تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۲۰۴۹۶
در جلسه صبح امروز شورای شهر یاسوج:

بحث داغ شورای شهر یاسوج پیرامون پشت پرده استیضاح شهردار؛ توضیحات دهراب‌پور در باره عهد شکنی اکبری + پاسخ هدایت اکبری / چوب خشک باشد، مقدم نباشد / مقدم این جایگاه اعتقادی و تکلیفی را زیر سئوال می‌برد / مقدم عامل انشقاق نیست / لزوم آشتی ملی در شورای شهر یاسوج/ با دین سازگاری ندارد

۲۴
۱
بحث داغ شورای شهر یاسوج پیرامون پشت پرده استیضاح شهردار؛ توضیحات دهراب‌پور در باره عهد شکنی اکبری + پاسخ هدایت اکبری / چوب خشک باشد، مقدم نباشد / مقدم این جایگاه اعتقادی و تکلیفی را زیر سئوال می‌برد / مقدم عامل انشقاق نیست / لزوم آشتی ملی در شورای شهر یاسوج/ با دین سازگاری ندارد
کبنا ؛جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و با حضور همه اعضا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (یکشنبه 14 اردیبهشت 99) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج در محل این شورا برگزار شد که مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ابتدا با گرامی داشت شهادت شهید مطهری (ره) روز معلم را تبریک گفت و اظهار داشت: شهید مطهری (ره) در بحث روشنگری آحاد جامعه نقش مهمی ایفا کرد، آن شهید بزرگوار با درک مقتضیات زمان به تبیین مکتب شیعه پرداخت و سایر مکتب‌ها را به نقد و بررسی قرار می‌داد.
وی به مقام و جایگاه معلمان اشاره کرد و گفت: خداوند متعال اولین معلم انسان‌ها است و با نازل کردن سوره قلم و سوگند خوردن به قلم و دانش اهمیت و جایگاه معلم و دانش را نشان می‌دهند.
خوبانی در ادامه با نام بردن از معلمانی همچون میرزا ابوالحسن حسینی، میرزا عیسی موسوی پور، مرتضی حسینی، صدرالله رودشتیان، طهماسب صالح پور و بهرام نیک پی نام برد و پیشنهاد داد که به منظور تجلیل و ارج نهادن به مقام معلم به فرهنگیان در بحث عوارض ساخت و ساز مسکن تا ۷۰ درصد تخفیف دهیم.
وی افزود: همچنین با حضور مسئولان استانی از اولین معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد، و برخی از معلمان برگزیده تجلیل کنیم.

در ادامه این پیشنهاد رئیس مورد بحث اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج قرار گرفت و در نهایت مصوب گردید که تا پایان سال معلمان و کارگران با معرفی دستگاه‌های مربوطه برای یک بار از تخفیفات ویژه شهرداری یاسوج استفاده کنند.
مسعود خوبانی رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه به موضوع استیضاح شهردار یاسوج در جلسات گذشته اشاره کرد و گفت: قبل از جلسه استیضاح شهردار یاسوج کلیپی را تولید می‌کند که دست به دست در فضای مجازی می‌چرخید و هر کس که این کلیپ را می‌دید. و در هر جلسه‌ای که می‌رویم، شورا را لعنت می‌فرستند برای این شهردار.
خوبانی گفت: شهردار یاسوج در آن کلیپ از سلطان دکه‌ها و غیبت نام می‌برد، آقای شهردار بر اساس کدام استدلال این حرف‌ها را می زند. شهردار یاسوج همچنین با روایت داستانی خودش را مورچه نماد کار و تلاش معرفی می‌کند و ما را اهالی جنگل که این توهین به اعضای شورای شهر یاسوج است.
وی افزود: شهردار بیان می‌کند که آنها (اعضای شورا) به دنبال این هستند که سلب انگیزه و کار کنند، کجا ما به دنبال سلب انگیزه هستیم، ما هم دغدغه مردم و منافع شهرمان را داریم.
