تاریخ انتشار
جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۲۳۵۹۶
مدیرکل هواشناسی خوزستان:

خوزستان، گرما، شرجی / عرضه ماسک با قیمت مصوب در ۲۰۰ داروخانه خوزستان

۰
خوزستان، گرما، شرجی
کبنا ؛ مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما، وقوع شرجی و بارندگی در استان خبر داد.
محمد سبزه‌زاری، اظهار کرد: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز جمعه روند تدریجی افزایش دما تا اواسط هفته آینده را نشان می‌دهد.
وی افزود: در این مدت به علت جنوبی بودن جریانات جوی و انتقال رطوبت از خلیج فارس به روی استان خوزستان، وقوع پدیده شرجی در برخی نقاط جنوبی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود.
سبزه‌زاری ادامه داد: در این مدت در برخی نقاط استان خوزستان افزایش ابر و ابرناکی به ویژه در بعد از ظهرها مورد انتظار است و احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف در ارتفاعات وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته حداکثر رطوبت در ماهشهر ۸۹ درصد، شادگان ۸۷ درصد، هندیجان ۸۴ درصد، آغاجاری و صفی آباد دزفول ۸۰ درصد، اهواز و بهبهان ۷۹ درصد،  آبادان و امیدیه ۷۷ درصد، ایستگاه کشاورزی اهواز ۷۴ درصد، بستان ۷۳ درصد، شوش و گتوند ۷۰ درصد، رامهرمز ۶۸ درصد، حسینیه اندیمشک ۶۷ درصد، شوشتر ۶۵ درصد، لالی ۶۳ درصد و مسجدسلیمان ۶۱ درصد  گزارش شده است.
 وی گفت: در شبانه‌روز گذشته رامهرمز و شوشتر با ۴۶ و ایذه با ۲۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۳ تا ۴۵.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بود.


عرضه ماسک با قیمت مصوب در ۲۰۰ داروخانه خوزستان
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انتخاب ۲۰۰ داروخانه منتخب در سطح استان خوزستان برای عرضه ماسک با قیمت مصوب خبر داد.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: تامین مواد اولیه، دستگاه‌ها و راه‌اندازی کارخانجات تولید ماسک جزو وظایف سازمان صمت است که باید این کار را انجام دهند. همکاران در حال تلاش هستند اما میزان تولید ماسک در خوزستان، جوابگوی نیاز جمعیت استان نیست.
ایسنا: وی افزود: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک به صورت صنعتی در استان خوزستان تولید می‌شود اما کارگاه‌های کوچک نیز در حال تولید ماسک هستند. در تلاش هستیم کارخانجات بیشتری راه‌اندازی کنیم و برای توزیع ماسک، تیمی تشکیل داده‌ایم تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۶۰۰ داروخانه در خوزستان وجود دارد که حدود ۲۰۰ داروخانه منتخب برای عرضه ماسک با قیمت مصوب انتخاب می‌شوند.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: در صورت افزایش میزان تولید ماسک به ۵۰۰ هزار عدد در روز، تعداد داروخانه‌های متتخب نیز افزایش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1