تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۲۳۱۱۴
در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / شیب تند کرونا در استان / هشدارهای جاودان سیرت و استاندار

۱
۰
آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / شیب تند کرونا در استان / هشدارهای جاودان سیرت و استاندار
کبنا ؛ستاد استانی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار استان و با حضور مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (شنبه 21 تیرماه 99) نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار استان و با حضور مسئولان عضو این ستاد برگزار شد.
جاودان سیرت رئیس بیمارستان شهید جلیل در این نشست با بیان اینکه تعداد مراجعین سرپایی به این بیمارستان حداقل 5 برابر شده است، اظهار کرد: بیماران زیادی با سنین مختلف اکنون به بیمارستان شهید جلیل مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری کرونا اکنون پایین آمده است، افزود: زمانی گفته می‌شد، افراد با سیستم ایمنی بدنی بالا گرفتار کرونا نمی‌شوند، اما اکنون می‌بینیم، فردی که مربی ورزش و ورزشکار هست، به این بیماری گرفتار شده است.
وی به تغییر ماهیت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تغییرات جدیدی در کرونا مشاهده می‌کنیم، کرونا اکنون سیستم گوارشی، حلق و گوش، و سایر بخش‌های مختلف را درگیر خود می‌کنند.
وی تصریح کرد: بیماران کرونایی که در بخش ICU اکنون بستری شده‌اند، 6 برابر گذشته شده است.
وی گفت: وضعیت جدید بیماری کرونا، در حقیقت زنگ خطر بسیار شدیدی است که و ما وارد مرحله بسیاری بدی شده‌ایم که در این خصوص باید به مردم هشدار دهیم.
جاودان سیرت گفت: مشارکت مردم می‌توانند به کنترل این ویروس کمک کنند.
وی افزود: در حال حاضر 90 نفر بیمار در بیمارستان شهید جلیل بستری است. و اگر پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی رعایت نکنیم، این تعداد در چند روز آینده به 200 نفر هم می‌رسید. اما ما سعی می‌کنیم بیمارانی که شرایط بهتری دارند را به صورت قرنطینه در منازل درمان کنیم.
وی گفت: شرایط گچساران مطلوب نیست، اما در آنجا تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم. در کل وضعیت مطلوبی در استان به لحاظ شیوع این بیماری نداریم. و باید هشدارهای جدی‌تری به مردم داده شود و مردم را بیشتر پای کار بیاریم.
وی تصریح کرد: تشییع جنازه‌ها و جشن‌های عروسی گلوگاه‌های هستند که مردم در آن با کرونا درگیر می‌شوند. اگر همین روند پیش برود با یک فاجعه انسانی روبرو می‌شویم.
طی هفته گذشته ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شد
 پرویز یزدانپناه ظهر شنبه در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونای استان، افزود: از مجموع ۲۰۰ مبتلای جدید به کرونا در استان طی هفته گذشته، ۱۰۰ مورد مربوط شهرستان گچساران است.
وی ابراز داشت: همچنین در آمار ابتلای هفته گذشته، ۴۲ مورد مثبت کرونا در شهرستان بویراحمد و ۳۸ مورد در شهرستان کهگیلویه شناسایی شد.
یزدانپناه با بیان اینکه شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، عنوان داشت: بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی، باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و بهمئی و لنده در حالت کم خطر هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: در حوزه بستری مربوط به کرونا، ۵۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا و ۴۵۲ نفر در قرنطینه خانگی داریم.
یزدانپناه گفت: همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند که ۲۸ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.
وی از ارسال ۱۷ هزار و ۸۰۰ آزمایش به آزمایشگاه‌های هدف خبر داد و بیان کرد: همچنین ۱۵۶۳ نفر بهبود یافته کامل و بالینی مبتلا به کرونا در استان هستند.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ابراز نگرانی از شیب تند شیوع کرونا، اظهار کرد: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه هویدا است.
وی افزود: با تلاش‌های عمومی که شکل گرفته، اقداماتی خوبی برای کنترل این ویروس صورت گرفته است.
کلانتری با اشاره به اهمیت جلوگیری از تجمع‌های غیرضروری، گفت: در بعضی از کشورهای دنیا تجمع‌های بیشتر از 10 نفر ممنوع و حتی مدت زمان تجمع‌های غیرضروری نیز مشخص، شده است. لذا حائز اهمیت است که از تجمع‌های غیرضروی پرهیز کنیم. و رعایت اصول بهداشتی را مدنظر قرار دهیم تا خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم.
وی گفت: نتیجه عدم رعایت اصول بهداشتی وضعیت کنونی است. اگر همه افراد دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند الان با این شیب تند شیوع کرونا نمی‌بودیم.
وی افزود: 31 نفر فوتی در استان بیمار زمینه‌ای و یا سن بالا داشتند. پس نباید اجازه بدهیم به افراد ناقل به گروه‌های پرخطر نزدیک شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از نظام پزشکی استان تشکر کرد و گفت: در این شرایط نظام پزشکی استان خدمات پزشکی و درمانی را تعطیل نکردند و در زمینه‌های مختلف بیماران را پذیرش کردند.
وی در ادامه بر اهمیت نظارت برای جلوگیری از این ویروس گریزی زد و گفت: نظارت‌ها باید سازماندهی شده باشد، سازمان صمت، گردشگری، تعزیرات و فرمانداری‌ها هماهنگی داشته باشند تا نظارت‌ها هدفمند باشد. اگر نظارت‌ها را تقویت کنیم یک نفر کمتر به این بیماری مبتلا می‌شود.
کلانتری تصریح کرد: در یک جشن عروسی 200 نفر به کرونا مبتلا شدند، و 5 نفر فوت کرد. پس نرفتن به تجمع‌های غیرضروری می‌تواند از گسترش این بیماری جلوگیری کرد.
کرونا در یک عروسی دیگر در استان مرکزی، نظم زندگی یک خانواده بزرگ را بهم ریخت.
کلانتری با بیان اینکه اگر ما محدودیتی ایجاد می‌کنیم، به خاطر سلامت مردم است، افزود: در این شرایط، تجمع در تالارها، باغ‌های تفریحی و حتی برگزاری مراسم عروسی در منزل شخصی ممنوع است.
وقتی مردم رعایت نکنند و گرفتار این بیماری شدند. بعد داد و بیدا می‌کنند، روی مسئولین. ما هم نگران معیشت بخش‌های مختلف هستیم اما در این زمان وضعیت قرمز باید رعایت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مسئولیت محدودیت‌ها را می‌پذیریم، افزود: استفاده از ماسک اجباری است، ارسال پیامک‌های تشییع جنازه ممنوع می‌باشد و ادارات به مراجعینی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات ارائه ندهند.
وی در پایان تاکید کرد: اگر این مسیر را با هم درست برویم، شیب تند کاهش ویروس کرونا کنترل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر گچساران دارای وضعیت قرمز است چرا کارکناندولت شیفت بندی نمی شوند.به لطف دوستان این شهرستان نماینده ندارد وباز حق گچساران را تو مرگ ومیر هم میخورند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1