خوبانی با قرائت متن صحبت‌های مقدم در آن کلیپ، ادامه داد: شهردار یاسوج به ما توهین کرده و در دادگاه قابل پیگیری است.
احمدی کیش:
ما نباید به عقب بر گردیم و به حاشیه‌ها دامن بزنیم و جامعه را به سمت تنش برویم، کاش این حرف‌ها را در جلسه‌ای بدون رسانه‌ها بیان می‌کردی. باید به خاطر مردم و آرامش مردم به این مسائل و حواشی دامن نزنیم. شما به عنوان رئیس شورا باید به آرامش شورا و شهر کمک کنید.
دهراب‌پور خطاب به احمدی کیش، گفت: کاش این حرف‌ها را جلسات قبل هم می‌زدی.
در ادامه این جلسه محمد رحیم دهراب پور عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در یک نطق مبسوطی به موضوع انتخاب و استیضاح شهردار پرداخت و گفت: هر چه تلاش کردیم، نتوانستیم همه اعضای شورا را هماهنگ کنیم.
هنگام شهادت سردار دلها، سردار سلیمانی در همه کشور یکی از معابر و میادین را به نام آن شهید والامقام نامگذاری کردند. ما هم در شورای شهر یاسوج همین کار را کردیم، که خیابان جمهوری را به نام سردار قاسم سلیمانی کنیم، با شهردار یاسوج در این باره هم صحبت کردیم. شهردار یاسوج این موضوع را به تأخیر انداخت و دلیل این کار را هم نمی‌دانم.
موارد دیگری از نزدیک شاهد بودم، که تصمیماتی گرفته می‌شود، بیشتر گزینشی است. رئیس دفتر شهردار دچار اشکالاتی بود که با شهردار یاسوج در این باره هم صحبت کردیم که اگر در جریان اطلاع هستید، شما هم شریک رفتار او هستید و اگر نه، پس تذکر دهید. شهردار یاسوج به من گفت؛ حیات کار من دو نفر است و تا زمانی که من باشم باید آقای مرادزاده مسئول دفترم و مشاور رسانه‌ای من باشند.
بعد از این مسائل تصمیم گرفتیم که مقدمه استیضاح شهردار یاسوج را فراهم کنیم، با آقای نگین تاجی، اکبری تبار صحبت کردیم و با آقای هدایت اکبری هم مشورت کردیم. من و آقای اکبری شروع کردیم برای استیضاح. و بنا به پیشنهاد آقای اکبری هم شهردار بعدی و هم سرپرست بعدی مشخص شدند. ما مشورت کردیم که این صورتجلسه را به آقای مقدم نشان دهیم تا ایشان محترمانه استعفا بدهند هم ایشان راحت بشوند و هم ما از این وضعیت رها شویم.
با این شرایط ما تصمیم گرفتیم که استیضاح شهردار را انجام بدهیم، که آقای اکبری همراهی نکرد و به عهدی که بستیم، پایبند نبود و ما هم جلسه استیضاح را ادامه دادیم تا مردم اطلاع پیدا کنند.
آقای مقدم این جایگاه اعتقادی و تکلیفی را زیر سئوال می‌برد و تخطئه می‌کند.
خودش را به فعالترین موجود روی زمین معرفی می‌کند و ما را به اهالی جنگل تعبیر می‌کند.
چرا بعد از جلسات دو باره اختلافات وجود دارد. مقدم چیزی از خودش نداره و دوستان به او تکلیف می‌کنند. آیا اختلافات غلیظ‌تر نشده است. برخورد مقدم در شهرداری تهدید آمیز است. او نیروها را تهدید می‌کند که چرا از من حمایت نکردید و بعد از جلسه استیضاح، شهردار یاسوج فعال‌ترین نیرو یعنی آقای عبدی پور را عزل می‌کند. چرا؟ این رویه از تفکر شورایی نیست.
