تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۴۲۳۵۲۸
معاون استاندار خبر داد؛

ساماندهی یادمان شهدای گمنام یاسوج تا هفته دفاع مقدس

۰
ساماندهی یادمان شهدای گمنام یاسوج تا هفته دفاع مقدس
کبنا ؛
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تکمیل پروژه ساماندهی و توسعه یادمان شهدای گمنام یاسوج تا هفته دفاع مقدس خبر داد.
به گزارش کبنا؛ عزیز فیلی در نشست کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار، پروژه ساماندهی و توسعه یادمان شهدای گمنام یاسوج باید با همکاری شهرداری، فرمانداری، دستگاه‌های خدمات‌رسان و بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار، تا پایان شهریور‌ماه و هفته دفاع مقدس به سرانجام برسد.
وی افزود: طرح جامع ساماندهی و توسعه این یادمان تهیه شده و به منظور تسریع در اجرای این پروژه، کمیته‌ای با عضویت فرمانداری، شهرداری، شرکت برق، آبفای استان، تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی، با دبیری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و با مسئولیت فرماندار تشکیل شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اولویت نخست، باید ساخت سرویس‌های بهداشتی باشد و به صورت همزمان باید محوطه‌سازی و کار فونداسیون و جانمایی حسینیه شروع شود، ضمن اینکه هر چند هفته یک بار، از روند اجرای پروژه بازدید خواهیم داشت.
فیلی با اشاره به وظایف دستگاه‌ها در اجرای این پروژه، ابراز کرد: شهرداری متولی راه ورودی است و در این راستا از مسیر امامزاده عبدالله تا محل یادمان باید ساماندهی شود، ضمن اینکه جزئیات مربوط به جاده دسترسی، روشنایی و  موارد دیگر در کمیته اجرایی بررسی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اولین نشست کمیته اجرایی همین هفته برگزار و بازدید اجرایی از یادمان نیز تا فردا عصر صورت گیرد، گفت: در این بازدید علاوه بر جاده دسترسی و روشنایی، جزئیات مربوط به تامین آب یادمان نیز مطرح می‌شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار طراحی و اجرای تامین آب پایدار و ثابت برای این یادمان به عهده شرکت آبفای استان است، عنوان کرد: باید در اسرع وقت و حداکثر در مدت یک ماه، کار آبرسانی صورت گیرد.
فیلی بیان کرد: کار احیای پرچم اول یادمان را اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع دستی به عهده گرفته و پس از آن، کار نگهداری و احیای پرچم در مراحل بعدی به عهده شهرداری است.
وی از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به این پروژه خبر داد و گفت: انتظار داریم سپاه نیز اعتباری به همین میزان برای اجرای پروژه در نظر بگیرد تا هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری آن باشیم.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار اجرای پروژه  باید از امروز شروع شود و تلاش می‌کنیم تخصیص اعتبار آن صد درصد باشد، گفت: برای افزایش سرعت عمل و همچنین استفاده از امکانات و تجهیزات همه دستگاه‌ها و نهادها، پروژه به صورت امانی به پیمانکار واگذار می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به اینکه هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در تپه نورالشهدای شهر یاسوج آرمیده‌اند، گفت: یادمان این شهدای والامقام طبق دستور استاندار باید در اسرع وقت ساماندهی شود.
امیرعباس آسمند افزود: اجرای پروژه ساماندهی و توسعه یادمان شهدای گمنام یاسوج همت و اراده همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد و امیدواریم با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها شاهد ساماندهی کامل این مکان فرهنگی باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1