تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۲۰۶۳۸
در گفت‌وگوی شبکه استانی دنا مطرح شد

آخرین توصیه‌ها و حرف‌های «یزدان‌پناه» در باره بیماری کرونا / هشدار به مردم بهمئی و نمازگزاران

۰
آخرین توصیه‌ها و حرف‌های «یزدان‌پناه» در باره بیماری کرونا / هشدار به مردم بهمئی و نمازگزاران
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم تصور نکنند که وضعیت عادی شده احتمال ورود به پیک بیماری وجود دارد.
پرویز یزدان‌پناه در گفت‌وگوی شبکه استانی دنا با بیان اینکه ستاد ملی کرونا شهرهای سفید، زرد و قرمز را مشخص کرده گفت: وضعیت سفید به این معناست که شهر بیمار کرونایی بستری نداشته یا حداکثر یک بیمار باشد که ۶ شهرستان استان سفید و کم‌خطر اعلام شدند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار بود در این ۶ شهرستان نماز جمعه برگزار شود اما طبق نظر علما و روحانیون فقط در چند بخش نماز اقامه و ارزیابی صورت می‌گیرد و در صورتی که موردی مشاهده نشود از هفته آینده در شهرستان‌ها نماز برگزار می‌شود که علما در این بخش از ما جلوتر هستند که از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: در ۳۱ فروردین تعداد موارد مثبت بیماری کرونا در استان ۳۵۰ مورد بود که ۱۵۸ نفر در بویراحمد، ۵۴ نفر کهگیلویه و ۳۶ نفر گچساران بود اما امروز تعداد بیماران به ۵۳۶ نفر رسیده که ۲۰۳ بیمار در بویراحمد، ۱۳۵ بیمار کهگیلویه و ۷۰بیمار گچساران هستند که آمار بویراحمد ۱.۳، کهگیلویه ۲.۵ و گچساران ۲ برابر شده است.
این مسوول عنوان کرد: این آمار بیانگر بیماریابی فعال و پیدا کردن ناقلین توسط مجموعه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد است، استان ظرف ۲۰ روز گذشته بیمار در آی.سی.یو نداشته اما این مورد باید مدنظر باشد که بیماری در گچساران و کهگیلویه رو به افزایش است.بنابراین اگر مردم در کل استان رعایت نکنند به مرحله پیک بیماری می‌رسیم.
یزدان‌پناه عنوان کرد: هنوز به مرحله پیک بیماری نرسیده‌ایم و فقط آن را کنترل کردیم اگر فاصله‌گذاری فیزیکی رعایت نشود وارد مرحله پیک می‌شویم و تعداد مبتلایان و شمار جانباختگان افزایش خواهد یافت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم گمان نکنند ویروس ضعیف شده افزود: برخی استان‌ها مانند خوزستان وارد مرحله پیک بیماری شده که این موضوع برای شهرستان‌های همجوار استان خصوصا بهمئی می‌تواند خطرناک باشد مردم این مناطق نکات بهداشتی را رعایت کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره مجدد به برگزاری نماز در مصلی‌ها و مساجد شهرستان‌ها و مناطق گفت: زمان حضور مردم برای نمازهای یومیه ۳۰ دقیقه است و تمامی نمازگزاران باید وسیله شخصی به همراه داشته باشند و از توزیع نذورات چای و غذا در مساجد خودداری شود ضمن اینکه بسیج نظارت و کنترل لازم را داشته باشد.
وی بر ضدعفونی کردن مساجد و مصلی‌ها پس از برگزاری نمازهای جمعه و یومیه تاکید کرد و یادآور شد: از برگزاری هرگونه مراسمی که مستلزم تجمع است کاملا خودداری شود، نمازگزاران توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا نیازی به نظارت نهادهای نظارتی نباشد.
یزدان‌پناه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت صنف آرایشگران گفت: در ستاد ملی کرونا در مورد زمان بازگشایی صنف آرایشگران تصمیم‌گیری و زمان بازگشایی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده اما تاکنون موردی در این خصوص به دانشگاه اعلام نشده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه عنوان کرد: مردم تصور نکنند که وضعیت عادی شده و چون شهرها سفید اعلام شده بیماری ریشه‌کن شده چنین چیزی وجود ندارد، احتمال رشد بیماری وجود دارد. آینده مشخص نیست، آمار بیماران در کشور رو به افزایش است و امکان ورود به پیک‌های جدید و خطرناک بیماری وجود دارد لذا مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی خصوصا در شهرهای گچساران و کهگیلویه تاکید و خاطرنشان کرد: رفت و آمدها و بازدیدهای خانوادگی مبتلایان به کرونا را افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1