تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۲۰۵۵۵
کبنا از گچساران گزارش می دهد؛

یتیمی «مساکن مهر گچساران» از بدو تولد / تکلیف «مساکن مهر» و «ساکنان آن» با هزار مشکل جورواجور چیست؟

۰
یتیمی «مساکن مهر گچساران» از بدو تولد / تکلیف «مساکن مهر» و «ساکنان آن» با هزار مشکل جورواجور چیست؟
کبنا ؛
ساکنان مساکن مهر شهرک نفت شهرستان گچساران نسبت به نبود آسانسور، نبود منبع آب، قطع شدن آب واحدها اعتراض کردند.
برخی از ساکنان مساکن مهر در گفت و گو با خبرنگار کبنا، نسبت به کمبودها و مشکلات مساکن مهر شهرک نفت گچساران اعتراض کرده و خواستار شدند صدایشان به گوش مسئولان برسد.
یکی از ساکنان این مساکن با بیان اینکه «در فروردین ماه مشکلات نبود آب داشتیم» گفت: مسئولان می گویند در شرایط کورنایی دست هاتون رو بشویید، در حالی که فروردین ماه آب مسکن مهر حاتمی 7 قطع می شد، از صبح تا بعدازظهر آب نداشتیم، آخه این چطور ممکن است که آب نداشته باشیم ولی کرونا هم نگیریم؟
یکی دیگر از ساکنان مساکن مهر در حاتمی 15 درباره کمبود آب گفت: خیلی وقت است که مسکن های مهر مشکل آب دارند، اسفندماه یکی از همسایه ها برای مشکل کمبود آب نامه نوشت، همه واحدها امضا کردند و بردند، ولی هنوز هم می بینم که فشار آب خیلی کم است و گاهی هم قطع می شود.
خانم ساکن مسکن مهر حاتمی 7 نسبت به کمبودها و مشکلات مساکن مهر ابراز نارضایتی کرده و گفت: از بس که پله ها را بالا و پایین رفتیم کمردرد گرفتیم، من خودم دیسک کمر دارم، نمی توانم دیگر اینجا بمانم، واقعا چرا این مسئولان به فکر نیستند؟ چطور از همان چند سال پیش از همه ما سفته گرفتند که بعدا بتوانند آسانسور نصب کنند، چرا بعد از این همه سال آسانسور نصب نمی کنند؟
این خانم در ادامه افزود: این خانه ها از همان ابتدا مشکل داشتند، وقتی خانه ساخته شده بود و ما خواستیم ساکن شویم، یکی از دیوارهای منزل شکاف برداشته بود، همان موقع گفتند میایم درست می کنیم ولی نکردند. آخه این چه خونه تحویل دادنی هست؟
یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر درباره مشکل نبود آسانسور گفت: من معلم هستم و هر روز چند بار باید بیرون بروم، ولی الان ساییدگی زانو پیدا کردم، مجبوریم دنبال خانه بگردیم، ولی واقعا مسکن های مهر استان ما با استان های دیگر خیلی فرق دارند، من مسکن های جاهای دیگر را دیده ام، آسانسور دارند و خیلی امکانات دیگر هم دارند.
این خانم اظهار کرد: در این منطقه حتی یک انتظامات وجود ندارد، هر کسی می آید و می رود، اصلا امنیت نداریم، آب هم که واقعا یا فشارش کم هست یا این مدت آب نداشتیم. خانه ها را هم می بینید چطور ساخته شده، زلزله بیاید مشخص نیست چه بلایی سرمان بیاید. یک لامپ روشنایی ندارد این منطقه، همه جا تاریک است، هر جا نگاه می کنید زباله ریخته، توی جوی آب را اگر کسی فیلم بگیرد متوجه می شوید پر از زباله است.
خانم ساکن مسکن مهر حاتمی 7 گفت: ما الان منبع اب خریدیم، ولی مگر همه می توانند جداگانه منبع آب بخرند؟ واقعا سخت است، ولی مساکن مهر باید از همان ابتدا منبع آب داشته باشند، واقعا اینجا هیچ کس نظارت نمی کند، اگر مسئولی داریم چرا موقعی که این ساختمان ها ساخته می شد نظارتی نمی کردند.
این خانم بیان کرد: علاوه بر مشکل آب و اسانسور، آپارتمان ها مشکل روشنایی دارند، اینجا شبها واقعا تاریک می شود و به خاطر نبود روشنایی خطرناک است.
در رابطه با آسانسورهای مساکن مهر در منطقه شهرک نفت با احمدی، رئیس راه و شهرسازی گفت و گو کردیم، احمدی گفت: سال گذشته یک پیمانکار پیدا کردیم که حاضر بود با قیمت مناسب آسانسور در منطقه مسکن مهر نصب کند، ولی ساکنان طبقه یک و دو راضی نشدند هزینه بدهند. مشکل ما همین ساکنان طبقه یک و دو هستند که قبول نمی کنند هزینه برای آسانسور پرداخت کنند.
احمدی در رابطه با اینکه «راه و شهرسازی از ابتدا سفته هایی برای تضمین همکاری برای نصب آسانسور از اهالی مساکن مهر گرفته» گفت: این سفته ها مربوط به سالهای ابتدایی بود، و اصلا سفته ای وجود ندارد،برخی از ساکنان هم عوض شده اند.
احمدی همچنین در رابطه با مشکلات دیگر آپارتمان های مسکن مهر گفت: همه این مشکلات مربوط به قبل و زمانی است که پیمانکار ساختمان ها را تحویل داده، آن زمان میزان اعتباری که به این ساختمان ها تعلق گرفته برای آسانسور و منبع آب و چیزهای دیگر کافی نبوده است.
احمدی در انتها گفت: در حال حاضر حدود 880 واحد مسکن مهر در گچساران در حال ساخت است و به بهره برداری خواهد رسید.
همه اینها در حالی است که مساکن مهر شهرهای دیگر امکانات خیلی بیشتری نسبت به مساکن مهر گچساران دارند، ولی اگر به مساکن مهر گچساران سری بزنید شاهد مشکلات ساختمان، از جمله نداشتن آسانسور، نداشتن منبع آب، نداشتن روشنایی، ضعیف بودن مصالح ساختمانی که باعث می شود در زلزله های کوچک سه ریشتری ترک های واضح و مشخصی در دیوار ایجاد شود، همه این مسائل از جمله استفاده از مصالح ضعیف به ضعف پیمانکار، ضعف نظارت مسئولان و مهندس ناظر طرح برمی گردد. اگر قرار است پیمانکار اعتبار کافی برای خرید مصالح نداشته باشد و از مصالح ضعیف استفاده کند، این مهندس ناظر طرح است که باید مانع شود و کار را تعطیل کند، تا استانداردهای لازم برای انجام کار فراهم شود.
همه این مسائل نتیجه عملکرد ضعیف مدیریتی در شهرستان و استان است، از زمان بهره برداری مساکن مهر، و اعتراض مردمی که مساکن بدون پی و کلنگی و بدون هیچ امکاناتی به آنها تحویل داده شد، تا همین الان، همه مشکلات نتیجه مدیریت ضعیف مسئولان، عوض شدن پیمانکارها و مسائل این چنینی است.
و اما مسئله دیگر این است  که اداره کل راه و شهرسازی نسبت به شهرستان گچساران کم لطفی و بی توجهی کرده است، چرا که مساکن مهر شهر یاسوج وضعیت خیلی بهتری نسبت به گچساران دارند که از جمله آنها می توان به داشتن آسانسور، محوطه های بهتر این مساکن اشاره کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1