آقای آشنا، اکبری و احمدی کیش بنده خودم را از شماها نزدیک تر به مردم طوایف خودتان می‌دانیم. ما الان زیر چتر نظام هستیم.  دست بردارید از این مسائل قومی و قبیله‌ای، بیاید برای رضای خدا کار کنیم. بنده بدون تعلق خاطر به کسی یا کسانی داشته باشیم. این حرکت، حرکت درون شورایی بود. و برای مهار کردن مشکلات و برطرف کردن اختلافات بود. من خودم شرمنده مردم هستم. هیچ کاری برای مردم نکردیم. مدیریت در شهرداری یاسوج صفر است، هیچ کس از کسی حساب نمی‌برد. هر کس ساز خودش را می‌زند.
این مطالب را با حضور اعضا و اصحاب رسانه مطرح کردم، تا حرف غیرمنطقی و اهانتی به کسی نزده باشم. این جایگاه باید حفظ شود، ما از بین مردم و برای مردم هستیم. و اجازه نمی‌دهیم، این جایگاه زیر سئوال برود.
اکبری:  این چه دلسوزی برای شهر یاسوج هست که به من می‌گویند، یک چوب خشک را شهردار بگذار، اما مقدم نباشد. من نمی‌خواهم به هیچ عنوان تکمیل کننده پازل سیاسی کسی یا کسانی باشم. حدود 5 ماه پیش که سئوال از شهردار کلید خورد، آقای فرج زاده با من صحبت کرده، که من کاندیدای شهرداری هستم. من جلسه‌ای که آن 4 نفر نشسته‌اند و کاغذ استیضاح شهردار را امضاء کردند، من نبودم. دوستان کاغذ سفید امضاء کرده‌اند. ما نباید از منافع مردم صحبت کنیم.
اینها می‌گویند که آقای مرادزاده این و آن کار را کرده، به نظر من آقای مرادزاده عرضه بیشتر از بقیه دارد.
من شما را هیچ وقت مأمور نکردم که با آن سه نفر ( اکبری تبار، خوبانی و نگین تاجی)
بانی گروه بندی از ابتدا در شورا کی بوده است؟ من بیشترین قرابت را با آقای نگین تاجی دارم، اما هیچ وقت طرف من نیامده‌اند. بانی این کارها کی بوده، کجا من سوگند خوردم برای عزل شهردار،  از شهردار خواهش کردیم، و اصرار کردیم که استعفا بده، ایشان گفت: بیش از 2 سال کار کردم و می‌خواهم ثمره کارم را بگیریم و استعفا نمی‌دهم. و می‌خواهم کارهایم. را به نتیجه برسانم. اگر سنگ مردم را به سینه می‌زنیم، چرا باید چوب خشک باشد، اما مقدم نباشد. تا ما بخواهیم شهردار را عوض کنیم،زمان می‌برد. وقت تلف می‌شود. شهردار تلاش‌های زیاده کرده و کارهای زیادی انجام داده، پس باید او را کمک کنیم. سال اول شهردار همزمان با زلزله بوده، الان هم کرونا، پس برای رضایت خداوند دست برداریم، کار کنیم، نیمه خالی لیوان را فقط نبینیم.  خواندن این متن یعنی له کردن شورا. اینقدر شورا ذلیل شده، جرا باید جلوی اصحاب رسانه این نامه‌ی را بخوانیم. مشکلات شهر را رها کردیم و چسبیدم به حاشیه‌ها، آقای خوبانی همراهی کنید، تذکر بدهید. اگر شهردار سهل انگاری می‌کند همه با هم تذکر دهیم. به جای تلف کردن وقت، وقت مان را برای مردم بگذاریم.
آشنا: خیلی از شهرداران کشور در کار روزمره شان مانده اند. مقدم خوب کار کرده، بنده خودم تصمیم می‌گیرم. اعتقاد ندارم که مقدم عامل انشقاق اعضای شورا است.
آقای دهراب‌پور در شوراهای گذشته چه کسی عامل اختلافات بوده است. بنده دوستان را به آشتی ملی دعوت می‌کنم.
