تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۲۱۶۷۸

من در انتخابات برنده خواهم شد؛ ایران صبر نکند از همین حالا مذاکره کند / تشکر دوباره ترامپ از ایران بابت آزادسازی زندانی آمریکایی

۱
۰
من در انتخابات برنده خواهم شد؛ ایران صبر نکند از همین حالا مذاکره کند
کبنا ؛دونالد ترامپ روز جمعه در توییتی نوشت: خیلی خوب است که مایکل به خانه‌اش بازگشته است. وی تازه رسیده است. بسیار هیجان‌زده هستم. از ایران متشکرم. تا پس از انتخابات آمریکا برای انعقاد توافقی بزرگ صبر نکنید. شما الان می‌توانید به توافقی بهتر دست یابید!
بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ ساعاتی پیش با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با مایکل وایت در زوریخ، در توییتر نوشته بود: او به زودی سوار هواپیمای آمریکایی خواهد شد و به خانه، می‌آید.
رییس جمهور آمریکا در توییت ادامه داده بود: از زمانی که من سر کار آمده‌ام، ما بیش از ۴۰ گروگان و زندانی آمریکایی را به خانه آورده‌ایم. ممنونم ایران! این نشان داد که توافق ممکن است.
واکنش ظریف به آزادی وایت و دکتر «مجید طاهری»
به گزارش فرارو؛ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه پنجشنبه طی توئیتی به صورت تلویحی درباره ارتباط آزادی وایت و دکتر «مجید طاهری» نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند».
ترامپ پیش از این، بامداد امروز نیز با قدردانی از ایران به دلیل آزادی وایت، گفته بود: «ما الان بیش از ۴۰ نفر از گروگان‌ها و زندانیان را بعد از به قدرت رسیدن من به خانه برگردانده‌ایم. ممنونم ایران. این نشان می‌دهد توافق ممکن است».
ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.
در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.
منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بابت آزادسازی یک شهروند آمریکایی از زندانی در ایران از جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.
آزادی زندانیان
مایکل وایت، نظامی سابق آمریکایی که در مشهد بازداشت و دوسال در ایران زندانی بود، پس از آزادی با هواپیمای دولت سوئیس ایران را ترک کرد و در زوریخ مورد استقبال برایان هوک قرار گرفت. هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است.
آزادی مایکل وایت یک روز پس از آن صورت گرفت که سیروس عسگری، شهروند ایرانی که در آمریکا بازداشت شده بود به ایران بازگشت. همزمان مجید طاهری، یک پزشک ایرانی-آمریکایی هم در آمریکا آزاد شد.
توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره آزادی دکتر مجید طاهری و مایکل وایت
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنج‌شنبه در خصوص آزادی دکتر «مجید طاهری» پزشک و دانشمند ایرانی که از ۱۶ ماه قبل در آمریکا زندانی بوده و همچنین «مایکل وایت» کهنه‌سرباز آمریکایی که از تابستان ۱۳۹۷ در ایران زندانی بوده است، توضیحاتی را ارائه کرد.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام خبر آزادی آقای مایکل ری وایت تبعه آمریکا، که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود گفت، با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط آقای وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، امروز پنج‌شنبه ۱۵ خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج گردید.
موسوی گفت آقای وایت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، بر طبق بخشنامه عمومی رئیس محترم قوه قضائیه مشمول مرخصی شده و به دلیل عدم برخورداری از خویشاوند در ایران، به درخواست سفارت سویس به عنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده، در اختیار آن سفارت قرار گرفت. در این مدت به دلیل بروز برخی علائم مشکوک به کرونا، نامبرده تحت درمان و نظارت کامل پزشکی قرار داشته و پس از کسب اطمینان از منفی بودن آزمایش کرونا حکم آزادی او اجرا گردید.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود همزمان با آزادی آقای وایت، دکتر مجید طاهری دانشمند ایرانی که به دلایل واهی در آمریکا زندانی شده بود حکم آزادی خود را از دادگاه دریافت کرده و از زندان آزاد گردید.
موسوی در پایان از همکاری نزدیک قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و نیز سفارت سویس در تهران، در ترتیبات منجر به آزادی آقای وایت و آقای دکتر طاهری تشکر و قدردانی کرد. (فرارو)
نام شما

آدرس ايميل شما

برو ترسو .توهیچ غلطی نمیکنی .فقط طبل توخالی هستی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1