تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۲۰۹۶۵

برداشت جو و گندم در کهگیلویه آغاز شد

۰
برداشت جو و گندم در کهگیلویه آغاز شد
کبنا ؛علی رضا نیکویی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران  ، اظهار داشت: فصل برداشت مزارع جو و کلزا از روز ۲۱  اردیبهشت‌ماه آغاز شده و برداشت گندم نیز از روز پنجشنبه( ٢۵اردیبهشت)در سراسر شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
وی با اشاره به میزان کل تولید گندم و جو از سطح مزارع شهرستان ابراز کرد: از مجموع ۳۱۰۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی گندم در سطح شهرستان کهگیلویه پیش‌بینی می‌شود که میزان ۸۰ هزار تن گندم برداشت و حدود ۲۷۰۰۰ هزار تن مازاد بر‌مصرف از کشاورزان خریداری شود.

سرپرست مدیریت جهاد‌کشاورزی شهرستان کهگیلویه افزود: همچنین از مجموع ۱۳۵۰۰ هکتار مزارع دیم و آبی جو پیش بینی می‌شود که میزان ۲۰ هزار تن برداشت و به‌صورت خودمصرفی استفاده می‌شود و یا در بازار به‌صورت آزاد خرید و فروش می‌شود.
نیکویی زاده با اشاره به نرخ تضمینی خرید گندم تصریح کرد: قیمت هرکیلو گندم معمولی حدود ۲۵۰۰۰ هزار ریال و گندم دوروم حدود ۲۶۰۰۰ هزار ریال است و مراکز خرید گندم از روز شنبه، ۲۷ اردیبهشت در سطح شهرستان در حال دریافت محصولات هستند.

وی بیان کرد: عملیات برداشت گندم و جو با 80 دستگاه کمباین در سطح شهرستان انجام می‌شود و نرخ برداشت بصورت ساعتی و هکتاری محاسبه خواهد شد.
نیکویی زاده  افزود: نرخ برداشت در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، هر ساعت ۱۱۰۰۰۰۰ ریال و کمباین کاه‌ جمع‌کن ۱۴۰۰۰۰۰ ریال است، نرخ برداشت به صورت هکتاری در مزارع گندم و جو با کمباین معمولی، به میزان یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار ریال و با کمباین کاه‌جمع‌کن در هر هکتار معادل سه‌میلیون و پانصد هزار ریال است.
وی با اشاره به ممنوع بودن خروج گندم از شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: در مراکز خرید شهرستان کهگیلویه، گندم و جو با نرخ تضمینی از سوی دولت خریداری می‌شود و شرایط خرید در تمام نقاط کشور یکسان می باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1