تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۲۰۲۴۵
در گفت‌وگویی مطرح شد

آخرین وضعیت برق کهگیلویه و بویراحمد از نگاه «داوود راهزادی»

۰
آخرین وضعیت برق کهگیلویه و بویراحمد از نگاه «داوود راهزادی»
کبنا ؛مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، آخرین وضعیت پروژه‌های شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق در کهگیلویه بزرگ را تشریح کرد.
 به گزارش کبنا، داود راهزادی  گفت: تمامی مراحل اداری و اجرایی پروژه‌های شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و شرکت توزیع نیروی برق این استان بعنوان هماهنگ کننده و پیگیر کننده اجرای این پروژه‌ها است.
 وی با تشریح آخرین وضعیت اجرایی و مشکلات این پروژه‌ها، از همکاری مدیران و کارشناسان شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان خوزستان تقدیر و البته خواستار تلاش بیشتر برای به بهره برداری رسیدن پروژه‌های شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق در استان کهگیلویه و بویراحمد در " سال جهش تولید " شد.
 
پُست 132 به 33 کیلوولت دژکوه لنده
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح پروژه " احداث پُست 132 به 33 کیلوولت دژکوه (سوق و لنده) در این استان، اظهارداشت: این پُست با نصب 2 دستگاه ترانس 50 مگاوات آمپری و احداث خط ورودی بطول 114 کیلومتر مدار، نیازمند اعتباری معادل 138 میلیارد و 900 میلیون تومان جهت بهره برداری است.
 راهزادی گفت: فاز اول خط عنوان شده بهمراه یک دستگاه پُست موبیل با ظرفیت 30 مگاولت آمپر جهت تابستان سال 99 در اولویت اجرایی قرار دارد.
 وی همکاری سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برای تغییر کاربری زمین پُست موبیل باهدف سرعت بخشی به اجرای پروژه را ضروری خواند و اظهارداشت: البته تکمیل فاز اول این پروژه در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز امکان پذیر بوده که به نظر نمی‌رسد اعتبار مورد نیاز این پروژه بدلیل وضعیت خاص اقتصادی کشور تأمین شود.
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شروع برخی اقدامات در جهت راه اندازی فرودگاه دهدشت نیز مشکلاتی را برای اجرای پروژه پُست 133 به 32 کیلوولت دژکوه لنده بوجود آورده و احتمال اجرایی این شدن این پروژه حداقل یکسال به تأخیر می افتد.
راهزادی با تشریح دلایل فنی تأخیر در اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: بنابگفته مُجری پروژه پُست برق دژکوه لنده، اجرای پروژه فرودگاه دهدشت سبب تغییر در مسیر طراحی شده شبکه‌های برق فوق توزیع شده که برای طراحی جدید این شبکه‌ها بایستی وقت بیشتر و دوباره‌ای درنظر گرفته شود.
 وی گفت: شرایط نوسانات و اُفت ولتاژ برق در شهرستان لنده برای همه ما نگران کننده بوده و برای جلوگیری از این روند تا اجرای طرح دائم پروژه پُست 132 به 33 کیلوولت دژکوه لنده، پروژه ذکر شده در 2 مرحله اجرایی می‌شود.
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه براساس تصمیمات کنونی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد، فاز اول پُست دژکوه لنده به همراه یک دستگاه پُست موبیل با ظرفیت 30 مگاولت آمپر و احداث خط جدیدی بطول 45 کیلومتر که از خط فعلی منشعب می‌گردد اجرایی خواهد شد.
 راهزادی افزود: البته اجرای پروژه فرودگاه دهدشت سبب 2 مرحله‌ای شدن این پروژه شده و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مجبور به احداث خط 45 کیلومتری جدید می‌شود.
 وی احداث کامل پُست 132 به 33 کیلوولت دژکوه (سوق و لنده) را برای شهرستان لنده و بخشی از شهرستان کهگیلویه ضروری عنوان و اظهارداشت: با اجرای کامل این پروژه می‌توان امیدوار به رفع نوسانات برقی و ناپداری شبکه‌های توزیع برق در این مناطق بود.
 
پُست 132 به 33 کیلوولت بهمئی
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به احداث پُست 132 به 33 کیلوولت شهرستان بهمئی (لیکک) هم اشاره و خاطرنشان کرد: خط ورودی این پُست بطول 90 کیلومتر مدار و با اعتباری بیش از 116 میلیارد تومان از برنامه‌های اولویت دار شرکت سهامی برق منطقه‌ای خوزستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 راهزادی گفت: درصورتی که اعتبارات این پروژه مهم تأمین شود تا تابستان امسال با نصب یکدستگاه ترانسفورماتور 30 مگاولت آمپر شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود و از سویی پروژه خط ورودی این پُست نزدیک به اتمام است.
 وی با بیان اینکه فونداسیون خط به جز دکل پنج، اجرا شده است، ادامه داد: متاسفانه وجود برخی معارضات اجتماعی، کار اجرای این پروژه را با مشکلاتی روبرو کرده که نیازمند همکاری معارضین هستیم.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای پروژه پُست دائم با ظرفیت 2 دستگاه ترانسفورماتور 50 مگاولت آمپر بصورت EPC انجام می‌گیرد و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 10 درصد بوده و از سویی درحال اخذ سند مالکیت زمین پُست از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان است.
 
پُست 132 به 33 کیلوولت قلعه رئیسی – دیشموک
  راهزادی به احداث پُست 132 به 33 کیلوولت قلعه رئیسی (دیشموک) هم اشاره و اظهارداشت: این پروژه با 2 ترانس 30 مگاولت آمپری و خط ورودی بطول 120 کیلومتر مدار با اعتباری بیش از 142 میلیارد تومان جهت تابستان 1400 پیش بینی شده است.
 وی گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات سبب خارج شدن این پروژه از اولویت‌های شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان خوزستان شده اگرچه برای واگذاری زمین موردنیاز جهت اجرای پُست ذکر شده همچنان مشکلات اساسی وجود دارد.
 
پُست 132 به 33 کیلوولت چرام
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به پُست 132 به 33 کیلوولت چرام و خط ورودی آن هم اشاره و ادامه داد: فاز اول این پُست با نصب یک دستگاه ترانس 50 مگاولت آمپری و اعتباری معادل 12 میلیارد تومان در مهرماه 1397 به بهره برداری رسید.
 راهزادی گفت: خط ورودی پُست چرام که بصورت ورود و خروج خط 132 کیلوولت پُست بهبهان – یاسوج در پُست فوق است بطول سه کیلومتر مدار و هزینه‌ای بیش از 900 میلیون تومان در دی ماه 1396 به بهره برداری رسیده است.
وی اجرای طرح دائم پُست چرام با نصب یک ترانس 50 مگاوولت آمپر و اعتباری بیش از 44 میلیارد تومان را مربوط به سال 1400 در صورت تأمین نقدینگی ذکر و یادآورشد: این پروژه هم اکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1