیست
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423913-2.jpg
وی در خصوص برخی اهمال‌ها در زمینه مستندسازی اموال و املاک مازاد ادارات و سازمان‌ها در استان گفت: به روند مستندسازی در گذشته ورود نمی‌کنم! اما در این یک سال در بحث مستندسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
این مسوول گفت: هر چند دولت با مشکلات زیادی روبروست اما برای طرح‌های عمرانی و جهش تولید با گشاده دستی وارد می شود و می‌خواهد که مشکلات را حل کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در کل کشور ما هم درصدی هستیم کلی اموال مازاد و منقول وجود دارد که مسوولان فکر می کنند ملک و ارث شخصی آن‌هاست و سال به سال هم این املاک فرسایش پیدا می‌کند و باید پول نگهبان هم بپردازند و اکنون خیلی اموال و املاک در استان داریم که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود.
وی گفت: نقطه قوت بخشنامه این است که هر چه فروخته شود به خزانه استان بر می‌گردد و خیلی از آن به طرح‌های عمرانی می‌خورد و دستگاه‌ها این گونه چابک و چالاک می‌شوند اما با ماندن این اموال به غیر از ضرر چیز دیگری عاید نمی‌شود.
وی گفت: وزیر اقتصاد از اقدامات استان ما تشکر کرد اما تا زمانی که این‌ها به فروش برسند خیلی کار داریم لیست اموال در اختیار اقتصاد دارایی است و هیچ دستگاهی امکان پنهان کاری هم ندارد و ما هم نمی‌پذیریم.
استاندار خاطرنشان کرد: بخشی از این املاک برای طرح اقدام ملی مسکن است که دستور رییس‌جمهور بوده و در حالی که وزیر می‌گوید ضروری است و خودشان از ما می‌خواهند این کار را بکنیم و امروز چیزی که می‌تواند قیمت مسکن را بشکند همین است.
وی در ادامه جلسه گفت: انتظار داریم دستگاه‌هایی که آرای قطعی علیه آن‌ها می‌آید به فعال کردن کارشناسان حقوقی بپردازند و نباید خود کارشناسان حقوقی علیه دستگاه خودشان اقدام کنند! نباید دستگاهی به دلیل عدم واریز مبلغی با مشکلات و بدهی سنگین‌تری روبرو شود.
وی در خصوص جذب اسناد خزانه هم گفت: وقتی ما آمدیم کل جذب اسناد خزانه استان ۳۰ درصد بود که ظرف یک ماه به ۱۰۰ درصد رسید و به همه شما بگویم که به غیر از ۱۰۰ درصد هیچ عددی را نخواهم پذیرفت و نارضایتی خودم را کتبا به مدیران کشوری شما اعلام می‌کنم.
استاندار با بیان این که مبالغ خوبی نقدینگی به استان تخصیص یافته و در زمینه اسناد خزانه هم استان در کل کشور خوب دیده شده است افزود: در کمتر جایی دیگر از کشور چنین وضعیتی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی خوبی در هفته دولت آماده افتتاح داریم که چشمگیر است و اتفاق بزرگی در استان خواهد افتاد و ۱۳ هزار شغل خواهیم داشت که باید شرایط را برای جوانان اشتغال استان فراهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مملی
Iran, Islamic Republic of
والا نمیدونیم این شغلی ک این آقا کجاست که همه جوانان این استان بیکار هستن!!!!
بعدش آقای استاندار املاک مردم بدبخت این استان را بفروشید و مثل پول نفت و گازش ببرید تهران و شمال برای رفاه بچه هاتون هزینه کنید که نکنه یوقت سخت بهشون بگذره!!!!
راستی چطوریه که چند نفر با فامیل کلانتری در بدنه دولت پست بالا دارند؟؟؟؟ ما استاندار غیربومی نمیخواهیم!!!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1