تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۲۰۰۹۲
صبح امروز در جلسه استیضاح شهردار یاسوج؛

ادامه جلسه استیضاح شهردار یاسوج / نگین‌تاجی: هیچ حب و بغضی در استیضاح شهردار یاسوج نداریم / اکبری: آقای خوبانی اینجا پادگان نظامی نیست / مقدم: آقای نگین تاجی این سیل جزئی نبود، بلکه بی‌سابقه بود / مجادله‌ی اکبری و خوبانی

۲
۱
ادامه جلسه استیضاح شهردار یاسوج / نگین‌تاجی: هیچ حب و بغضی در استیضاح شهردار یاسوج نداریم / اکبری: آقای خوبانی اینجا پادگان نظامی نیست / مقدم: آقای نگین تاجی این سیل جزئی نبود، بلکه بی‌سابقه بود / مجادله‌ی اکبری و خوبانی
کبنا ؛دومین جلسه پرسش و پاسخ ( استیضاح) از شهردار یاسوج در شورای اسلامی شهر یاسوج با تنش آغاز شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز ( چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه 99) صبح امروز جلسه شورای اسلامی اسلامی شهر یاسوج به ریاست مسعود خوبانی و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

بعد از قرائت قرآن توسط محمد رحیم دهراب پور جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج آغاز شد که ابتدا علی اکبری‌تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در اولین سئوال خودش بیان کرد: شما باید 6 ماه یک بار صورت وضعیت درآمدها و هزینه‌های شهرداری یاسوج را باید به شورای شهر گزارش بدهید که همچنین کاری نکردی و اگر این امروز کارهای شهرداری یاسوج بر زمین مانده به دلیل عدم همین گزارش ها هست.
وی گفت: شهردار در روزی که قرار بود از اعضای شورا رای اعتماد بگیرد برنامه‌ای در اختیار ما قرار داد اما بعداز آن که رای شورا را گرفتند فهمیدیم که این طرح‌ها صوری بوده و اجرا نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: تعداد 57 سوال در حوزه‌های تخصصی از شهردار داشتم که بیشتر در راستای تخلفات بوده است و یکی از تخلفات این است که چرا شهردار صورت وضعیت درآمد و هزینه خود را به صورت هر 6 ماه یکبار ارائه نکرده است.
وی گفت: باید بودجه شهر یاسوج در جاهایی که نیاز بود هزینه می‌شد در حالی که بیش از 75 درصد از پروژه‌های شهر اجرا نشده و یا بعضا بودجه هزینه غیر ضروریات شده است.
در ادامه شهردار یاسوج با بیان اینکه سوال باید کوتاه و پاسخ باید مبسوط باشد افزود: یکبار دیگر به این سوال شما پاسخ داده شد اما این گونه که معلوم است سوال‌ها نه برای اصلاح امور بلکه به دلایل دیگر است و این گونه فرصت سوزی در خدمت به مردم می‌شود.
شهردار یاسوج در پاسخ به اکبری‌تبار مبنی بر این که شما طرح و برنامه‌ای برای کار ندارید اظهار کرد: مگر می‌توان شهر را بدون برنامه اداره کرد لذا نباید سوالات تنها در چارچوب کلی‌گویی باشد.
مقدم در ادامه با بیان اینکه ادعای شما این است که مقدم کار نکرده تصریح کرد: آیا قبل از من شهر یاسوج طرح ترافیک داشت؛ آیا قبل از من طرح کارخانه بازیافت داشت؟.
وی با انتقاد از اینکه اجازه ندادند معاونین مقدم و روسای سازمان‌‌های شهرداری یاسوج در جلسه حضور داشته باشند تصریح کرد: آن‌ها باید در این جلسه به مردم توضیح می دادند که چه کاری انجام داده‌اند اما شما مانع شدید.
نستهن مقدم شهردار یاسوج شروع به پاسخ دادن کرد و داستان مورچه پر تلاش را تعریف کرد و گفت: من مورچه، مورچه پر تلاش را کاری کردند تا بعد از کلی فعالیت و تلاش اخراج شد.
مقدم گفت: آقای اکبری تبار شهر یاسوج را بعد از نستهن مقدم را مطالعه کنید.  ببینید که چه حجمی از کارها انجام گرفته است. خوب بود که سازمان ها و معاونین من هم خودشان را در این جلسه ( پرسش و پاسخ ) شریک می دانستند.
پاسخ‌های مقدم قانع کننده نبود که تا دقایقی دو باره جلسه مورد تنش قرار گرفت. خوبانی و اکبری تبار از رئیس شورای شهر یاسوج خواستند به سئوالات شفاف پاسخ دهد.
هدایت اکبری عضو دیگر شورای شهر یاسوج بیان کرد: وقتی سئوال می شود باید پاسخگو کننده دو برابر وقت، صحبت کند.
خوبانی گفت: وقتی می‌خواهید، صحبت کنید، اجازه بگیرید.
