تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۲۳۴۴۱
کبنا گزارش می‌دهد:

از تب‌وتاب حضور در بورس تا افزایش زنجیره انسانی کرونا در دفاتر پیشخوان دولت

۰
از تب‌وتاب حضور در بورس تا افزایش زنجیره انسانی کرونا در دفاتر پیشخوان دولت
کبنا ؛این روزها با بالا گرفتن تب‌وتاب ورود به بورس در بین عموم مردم، حضور پرشور متقاضیان در کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان به اتفاقی روزمره در استان تبدیل‌شده و فاصله‌گذاری اجتماعی درنتیجه ازدحام افراد، به حاشیه رفته است.
افرادی بنا به دلایلی همچون بی‌اطلاعی از نحوه ثبت‌نام اینترنتی و یا مسائل و مشکلاتی همچون نداشتن اینترنت و پایین بودن سرعت آن و یا شرایط سنی و مسن بودن و نیاز به حضور افراد برای عقد قرارداد با کارگزینی باعث شده تا برخی برای انجام این روند مجبور شوند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه بکنند.
خبرنگار کبنا  با حضور در برخی از پیشخوان‌های دولت در شهر دهدشت غالباً این مکان‌ها بدون تهویه هوا می‌باشند. علاوه بر این به خاطر محدودیت فضا این دفاتر، صندلی‌های محل استقرار مراجعه‌کنندگان بدون رعایت فاصله موردنظر یک و نیم تا ۲ متر در کنار یکدیگر قرار دارند.
ازجمله موارد عدم رعایت نکات بهداشتی در این مکان‌ها، ضدعفونی نشدن دستگاه‌های ثبت اثرانگشت است که بعد از استفاده هر مراجعه‌کننده بدون اینکه ضدعفونی شود فرد بعدی انگشت خود را بر روی آن می‌گذارد.
مهم‌ترین مسئله در عدم رعایت نکات بهداشتی مراکز پیشخوان دولت، حضور پرشمار مردم در این مکان‌ها است که فاصله اجتماعی اصلاً نمی‌تواند  رعایت شود و این مسئله می‌تواند در روند کنترل سیر بیماری کرونا تأثیر بگذارد .
یکی از شهروندان  که برای ثبت‌نام سجام و احراز هویت به یکی از دفاتر پیشخوان دولت در کوچه به کبنا گفت: چندین ماه است باید شرایط کرونا درگیر هستیم ولی دیگر بیش از این نمی‌توانیم کار خود را عقب بیندازیم.
 وی افزود: اما متأسفانه نه‌تنها کرونا  کمتر نشده است بلکه این  استان را جز استان‌های در مرز هشدار قرمز قرار داده است و  برای افرادی همچون من که به اینترنت و کامپیوتر دسترسی ندارند چاره‌ای به‌جز مراجعه به مراکز پیشخوان دولت باقی نمانده است و به‌ناچار به نزدیک‌ترین پیشخوان دولت به محل زندگی‌ام مراجعه کردم.
جولان کرونا در صف‌های احراز هویت - ایرنا
وی افزود:  برای انجام مراحل ثبت‌نام در سجام و احراز هویت مجبور شدم ساعت‌ها در این دفتر پیشخوان دولت بر روی صندلی‌هایی بنشینم که فاصله‌های موردنظر رعایت نشده است.
یکی دیگر از شهروندان  نگرانی خود را از بابت ضدعفونی نبودن فضای دفتر پیشخوان و همچنین آلوده بودن به دلیل بسته بودن فضا ابراز کرد.
دفاتر پیشخوان دولت  وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند و به نظر می‌رسد اگر مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد فکری به حال این موضوع نکنند در روزهای آینده همچنان شاهد افزایش  تعداد افراد مبتلابه ویروس کرونا خواهیم بود و زنجیره انسانی کرونا به‌صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1