احمدی‌کیش: آقای دهراب‌پور از شما انتظار بیشتر داریم، ما می‌دانیم در خانه X و  y چه اتفاقی افتاده است. ما می دانیم فلان حاج آقا چه دخالت های کردی است. آیا مشکلات فقط به ما (احمدی کیش، اکبری و آشنا) بر می‌گردد. حضرتعالی 12 سال که عضو شورا هستید. قضاوت باید منضصفانه باشد. ریشه ساختاری مشکلات از ادوار گذشته است. از ادوار گذشته به ما ارث رسیده است. شهرداری در این 4 سال با چه پدیده های اجتماعی روبرو بوده است. سیل، کرونا، تورم اقتصادی، زلزله، ترحیم..
آیا گذاشتن آقای نگین تاجی بعد از بهرامی مسائل قومی بود. من در شخصیت خودم ندیدم من همیشه شما را دعوت کردم به آرامش، کجا با دین سازگار دارد که ما فردی را مجبور به استعفا کنیم. استیضاح تمام شد، چرا دو باره باید ادامه دهیم، این مسئله را. به همان سوگند حرمت همکاراننم را حفظ کردم.
جایی انگشت اتهام به سمت ما است. سعی کردم از حرمت شورا و شهرداری دفاع کنیم. ما هم اعتقاد به قوم گرایی و طایفه گرایی ندارم. با کمترین هزینه به انتخابات ورود کردم و رأی آوردم. محبوبیت هم دارم. در خانواده شما هم طرفدار داشتم. انتظار می‌رود انگ به همکاران مان نزنیم. باید شهردار را بهش وقت بگذاریم. باید از استاندار و سایر مسئولان بخواهیم که اعتبار در اختیار شهرداری قرار دهیم.
همه باید پاسخگو مشکلات شهر باشیم. آقای دهراب‌پور بورس بازی در قبرستان‌ها را اعلام کنید.
دهراب‌پور: اختلافات آنقدر ضرر وارد می‌کند که نوع فرد اگر چوب خشک باشد بهتر است تا مقدم، به خاطر برداشتن اختلافات گفتم. تا لحظه‌ای که من رفتم پیش آقای اکبری‌تبار با هماهنگی آقای اکبری رفتم. من امضاء گرفتم از سایر دوستان برای استیضاح. متن استیضاخ از قبل با هماهنگی آقای اکبری تهیه شد. و امضاء را از بقیه گرفتم. ما هر جلسه گرفتیم آقای اکبری هم بوده، در ماشین و جاهای دیگر با هم نشستیم.
من یک بار صحبت نکردم که آقای مرادزاده این کار و آن را کرده. و بنا به درخواست دوستان با شهردار در این باره صحبت کردم. در نهایتاً آقای اکبری گفت که مقدم به عنوان شهردار می‌ماند.

فیلم کامل مناظره اکبری و دهراب‌پور، احمدی کیش و آشنا به زودی منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ستایشی
Iran, Islamic Republic of
برای رئس شورا شدن تا یاسوج را نابود نکنه نمینشیند بابا برو دیگه 40 سال این شهر وشهرداریهاش دست تو وخانوادات بودند چه گلی کاشتید همه میدانند که جناب دهراب پور تو برای شهر ومردم وجامعه نیستی فقط وفقط برای اسم در کردن وهمیشه سر زبان بودن هست وریس ماندن
Iran, Islamic Republic of
پس. در ماشین و جلسات استیضاح مقدم نقش داشته و بعد انصراف داده .گذشت زمان خیلی چیزها را ثابت میکند
Iran, Islamic Republic of
شهردار ضعیف بیش از این نباید بماند. صندلی مدیریت که ارثی نیست اقای مقدم ضعیف هستی پس کنار برو
حسنی
Iran, Islamic Republic of
اقای دهراب پور بس کن توراخدا شما که این همه ادعا داری بگو تو 4 دوره قبل چه خاکی توسر این شهر استان ریختید. جمع کن این حرفها راتا شما بخواهید سرپرست بیارید بعدش شهردار بیاری سال تموم شده .بزارید اقای مقدم کار خودش بکنه .همش دنبال امتیازی ول کنید وااا
