تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۴۲۰۳۴۱
با پیشنهاد سازمان مدیریت بحران کشور محقق شد:

تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با هجوم ملخ صحرايي

۰
تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با هجوم ملخ صحرايي
کبنا ؛
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مديريت بحران كشور، اسماعيل نجار با اعلام اين خبر گفت: با توجه به وضعيت كشورمان در خصوص هجوم ملخ صحرايي و ميزان آسيب رساني آنها در دسته هاي عظيم به محصولات كشاورزي و وارد كردن خسارت به كشاورزان به پيشنهاد سازمان مديريت بحران و به تاييد سازمان برنامه و بودجه كشور، مبلغ دويست ميليارد ريال به منظور مبارزه كامل با آفت ملخ صحرايي در برخي از استان هاي كشور به سازمان حفظ نباتات كشور اختصاص يافت.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور با اشاره به اين كه آفت ملخ صحرايي، با وارد كردن خسارت به بخش كشاورزي، تامين مواد غذايي را تحت تاثير قرار مي دهد، خاطر نشان كرد: از اين رو جلوگيري از هجوم آن ها و هم چنين كنترل شرايط موجود در مناطق جنوبي كشور كه بيشتر درگير اين بحران هستند، حائز اهميت است.
وي با اعلام اين كه مبلغ مذكور به سازمان حفظ نباتات كشور اختصاص يافته، اذعان كرد: سازمان حفظ نباتات كشور موظف است گزارش عملكرد اين مصوبه را در مقطع زماني سه ماهه، به سازمان برنامه و بودجه كشور و هم چنين مديريت بحران كشور اعلام كند.
نجار در ادامه هم چنين، با اشاره به گزارش دفتر سازمان خواروبار و كشاورزي سازمان ملل متحد(فائو) در تهران در مورد وضعيت كشورمان در مورد هجوم ملخ صحرايي نيز خاطر نشان كرد: اين دفتر طي روزهاي اخير با انتشار گزارشي نسبت به هجوم ملخ هاي دريايي از هند، پاكستان و كشورهاي عربي به جنوب كشور، هشدار داده است.
وي افزود: فائو، از طريق كميسيون كنترل ملخ صحرايي در جنوب غرب آسيا در چارچوب نظام پيش هشدار و جلوگيري از هجوم ملخ به كشورمان كمك مي كند.
رئيس سازمان مديريت بحران كشور، هم چنين با بيان اين كه طي روزهاي اخير تصاويري از هجوم ملخ ها در كرمان در فضاي مجازي منتشر شده نيز گفت: طبق پيگيري هاي صورت گرفته و به گفته مسئولان جهادكشاورزي اين شهرستان، نوع اين ملخ ها محلي هستند و از نوع ملخ دريايي نيستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1