تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۲۳۷۸۱
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت؛

ممنوعیت کشت برنج در استان / کشت های جایگزین بسیار مقرون به صرفه تر است

۳
۰
ممنوعیت کشت برنج در استان / کشت های جایگزین بسیار مقرون به صرفه تر است
کبنا ؛رسول فرهادی با تاکید بر رعایت اصول سازگاری با کم آبی گفت: عزم وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران در جهت منافع مردم و جلوگیری از هدر رفتن آب است
به گزارش کبنا؛ فرهادی افزود: شرکت آب منطقه ای استان برای رعایت حال بهره برداران اراضی سروک، شهرک ولایت و دیگر کشاورزان ایستگاه پمپاژ این منطقه را با وجود مشکلات فراوان، اورهال و تعداد دو دستگاه پمپ جدید با همت بخش خصوصی طرف قرارداد به این ایستگاه اضافه کرد تا در تابستان سال جاری کشاورزان، کشت خود را انجام دهند.
وی با تشریح فواید و اهمیت مصرف صحیح در منابع آبی گفت: همانطور که همگان اطلاع دارند بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است و با وجود خشکسالی های متعددی که طی سالهای اخیر اتفاق افتاده بود، منابع و سفره های آب، دچار کاهش و افت محسوسی شدند و به نوعی مشکلاتی برای کشاورزان پیش آمده بود ، انتظار می رفت بهره برداران به این موضوع، یعنی مصرف بهینه آب، اهمیت خاصی دهند، اما متاسفانه نه تنها به اخطارهای دستگاههای متولی امور، توجه نکردند، بلکه استفاده نادرست و برداشت بی رویه را در دستور کار خود قرار دادند.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، توجه جدی به مصوبات هیئت دولت درباره ممنوعیت کشت برنج را از دیگر مواردی ذکر کرد که بهره برداران و کشاورزان می بایست به آن عمل کنند چرا که شرایط آبی پایداری وجود ندارد.
رسول فرهادی در ادامه خطاب به نمایندگان بهره برداران و کشاورزان گفت : با توجه به ممنوعیت کشت برنج در استان و تاکید مقام عالی وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران مبنی بر رعایت کردن مصوبه هیئت دولت ، استفاده از کشت های جایگزین بسیار مقرون به صرفه تر است که تغییر الگوی کشت هم می تواند در جهت صیانت از منابع آبی موثر و هم به لحاظ مادی برای کشاورزان درآمد بهتری داشته باشد.
وی در پایان نحوه برداشت و توزیع آب توسط کشاورزان و بهره برداران را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: کشاورزان باید خود را در جایگاهی تصور کنند که نسل های آینده حیاتشان وابسته به مصرف صحیح این قشر می باشد و اگر این اتفاق در اذهان نهادینه شود مدیریت مصرف آب بسیار آسان خواهد شد .
در ادامه، کشاورزان مطالبی را در خصوص نحوه و شیوه آبرسانی به مزارع خود بیان کردند و خواستار رعایت عدالت در توزیع آب شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود برکبنا ونویسنده این متن
تفاوت وتبعیض دراحداث ساختمان های فاقد پروانه بیداد می‌کند نورچشمی ها وافراد پولدار هرطوری بخواهند خونه میسازند
عملا نظارتی نیست
افراد ضعیف هم اگربخواهندبسازند وکسانی که آشنایی ندارند توسط شهرداری جریمه میشوند
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس فرهادی فکری به حال باغات دلی اولاد علی مومن کنید که از بی ابی دارند خشک می شوند قرار بود از سد شاقسم به انها اب دهید چه شد داوودی که کاری نکرد حداقل جنابعالی به دادشان برس
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطت را
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1