اکبری گفت: اینجا پادگان نظامی نیست. در زمان بنده بیشترین تعامل، جلسات و برنامه ها را داشتم، اما اکنون جلسات ستاد کرونا برگزار می شود و شورا هیچ نقشی ندارد که این نابود کننده شورا است.
به گزارش کبنا، در ادامه اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در باره حسابی حرف زد که قرار بود، شهردار یاسوج بر اساس آن کارهای عمرانی و دیگر از معضلات شهر یاسوج را بر طرف کند. که پاسخ‌های شهردار یاسوج برای اعضای سئوال کننده، قانع کننده نبود و مقدم گفت: از محل این حساب پول کارگران را که شما مقاومت کردید من ندهم، دادم. خوبانی و اکبری تبار گفتند: این خلاف است.
اکبری تبار گفت: قرار بود از محل این حساب، پارکینگ و معضل ترافیک و... برطرف شود.
در ادامه اکبری‌تبار مکاتباتی از شهرداری یاسوج نشان داد و گفت: مصوباتی را ما در شورای شهر یاسوج گذارندیم و مکاتباتی را فرستادم، شما باید اعتبارات را در حوزه‌های فرهنگی توضیح دهید.
اکبری تبار عضو شورای شهر یاسوج از شهردار سوال کرد که چرا اجازه نمی‌دهد مدیران تخصصی شهرداری در جلسات شرکت کنند همچنین چرا وقتی قرار بود 200 میلیون تومان به حساب ستاد عتبات عالیات بریزید این کار را نکردید و بسیاری از کارهای دیگر که شهردار در پاسخ گفت: در بحث هزینه‌کرد اولویت داریم و شهرداری یاسوج بهترین اقدامات را در خصوص اربعین و برنامه‌های مربوط به آن داشت.
شهردار خطاب به اکبری‌تبار گفت: یادتان رفته که با مداحان کشوری میرداماد و سلحشور که ما دعوت کرده بودیم عکس سلفی می‌گرفتید حالا می‌گویید کاری انجام نداده‌اید.
مقدم گفت: شهرداری یاسوج جزء دستگاه های پیش رو در فعالیت های فرهنگی بوده و در مرز شلمچه خدمات ارائه داده و لوح تقدیر گرفته، و ما در اجرای برنامه‌های فرهنگی پیش رو بودیم.
نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با بیان اینکه سئوال حق همه اعضای شورا هستند به دلیل اینکه نماینده مردم هستند، اظهار داشت: این جلسه، منافع عمومی مردم است. حب و بغضی نداریم. نمی‌دانم چرا عده‌ای می‌خواهند این جلسه را به سمت و سوی قومی و طایفه‌ای ببرند. کسانی که به این مسائل دامن می‌زنند، بدانند که نه من و نه شهردار همچنین دیدگاهی نداریم. اعضای که به شهردار یاسوج رأی دادند، همان اعضا سئوال دارند. همانطوری که قبلاً مسائل قومی نبوده الان هم مطرح نیست.
وی به موضوع دسترسی به پیاده‌ور و سواره‌رو در شهر یاسوج و مشخصا به موضوع  بلوار جمهوری یاسوج اشاره کرد که تعلل صورت گرفته و اکنون باید زمین را چندین برابر قیمت گذشته از مالکین خریدار کرد. یکی از اسکلت‌های شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران، حدفاصل بین میدان امام حسین تا آبشار یاسوج است. که در گذشته اقداماتی صورت گرفت و دیگر راکد ماند. 21 میلیارد تومان در ستاد بازآفرینی به شهر یاسوج تخصیص یافت. و 13 میلیارد برای توسعه خیابان جمهوری اسلامی تصویب شد. اما این پروژه فعلاً راکد مانده. با توجه به اهمیت این محور در پایتخت طبیعت ایران، هنوز کاری انجام ندادید، چرا؟
نستهن مقدم به موضوع خیابان جمهوری اشاره کرد و گفت: شاه بیت این موضوع دیروز بود که ستاد بازآفرینی استان با حضور شهرداران و سایر مسئولان برگزار شد، آنجا صحبت‌های لازم انجام گرفت، اما یک ریال به این پروژه تخصیص داده نشد. دبیر ستاد بازآفرینی را من بر عهده دارم. و این یک عزم جدی می‌خواهد که در شورای برنامه ریزی اعتبار ویژه‌ای برای بازگشایی این محور تخصیص داده شود.
شهردار یاسوج هم در ادامه با بیان اینکه آقای نگین‌تاجی شما که در جلسه بازآفرینی شهری حضور نداشتید اطلاعی ندارید گفت: به خاطر  اقدامات صورت گرفته در شهر یاسوج و اجرای پروژه‌های بازآفرینی، این شهر مقام دوم کشوری را بنا به گفته دبیرخانه بازآفرینی شهری که راه و شهرسازی است به همت همکاران خودمان و اقدام مشترکی که بین ما و  راه و شهرسازی و فرمانداری بود به دست آوردیم.
