تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۴۲۲۱۸۲
در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

نیک مرام: فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد از فرصت سامانه کارا غفلت نکنند / اختصاص 225 میلیارد تومان به بخش‌های خسارت دیده از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۰
فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد از فرصت سامانه کارا غفلت نکنند
کبنا ؛
جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد با ریاست حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران اجرایی با محوریت ارائه تسهیلات به شغل های آسیب دیده از کرونا برگزار شد.
به گزارش کبنا امروز (روز سه شنبه 27 خرداد ماه 99) در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از اختصاص ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار به ۱۴ بخش مختلف خسارت دیده از کرونا خبر داد.
پروانه نیک مرام افزود: سهم حمل و نقل چهار هزار و ۶۱۱ واحد، صنعت و معدن و تجارت ۸۱۸ واحد، آموزش و پرورش ۲۷۶ واحد، میراث فرهنگی ۱۹ واحد، بهزیستی ۱۱۵ واحد، فنی و حرفه‌ای ۳۳ واحد، حوزه بهداشت و درمان ۷۷ و سایر دستگاه‌ها ۹۸ واحد  است.
وی اضافه کرد: این تسهیلات به شرطی پرداخت می‌شود که واحد‌های خسارت دیده از بیماری کووید ۱۹، در سامانه کارا نام نویسی کنند.
پروانه نیک مرام بیان کرد: به ازای هر شاغل بیمه شده ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، انصار و موسسه ملل از جمله بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از شغل های آسیب دیده از کرونا هستند.
نیک مرام ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی  در شهرستان‌ها به واحد تولیدی و کار و کارگاهی اعلام کنند تا متقاضیان برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.
وی با بیان اینکه در بخش های اشتغالزایی طرح کارورزی، ۱۵۶ درصد نسبت به سهم استان بیشتر عمل شده است، ادامه داد: در طرح یارانه دستمزد سهم استان ۴۷۰ نفر بود، اما عملکرد استان هزار و ۶۸ نفر است که ۲۲۷ درصد افزایش سهم را نشان می دهد.
نیک مرام افزود: سهم استان از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۳۰۲ میلیارد تومان بوده که ۹۴ درصد این مبلغ پرداخت شده است و امیدوارم بانک‌ها نسبت به جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات اقدام کنند.
 دبیر کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولان نباید از این فرصت غفلت کنند، تاکید کرد: دستگا‌ه‌های اجرایی و فرمانداران وظیفه دارند به هر طریق ممکن از جمله ارسال پیامک، تماس تلفنی ... حتی در صورت لزوم حضور  چهره به چهره، اطلاع رسانی لازم در زمینه مراجعه متقاضیان به سامانه کارا  www.kara.mcls.gov.ir و ثبت نام آنها را فراهم نمایند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1