تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۲۱۸۲۳
کبنانیوز گزارش می‌دهد

تجمع پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا در یاسوج و پاسخ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی / نه به آن گل‌های‌تان، نه به این برکناری‌تان (+ تصاویر )

۸
۰
تجمع پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا در یاسوج و پاسخ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی / نه به آن گل‌های‌تان، نه به این برکناری‌تان (+ تصاویر )
کبنا ؛در روزهای اخیر جمعی از پرستاران قرارداد 89 روزه کهگیلویه و بویراحمدی مقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی این استان تجمع کردند و خواستار حق و حقوق خودشان شدند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، با شیوع ویروس کرونا در کشور شرایط در برخی از استان‌ها به‌قدری وخیم شد که حتی کادر درمان را نیز تحت تأثیر قرارداد، کمبود پرسنل پرستاری و ابتلای کادر درمانی به این ویروس و حتی جان باختن عده‌ای از آنان، وزارت بهداشت را در شرایطی قرارداد که این نهاد در اسفندماه اقدام به جذب نیروی پرستار از میان خیل فارغ‌التحصیلان بیکار به مدت 89 روز کند.
با فراخوان نیاز به نیروی شرکتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد 227 پرستار فارغ‌التحصیل مشغول به کار شدند و به آن‌ها قرارداد 89 روزه منعقد شد.
این پرستاران در گفت‌وگو با کبنا نیوز می‌گویند: «از ابتدای اسفندماه برای مقابله با شیوع کرونا در بیمارستان‌های استان مشغول به کار شدیم و تا کنون دستمزدی دریافت نکرده‌ایم. برخی از پرستاران در جاهای دیگری مشغول به کار خصوصی و شخصی‌ خودشان بودند که با فراخوان دانشگاه و برای مقابله با کروناویروس کار خود را رها کردند و امروز به‌جای تکریم اخراج شدیم.»
آنها بیان می‌کنند: چرا الان که ماها کارمان رها کردیم و برای مقابله با این ویروس در بیمارستان‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کردیم، باید کنار گذاشته شویم، و دست مان به هیچ جا بند نباشد. آیا ما همان پرستارانی نبودیم که در اوج کرونا از ماها به عنوان مدافعان سلامت نام می‌بردند و برایمان گل‌ها و هوراهای زیادی فرستادند؟ الان چرا کسی از ما و آینده ما صحبتی نمی‌کند. ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم که چاره‌‌ای برای حق و حقوق ما بیندیشند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000421/nf00421820-1.jpg
در پی این اعتراضات «جلال پورانفرد»، معاون پشتیبانی، توسعه منابع انسانی و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج، گفت: اسفندماه با شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت مجوزی صادر شد که در صورت کمبود نیروی به مدت 89 روز نیروی درمانی به کار گرفته شود.
پورانفرد در ادامه بابیان اینکه بیمارستان‌های استان قبل از ویروس کرونا هم با کمبود نیروی مواجه بود، گفت: نیاز به حدود 227 نیروی پرستار، نقاهتگاه، آزمایشگاه‌های مرکزی ویروس‌شناسی، درمانی و بهداشتی به‌صورت 89 روزه از سوی کمیته آزمون دانشگاه استان اعلام شد.
وی بابیان اینکه ضمن قدردانی از نیروهای درمانی که از ابتدای ویروس کرونا به‌صورت داوطلبانه برای مقابله با این بیماری اقدام کردند، اظهار داشت: دست همه نیروهای درمانی را می‌بوسیم که در این موقعیت به داد دانشگاه و مردم رسیدند.
وی بیان کرد: از ابتدای جذب نیروهای قرارداد 89 روزه اعلام کردیم که حق اولویت با نیروهای ذخیره در آزمون‌های برگزارشده این دانشگاه است. قرارداد با حدود 227 نیروی به‌صورت شفاف و مشخص به مدت 89 روز منعقد و پایان تمام این قرارداد هم 15 خردادماه مکتوب شد.
معاون پشتیبانی، توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه بابیان اینکه ضمن تشکر از پیگیری و همراهی آقای «تقوی نژاد» در منابع مالی و انسانی گفت: در این مدت حدود چهار نامه به وزارت بهداشت ارسال شد و به‌صورت حضوری هم درخواست جذب این نیروها را داشتیم همچنین اقداماتی از طریق سازمان امور استخدامی و برنامه بودجه برای جذب این نیروهای بین بخشی صورت گرفت.
وی اظهار کرد: تقریباًهمه‌ی استان‌های کشور قرارداد 89 روزه با نیروهای درمانی منعقد کردند پایان قرارداد هم 15 خردادماه به‌صورت شفاف مکتوب نوشته شد.
پورانفرد اظهار داشت: بنده به کسی قول نداده‌ام که جذب می‌شوند هر شخصی از فامیل تا غریبه هم تماس گرفت گفتم که بعید میدانم که دولت و وزارت بهداشت این نیروها را به‌راحتی کنار بگذارد. همچنین امکان دارد که شورای استخدامی امتیازهایی برای این نیروها در نظر بگیرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000421/nf00421820-2.jpg
پورانفرد بابیان اینکه قول و نوید می‌دهم که امکان ندارد این نیروها را بیکار کنیم و نیروهای دیگری را جذب کنیم، گفت: ما تابع تصمیمات وزارت بهداشت هستیم. اگر بخواهیم بازهم قرارداد 89 روزه منعقد کنیم از همین نیروها درخواست می‌کنیم. البته پیگیر مشکلات این نیروها هم هستیم و این امیدواری را می‌دهم که با توجه به پیگیری‌های آقای «تقوی نژاد» و «نوروزی» مدیرکل نیروی انسانی وزارت و وزیر بهداشت راهی برای جذب این نیروها گشوده شود.
وی در پایان اظهار داشت: بیمارستان‌های تازه تأسیس استان هم کمبود نیرو دارد و اگر قرار باشد مجوزی برای جذب نیرو داده شود به‌زودی اعلام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
United States
جناب اقای پورانفر این درسته که ذخیره ازمونها تو خونه قرنطینه بودن و ما در بیمارستان با بیماران سرکار داشتیم حالا اونا استخدام بشن ولی ما پاداش رشادتهامونو با اخراج و برید ازمون بدین میگن .چه کسی و چه قانونی باید از ما حمایت کنه لااقل بجای تبدیل وضعیت اون شرکتیها ما را شرکتی میکردین بخدا راضی هم بودیم.خواهشا یه کاری برا ما پرستارها ۸۹روزه انجام دهید سنمون داره بالا میره و دستمون به هیچ جا بند نیست.
Iran, Islamic Republic of
این درست نیست که از پرستاران در سخت ترین مواقع که پای جان وسط است استفاده کنیم بعدش که تمام شد بهشون بگیم به سلامت
شرکتی
Iran, Islamic Republic of
سلام هیچ نیروی شرکتی تبدیل وضعیت نشده..
اوناییکه قراردادی شدن ذخیره ازمون پیمانی ۳۰ ابان هستن
پرستار
Iran, Islamic Republic of
ما ک جز کارنامه سبزها هستیم.جز قرار داد۸۷روزه هم بودیم.ولی الان بیکار و ذخیره ازمون هم نشدیم
نیرو
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه اگه بخواد میتونه فشار بیاره وزارت و مجوز بگیره
نیرو
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه اگه بخواد میتونه فشار بیاره وزارت و مجوز بگیره
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید پورانفر همتون را استخدام میکنه
Iran, Islamic Republic of
باید تمام پرستاران دوران کرونا طرحی قراردادی ........رسمی شوند واقعا کار بزرگی انجام دادند مثل جبهه جنگ بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1