تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۲۰۵۷۹
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد توضیح می‌دهد

استارت برگزاری نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد زده می‌شود

۰
استارت برگزاری نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد زده می‌شود
کبنا ؛نماز مظهر پاکی و پل ارتباطی بنده با معبود خویش است، به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی بنا بر تصمیم شورای سیاست گذاری و وزارت بهداشت، نماز عبادی و سیاسی جمعه و سایر مراکز مذهبی ما هم تعطیل شد. جمع زیادی از اقشار مختلف مردم در تماس با این پایگاه خبری تقاضای برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت در مساجد و سایر اماکن مذهبی را دارند.
در همین رابطه رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چگونگی برگزاری نماز جمعه در برخی شهرهای استان توضیحاتی ارائه کرد.
حجت‌الاسلام صفدر پناهی در نشست هماهنگی برگزاری «روز جهانی قدس» با اشاره به همکاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در زمان شیوع کرونا گفت: ائمه جمعه زمانی که وضعیت استان از شرایط کنونی سفیدتر بود با ستاد استانی پیشگیری از کرونا همکاری داشت و نماز جمعه‌ها در تمام شهرها و  شهرستان‌های استان تعطیل شد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته عزاداری‌ها و مراسمات عروسی کنترل نشد و کسانی در این برنامه‌ها به کرونا مبتلا شدند و  اعتراضی نشد اما اگر یک نفر در نماز جمعه به بیماری مبتلا می‌شد صفحات فضای مجازی پر می‌شد از حرف و اعتراضات در مورد نماز جمعه که از نخبگان می‌خواهیم برای این موضوع فکری کنند.
وی به برگزاری نماز جمعه در برخی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در شهرهای کوچک و کم‌جمعیت استان برگزار می‌شود و رسما به مردم اعلام می‌کنیم کسانی که یک سرماخوردگی جزئی یا بیماری زمینه‌ای دارند و پیران برای حفظ سلامت خود و دیگران در نماز جمعه شرکت نکنند.
وی با اشاره به اینکه شکوه نماز جمعه به جمعیت آن است، افزود: اینکه بگویم چه کسانی به نماز بیایند چه کسانی نیایند خود جمعیت نمازگزار را کاهش می‌دهد و اگر با جمعیتی کمی راهپیمایی روز قدس برگزار شود وهن ایجاد می‌شود که باید گروه‌های جهادی در این زمینه تشکیل شود.
وی با بیان اینکه برخی ائمه می‌گویند در این شرایط برگزار نشدن نماز جمعه از برگزار شدنش بهتر است، تصریح کرد: ائمه جمعه را راضی کردیم که نمازهای جمعه را حتی با جمعیت کم برگزار کنیم چرا که دقیق نمی‌دانیم بیماری تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند و نمی‌شود هم مصلی‌ها و مساجد بسته باشند لذا باید استارت کار زده شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1