عدالت
Iran, Islamic Republic of
.مهره ی سوخته ای بیش نیست، سوابق مقدم کاملا مشخصه، سوزش ناشی از شکست هم طایفه ایش در انتخابات هنوز ادامه داره، برو یه گوشه بنشین و طلب مغفرت کن و نماز خدا رو بخون
Iran, Islamic Republic of
این سوزش شده دیالوگ همتون مودب باش مگر این رسانه ها نظارتی روشون نیست ک داره به ما توهین میکنه از بس بی ادبین تا الان مجبور شدین چند بار عذرخواهی کنید بابت رفتاراتون. زارعی حداقلش مودب بود توهین نمیکرد هشضت سال تمام شما توهین کردین الان هم که دیگه به همه توهین می کنید من بعد جوابتون رو خواهیم داد ولی نه به شکل بی ادبی. مردم حیا دارن یا مودبن و جوابتون رو نمیدن دلیل بر نتونستن ندونید دلیل بر حیا و شخصیت طرف بدونید. اقا. با این هوادارها و این دفاع های بدی که از شما میشه قطعا ره ب جایی نخواهید برد
سادات
Iran, Islamic Republic of
اخ سی شورای ک اعضاش ......باشه. حالا مشخص شد.
شهرزیبا
Iran, Islamic Republic of
آقای اکبری از رای ک‌بهت‌دادم پشیمانم‌افسوس‌افسوس‌
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
آقای اکبری 🙄🙄🙄🙄🙄🙄
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای اکبری‌ازکدوم‌وقت‌صحبت‌میکنی‌وقتی‌ک‌تو‌باجهاتو‌بگیری‌ ‌ کارهای خودتو به‌کرسی بنشونی‌
بویراحمدی
United States
دوستان در این سایت آقای دهرابپور مرادزاده را عامل ناکامی وروی آوردن شورای به استیضاح نام برده
آقای دهراب پور صداقت داری در حضور اصحاب رسانه مرادزاده را دعوت کنید وشما هم تشریف بیارید مناظره ای بگذارید تا حقایق و زدو بندهای رو شود
اما میدانم هرگز ..
محسن
Iran, Islamic Republic of
.قیاس مع الفارق نکنید
Iran, Islamic Republic of
.از طرف اکبری شروع شده
Iran, Islamic Republic of
واقعا باعث تاسف هست كه / شورا باشد اخه اصلا متوجه نيست جايگاهش فكر ميكنه كوه هاي نازمكان داره يار يار ميخونه😂
جایگاه معاونت عمرانی استاندار ش درست که
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای دهراب پور .اگر می دانید برای مردم و شهر مفید نیستید .نیاز به خود خوری نیست استعفا بدهید . ضمنا اگر مشکل ،مرادزاده بود که خود ایشان بخاطر خرمت مردم استعفا داده .چرا ادامه دادید
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان شخصی که سالهاست ساکن استان نیستم و بدون حب و بغض گاها اخبار استان را جهت اطلاع از روزگار همشهریانم دنبال می کنم عرض میکنم . متاسفانه مردم ما سالهاست بی جهت شیفته آقای دهراب پور شده اند . اما کسانی که به نام ایشان و شنیده ها اکتفا نکرده اند می دانند ایشان در طول ۴۱ سال حاکمیت جمهوری اسلامی کمترین گذشتی برای طیف سیاسی که با آنان هم پیمان بوده نکرده اند. کاش یکبار یکی از رسانه های این استان از ایشان می پرسید کجا بر نام و منافعتان برای آبروی جریان متحد سیاسیتان پا گذاشتید؟ . جناب دهراب پور از حضرت امیرالمومنین به یاد آر که ۲۵ سال خانه نشینی را بر حضور در مسند قدرت برای اتحاد جامعه مسلمین ترجیح دادند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا روکنید میثاق نامه ای نوشته بودین، روکنید آقای حاج دهراب پور .
