تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۲۱۹۶۵
حسن غفاری هنرمند و فعال رسانه؛

چرا در مقابل حذف دولتمردان و سرمایه‌های کهگیلویه و بویراحمد در کشور سکوت می‌کنیم؟

۷
۲
چرا منابع طبیعی استان ملی است ولی از سرمایه های انسانی ما در سطح ملی استفاده نمی شود؟
کبنا ؛حسن غفاری هنرمند و فعال رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با بررسی اعتبارنامه تاجگردون و با اشاره به یادداشتی با عنوان «چرا در برابر حذف تاجگردون سکوت کرده‌ایم؟» در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: «بسیار به جا است که بگوییم چرا در مقابل حذف دولتمردان و سرمایه‌های استان در کشور سکوت می‌کنیم؟ در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌های ملی عظیمی وجود دارد، نفت و گاز صادر می‌شود، آب از این استان خارج می‌شود، منابع و جنگل‌های استان نیز جزء سرانه منابع طبیعی ملی اعلام شده است. پس می‌بینیم که جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد جزء منابع ملی است. در صورتی که در بقیه استان‌ها، مثلاً «مس» ملی نیست، ماهی‌های جنوب و شمال و یا معادنی که در کشور مردم از آن بهره مند هستند. استفاده از منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بصورت ملی خیلی سریع اتفاق افتاد، ولی استفاده از منابع انسانی و سرمایه‌های انسانی خیر دیر و با تأخیر مورد استفاده قرار گرفت».
به گزارش کبنا؛ غفاری در ادامه گفت: «در دهه اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد رشد بسیار زیادی در سطح کشور داشته است، در معاونت وزارت و یا مناصب قدرتمند تصمیم گیر و تاثیرگذار در مناصب دولتی، نخبگان کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند. اما به یک باره متوجه هجمه تبلیغاتی عجیب، وسیع و گسترده‌ای علیه کهگیلویه و بویراحمد می‌شویم. چون می‌بینند کهگیلویه و بویراحمد چنین سرمایه‌های غنی دارد و اگر این سرمایه‌ها بخواهد کشف شود و مورد استفاده قرار بگیرد، توازن اقتصادی و منافع برخی افراد بهم می‌ریزد، بخاطر اینکه این اتفاق موجب آگاهی بخشی خواهد شد و می‌خواهند مطالبات اجتماعی مردم که در قدیم نبوده الان هم وجود نداشته باشد».
غفاری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه «چرا فرزندان بی دفاع آسیب می بیننند؟» گفت: «چون هیچ درکی از مسئله رسانه، فرهنگ و هنر در میان مردم وجود ندارد. این مثلث فرهنگ، هنر و رسانه شفافیت ایجاد می‌کند و ابزار قدرتمندی است برای اینکه کارها صورت بگیرد و اهداف جاری شود و آگاهی بخشی در میان مردم ایجاد کند و مطالبه گری در میان مردم ایجاد شود».
وی بیان کرد: «اگر آقای افشانی و آقای غریب پور تیم رسانه‌ای قدرتمند توانمندی نداشته باشد، چه فایده‌ای دارد.
در بین اینها، آقای تاجگردون قدر فرهنگ و هنر را می‌دانست ولی متاسفانه فقط در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کرد. فرهنگ، هنر و رسانه ابزار توانمند در خدمت این افراد می‌تواند باشد ولی این افراد نتوانستند این را درک کنند و درست از آن استفاده کنند. اگر بخواهیم امروز این عقب افتادگی کهگیلویه و بویراحمد را در فقر فرهنگی و مادی را بررسی کنیم، این‌ها ریشه در بی توجهی در مسائل فرهنگی هنری و رسانه دارد».
«رسانه‌های ما فقط در محدوده استانی فعالیت می‌کنند که نماینده و مسئولان را در چشم احزاب، اقوام و طرفدارانش برجسته کنند ولی توان این را ندارند که در سطح ملی جایگاه خوبی را ایجاد کند، بر مفید بودن این اشخاص تاکید کند و ما متاسفانه از این موضوع آسیب می‌بینیم».
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تو را خدا استدلال آقای هنرمند را ببینید. چرا منابع طبیعی ملی است اما یک مسیول نیست.
شیراز
Iran, Islamic Republic of
سلام درود بر آقای غفاری واقعا مگه این استان صاحب نداره چرا مردم ومسولین سکوت کرد نه .....مگه آینه همه کار و خدمات که انجام شده فقط فامیل تاج ازش استفاده می کنند
..
ali
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما. سرچشمه همه ی این هجمه ها درونیه.
Iran, Islamic Republic of
این سوال باید بشه آب استان محروم کهگیلویه را به یزد کویری بردند که حالا انار صادر می کنه و ماهی پرورش میده و مردم دهدشت و گچساران حتی آب شرب هم بعضی مناطق آن ندارند چون جناب خاتمی قدرت داشت و به جای کمک به این استان محروم منابع این منطقه را با بی عدالتی برد یزد و حالا سود اقتصادی می برند ولی کهگیلویه و بویر احمد در فقر و بدبختی و فلاکت است،
نفت گچساران برای کشور، آب سرد یاسوج و گچساران هم برای بقیه استان ها!!!!! یکی نیست از استان های دیگه خبری به مردم این منطقه برسانند و محرومیت را از چهره این استان بزدایند.
United States
سرمایه های انسانی؟؟
خبر
Iran, Islamic Republic of
چون شما خبر از پشت پرده تاجگردون ندارید.. که کجا ها چه کرده است.
Iran, Islamic Republic of
گمان کردم ولی افسوس که شما هم کاسب
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1