تاریخ انتشار
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۲۰۲۰۵
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / یک نفر کرونا را به 21 نفر هدیه کرد

۴
۰
آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد  / یک نفر کرونا را به 21 نفر هدیه کرد
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم پروتکل‌های بهداشتی را حتماً رعایت کنند، یک نفر 21 نفر را به ویروس کرونا مبتلا کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه یاسوج امروز (شنبه 6 اردیبهشت ماه 99) در گفت و گو با خبرنگاران، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امیدوارم همه ماها بتوانیم از فیوضات این ماه پربرکت نهایت استفاده را ببریم.
وی افزود: آمار افراد مثبت به کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، باشت و لنده در یکی دو روز ( سه شنبه و چهارشنبه) بالا رفت، اما در روزهای پنجشنبه و جمعه آمارها به همان سطح قبلی رسید. آن دو روز نگران شده بودیم، دلایلش این بود که فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم جدی گرفته نشده بود و مردم رعایت نمی‌کردند. مردم باید توجه کنند، که اگر اصناف باز شده، به مفهوم این است که کرونا تمام شده، نه اینطور نیست، بلکه بعضی جاها وضعیت خطرناک است و احتمال پیک‌های دوم و سوم وجود دارد و این باعث می‌شود، این بیماری سرایت کند و خدای نکرده دو باره تعداد مرگ و میرها در بین مردم بالا برود. بنابر این فاصله گذاری اجتماعی حتماً باید رعایت شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به جشن‌ها و مراسم‌های ترحیم اشاره کرد و گفت: مسئله دیگری که ما را نگران کرده است، مراسمات جمعی و جشن‌های پر ازدحام است.
یزدان پناه اضافه کرد: در دو هفته گذشته مراسمات جمعی به خصوص عروسی‌ها زیاد شده است و این باعث می‌شود، بیماری فرد مبتلا به کرونا به دیگران هم سرایت کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: موارد مشکوک در آزمایشگاه استان نمونه گیری می‌شوند و افراد مثبت را به مراکز بهداشتی و درمانی اعلام کنیم.
وی گفت: افراد ناقل که علائمی ندارند، برای جامعه خطرناک است. فردی بوده که 21 نفر از اعضای خانواده‌اش را درگیر بیماری کرونا کرده است و بنابراین باید از تجمعات غیرضروری خودداری کنند.
یزدان پناه تاکید کرد: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را حتماً رعایت کنند.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط خوبی و با ثباتی دارد، اظهار داشت: در دو روز آمار ما بالا رفت، اما این نشان دهنده این نیست که سیر صعودی خطرناک داشته باشیم. نکته مهم‌تر این است که اصل کنترل این بیماری در دست مردم است، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. اصنافی باز شده است، اما نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. که این‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف مردم
Iran, Islamic Republic of
سلام، چرا آمار استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام نمیشه، چرا استاندار و علوم پزشکی استان داره از مردم آمارو مخفی میکنه آیا سلامت مردم واسه کسی مهم نیست؟؟ دلیل اعلام نکردن آمار چیه؟ چرا بقیه استان ها اعلام میکنن؟؟ قبلا اعلام میکردن مردم بیشتر اصول بهداشتی رعایت میکردن ، طرح فاصله ڱذاری هوشمند هم رعایت نمیشه، گرونی هم بیداد میکنه، ـمسولین استان فقط تا دوربینو میبینن میان جلو، کسی شایع پخش نمکنه اگه مسولین استان امارو اعلام کنن لطفا مثل بقیه استان ها آمارو اعلام کنید ، نظارت بیشتری داشته باشین. با گفتن مردم از خونه نیان بیرون هیچی حل نمیشه،
کشاورز شوشتی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه علوم‌پزشکی با کل ایران فرق داره موردتایید شورای انقلاب فرهنگی نیست هرروز مسولین زحمت کشی راکه هم خط رییس نیست بر کنار می کنه امار مبتلایان را اعلام نمی کنه به همه مسولین بالا برای می گوید امن وامان است که فقط خودش زا حفظ کند استاندار فقط دلش خوش است رسانه ها را منکوب کند چون شفاف سازی می کنند
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
جناب یزدانپناه این که آمار اعلام نمی‌کنید چی هست!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
استان فارس هرروزاماررو اعلام میکنه ولی ما همه چیز مون با کشور فرق داره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1