تنها یادگاری این دوره یه پل امام سجاده که به قول خودشان با ۱۵درصد تحویل گرفتند والان شده ۸۰درصد، هرسال هم مصاحبه که تاچند ماه آینده تکمیله اما کی تکمیل میشه خدا میداند! بعد قرار بوددمثلا وصل بشه جاده سروک و نهایتا جاده شیراز برای کم شدن ای ترافیک وحشتناکی جاده اکبر آباده، تورا به هر چه میپرستین همین یه پل تحویل بدین و جاده باز وآماده روی کانال سروک هم کاملا جاده از پنجاه سال پیش سی متریش طراحی شده وبیست مترش کاملا کنار کانال آماده است برای ایاب وذهاب و نجات این شهر از ترافیک، اگر مقدم این یه کارو کنه برای همیشه ماندگار میشه و نجات این شهر از ترافیک وگرنه همین یه کار هم بالای ده ساله کلنگ خورده و روال طبیعی طبیعی این بود که خود پل الان تمام شده بود ،هنر این مجموعه اینه که وصل کنن به جاده سروک و کانال آبی که وجود داره و جاده شیراز ،چون تنها راه ممکنه ویا یه شاخه را حداقل بندازن روی کانال تا ای فلاکت ترافیک کم بشه وهمه بار روی اکبرآباد نباشه وحداقل ورودی یاخروجی بندازن اکبرآباد ویکی رابندازن سروک .چهار سال دیگه یاسوج قفل میشه و ترافیک این شهر نقلی وکوچک ذلیل میکنه .اعضای شورای شهر وقتی استیضاحتون نتیجه نمیگیره وای سال آخر بیدار شدین حداقل این یه کارو انجام بدین و درآینده بگین ما یاسوجو نجات دادیم از ترافیک.استاندار میزنه میره، حالا نه امسال سال دیگه ،دردی نداره ،از نمایندگان بخواهین از تاجگردون که قدرت داره وووو تا امسال پول بزارن وای پل سروک وصل کنند ویاسوج نجات بدین ،سرظهرها تشریف بیارین ترافیک اکبرآباد تا متوجه بشین چندسال دیگه چه بر سر این شهر میاد .پل سوم فایده نداره، معلوم نیست تاکی معارضات حل بشه اما سروک آماده است ،چون از قدیم یه کانال آبی ابفای فارس باسی متر جاده گذاشته،اول قرار بود کنار اپارتمانها کمربندی ردبشه اما خونه ساختن تومسیرش ولی روی کانال کاملا بیست متر بازه و اگر خود کانال هم پوش بشه که سی متر از اول تااخر رعایت شده ،این یه کارو انجام بدین باور کنید تمام فرصت سوزیها رو جبران میکنه شورای دور پنجم و شهردار منتخب
شهروند....
با سلام. به چه حقی برا منافع خود و برای تسیلم‌کردن شهردار (ترس از استیضاح).چرا فقط به فکر این هستی که در شهرداری مهره چینی کنی.دست خدا از همه دستها بالاتر است . دستت برا همه رو شد.
امیر علی
تنها دلیلی که برگه استیضاح رو امضا کرد برا منافع شخصی بوده.شهردار رو وادر کرد تا طبق خواسته خودش عمل کنه .هم به هیچ عنوان به فکر مشکلات شهری و شهرداری نیست. این تفکر خودخواهنه شما هیچ موقع فراموش نخواهد شد
کارگر شهرداری
من ۹ ما هست حقوقی از شهرداری نگرفتم اقای مقدم و اکبری ؟با عملکرد ضعیف شهردار ، شهرداری ورشکست کرده
فرزادی
Iran, Islamic Republic of
حقیقت این است که جناب . و اقوامش از مسببین اصلی قومیت گرایی در یاسوج هستند اصلاح شوید.
امیر
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید که. امتیاز گرفته از مقدم که رای مخالف داده ؛ مگه میشه خودش شروع کرده باشه برای استیضاح بعدش هم ....
وحید
Iran, Islamic Republic of
باعث تاسفه عضو شوارای شهر ما بلد نباشه فارسی حرف بزنه متاسفم برای کسانیکه / رای دادن ای داد...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1