تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۲۳۹۰۳
اعتراض نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج؛

دندان طمع به کارخانه قند یاسوج را بکشید

۱
۱
دندان طمع به کارخانه قند یاسوج را بکشید
کبنا ؛کارخانه قند یاسوج مدت زیادی درگیر سودجویی و سوءمدیریت ها شد که با مطالبه و پافشاری دلسوزان و کارگران این کارخانه، در نهایت با ورود دستگاه قضا فرایند برگشتن این کارخانه به بیت المال صورت گرفت. با رفت و آمدهای  زیاد و پیگیری‌های رسانه‌ای، نور امیدی باز شد تا بنای بی عدالتی و ظلم از این کارخانه برداشته شود، اما این روزها باز هم شنیده می‌شود عده‌ای دست از سر این کارخانه برنمی دارند و نمی‌خواهند کارخانه قند یاسوج و کارگران این کارخانه بدون حواشی و سوء استفاده‌ی عده‌ای، نفس راحتی بکشد.
در شرایطی که هر روز شاهد بالارفتن قیمت‌ها، تورم، گرانی، بیکاری و مشکلات دیگر در کشور هستیم، کارگران این کارخانه خواستار هستند مدیری توانمند و غیرسیاسی و جناحی مدیریت کارخانه را به دست بگیرد زیرا تنها راه نجات کارخانه نیز همین است، تا این کارخانه دوباره به سرنوشت قبلی خود، و سرنوشت کارخانه‌های ورشکست شده‌ای که این روزها سروصدایشان در رسانه‌ها بلند می‌شود دچار نشود.
شنیده می‌شود افراد سیاسی و ناکارآمد با رایزنی‌هایی که با افراد مختلفی اعم از سیاسی و متنفذان دارند قصد بدست گرفتن مدیریت کارخانه قند یاسوج را دارند.
اسفندیار طلایی نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج در این خصوص به کبنا نیوز گفت: باتوجه باینکه متولی ومالک کارخانه قندیاسوج بانک تجارت می‌باشد باید فردی توانمند، متعهد، متخصص و دارای سابقه کاری در صنایع قند و شکر و اشراف به مسائل بومی و منطقه‌ای با هماهنگی با مدیریت انقلابی، شجاع، ولایتمدار سازمان اطلاعات سپاه استان و نماینده محترم ولی فقیه در استان و ریاست محترم دستگاه عدلیه در استان معرفی نماید که اشراف بر کارخانه داشته باشد و با نحوه تأمین مواد اولیه کارخانه، تولید و مدیریت تخصصی قند و شکر آشنایی کامل داشته باشد تا بیت المال مسلمین، بانک تجارت و کارگران کارخانه دچار چالش نشوند. اما عده‌ای دارند برای مدیرعاملی رایزنی می‌کنند و به افراد مختلفی متوسل شده‌اند، همه زحمات ما بر باد می‌رود و کارخانه به سمت ورشکستگی دوباره خواهد رفت.
طلایی در خصوص اهمیت مدیریت کارخانه، گفت: هدف این است که فردی متخصص که کننده کار باشد مدیریت کارخانه را بدست بگیرد و تنها در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم.
طلایی در خصوص اهمیت مدیریت کارخانه گفت: هدف این است که فردی متخصص که کننده کار باشد مدیریت کارخانه را بدست بگیرد و تنها در این صورت می‌توانیم امیدوار باشیم.


تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج ( چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ )

طلایی اظهار کرد: بانک تجارت کشوردر صدد است ابتدا به ساکن مجدداکارخانه قند را به بخش خصوصی واگذار نماید ولی ما حرفمان این بود و تاکید می‌نماییم که اگر قرار بر واگذاری کارخانه باشد باید با هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های نظارتی استان صورت بگیرد. لذا با توجه به موقعیت جغرافیایی کارخانه قند یاسوج دارای پتانسیل‌های متعددی از قبیل قرار گرفتن درمرکز شهر و کنار رودخانه بشار باز سازی کامل کارخانه و حدود 47 هکتار زمین در مرکز شهر و اطراف و اکناف یاسوج، نزدیکی به مرکز تهیه وتولید چغندر قند در مناطق سردسیر و گرمسیر و نزدیکی به تأمین شکر قرمز کارخانه و کوتاهی راه ودسترسی آسان به بنادر جنوبی کشوروقرار گرفتن در آب وهوای معتدل مزیتهای بسیار زیادی نسبت به سایر کارخانجات قندکشور دارد.
در طی سالهای متمادی عده‌ی زیادی چشم طمع به این کارخانه داشته و دارند و دستگاه‌های نظارتی باید مراقب این مهم باشند تا این مروارید گرانب‌ها را به چپاول نبرند.
وی افزود: کما اینکه در دهه 70 و 80 و 90 با رایزنی‌های صورت گرفته و ناسالم و با زد و بند و تبانی و تدلیس طی سه دهه معاملات در تهران صورت گرفت ولی منجربه ابطال معامله گردید. لذا باید بانک تجارت خودش متولی کارخانه باشد، ولی اگر قرار بر واگذاری باشد، حرف ما این است که باید به بخش دولتی واگذار شود.
طلایی گفت: اگر دولت در این موضوع مستأصل باشد، نهایتاً واگذاری به بخش خصوصی باید با نظارت دستگاه‌های نظارتی استان صورت گیردو در نهایت به کسی واگذار گردد که اهلیت داشته باشد و هدف خریدار اشتغالزایی ارتقاء تولید ملی و جهش تولید باشد نه اینکه فساد را از در بیرون کنیم و دوباره از پنجره وارد کارخانه شود.
طلایی گفت: اعضای هیئت مدیره کارخانه باید از استان مشخص شوند، و گلایه کردند متاسفانه قبلاً اعضای هیئت مدیره به این صورت تشکیل شد که اعضا در استان حضور نداشتند و اصلاً یک بار هم به استان کهگیلویه و بویراحمد نیامدند، نه کارگران را دیدند و نه می‌دانستند اینجا چه خبر است، نه از درد کارگران خبر داشتند و نه متخصص این کار بودند و سوء مدیریت در بخش مدیریت و اعضای هئیت مدیره‌های قبلی موجبات معظلات ومشکلات متعددی منجمله زدوبند وتبانی وتدلیس در واگذاریهای کارخانه وتعطیلی کارخانه وبیکاری کارگران شدند.
طلایی گفت: اعضای هیئت مدیره باید در کارخانه حضور پررنگ داشته باشند، تا مشکلات و مسائل را از نزدیک ببینند، مشکلات کارگر را ببینند و بتوانند برای کارخانه قدم مثبتی بردارند.
وی افزود: کارخانه جای سیاسی کاری نیست، یاسوج شهر بزرگی است، و باید مدیریت در این استان به شکل تخصصی شبیه استان‌های توسعه یافته‌ای مثل اصفهان و تبریز اداره و مدیریت شود، ما از مسئولان دلسوز وانقلابی می‌خواهیم مشکل را از همین ابتدا حل کنند و این آب‌های گل آلود را از سرچشمه ببندند.
 نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج در پایان از امت حزب الله، رزمندگان وایثارگران 8 سال دفاع مقدس، ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان وجمیع ائمه جمعه استان وحضرت آیت الله سید نصیرحسینی نماینده‌ی محترم ولی فقیه در استان، بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج و مرکز کشور و نیروهای گمنام، انقلابی و دلسوزان انقلاب اسلامی و کارگران این کارخانه، در نهایت با امر به ابلاغ لازم از طرف مقام عظمای ولایت، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مدظله العالی و ورود مقتدرانه و انقلابی سازمان اطلاعات سپاه استان و مرکز و دستور صریح و انقلابی اولین قهرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در رأس قوه عدلیه حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی محبوب قلوب مردم ایران زمین و آزادگان جهان به دستگاه قضایی و پیگیری مجدانه روسای دادگستری استان و قضات انقلابی قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارگر بازنشسته کارخانه
Iran, Islamic Republic of
بهترین دورا کارخانه قند زمانی بود که حاج محمدرحیم دهراب پور رئیس هیئت مدیره کارخانه قند بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1