وی به دلایل کسب این رتبه و موفقیت‌های شهر یاسوج در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: توانستیم با اقدام مشترک اعتبارات مربوطه را جذب کرده و پروژه‌هایی را تعریف کنیم و تصمیم گرفته شد که نواقص و عقب ماندگی‌های این طرح را در یاسوج در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.
 شهردار یاسوج گفت: در طرح چشمه نباتی و محله محور دولت‌آباد مشاور سریعا اقدامات لازم را انجام می‌دهد و ظرف و حتی طرح پیاده‌محور طالقانی را نیز شورای ترافیک استان در دستور کار قرار داده و پلیس راهور را مکلف کرده تا راه‌های جایگزین را سریعا اعلام کند تا مشکلی نباشد.
وی افزود: در بحث بلوار جمهوری توصیه‌هایی شد تا تیمی متشکل از شهرداری و راه‌ و شهرسازی و مجری بازآفرینی که مشخص شده به شکل ویژه با مالکان مسیر جمهوری وارد مذاکره شده و اقدام لازم را انجام دهند و با مشوق‌ها و راهکارهای دیگر نسبت به بازگشایی بلوار جمهوری هم اقدام لازم انجام شود.
نگین تاجی در ادامه به دیگر موضوع بازآفرینی شهری یاسوج اشاره کرد و گفت: چرا در مناطقی همانند اکبر آباد، نجف آباد و... هیچ اقدامی برای آسفالت این مناطق نشده است؟
نگین تاجی در ادامه نامه‌های مربوط به بازآفرینی شهری یاسوج و قیر در معابر هدف را قرائت کرد و گفت: این قیرها در مکان‌های دیگر اجرا شده، چرا؟، چرا در مکان‌های مورد هدف اجرا نشد.
شهردار در پاسخ به این سوال که چرا قیر مربوط به شهرک‌های اقماری را در جای دیگری مصرف کرده است هم گفت: این سئوال از اول اشتباه است و این قیر اصلاً مربوط به بازآفرینی شهری نبوده است. و ما قیر را در مکان‌های ضروری خرج کردیم.  25 درصد از معابر شهر یاسوج خاکی است لذا در جاهایی که نیاز بود قیر مورد نظر مصرف شد این قیر با تلاش برخی نمایندگان استان به استان داده شد و در محلاتی که نیاز بود کار آسفالت را انجام دادیم.
نگین تاجی در سئوال بعدی خود به پل منطقه جوشکاران اشاره کرد و گفت: این پل در سیل جزئی گذشته از بین رفت، چرا به مکاتبات مربوطه پاسخ ندادید؟ چرا طرح تفصیلی را در منطقه جوشکاران رعایت نکردید؟
مقدم گفت: صنف جوشکاران، صنف خشنی است که برای آرامش مردم این صنف را به آنجا بردیم. سیل پارسال جزءی نبود، بلکه بی‌سابقه بود.  و ما این پل را مقاوم کردیم و ایرادات گذشته این پل را برطرف کردیم.

در این نشست میان اعضای شورای شهر یاسوج تنش ایجاد شد استیضاح کنندگان از اعضای موافق می‌خواستند که به جای شهردار  حرف نزنند و در مقابل موافقین شهردار هم از رئیس جلسه خواستند تا به جای حمایت کردن از موافقان استیضاح به فکر اداره بهتر جلسه باشد.
همچنین در این جلسه میان رئیس سابق شورای شهر یاسوج و رئیس کنونی مجادله‌ای در گرفت و اکبری خطاب به خوبانی رئیس جلسه گفت: شما باید اجازه می‌دادید مشاور شهردار و مسوول روابط عمومی در جلسه می‌ماند.
سید هدایت اکبری خطاب به رئیس جلسه گفت: در زمان ریاست شما وضعیت شورا چه شد؟ با کدام دستگاه‌ها و ادارات تعامل داشتید؟ شما چه کردید در کدام جلسه کرونایی با حضور مسوولان استانی شرکت کردید؟.
در ادامه یکی از سوالات دیگر در خصوص عوارضی بود که از قبل پارکینگ‌ها به حساب شهردار رفته که شهردار شماره حسابی که پول‌ها به آن حساب رفته را اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب آقای نوروز کمایی صاحب امتیاز و مدیر محترم کبنا نیوز ، با سلام و درود ، احتراماً ، آنچه که بیش از سئوال های اعضای محترم شورای اسلامی شهریاسوج و جواب های شهردار محترم یاسوج که بدلیل فنی و تخصصی نبودن هردوی آن و نداشتن قالب ( چارچوب ) تعریف شده در درخصوص استیضاح صورت گرفته ، دل انسان را بدرد می آورد ، مطالب درهم و برهم و پراز ایرادنگارشی است که سایت شما به رشته تحریر در آورده است . امید به اینکه منبعد به رسالت کاری خود و انتظارات مخاطب و خواننده گان تان بهای بیشتری داده و پس از ویرایش کامل متون به رشته تحریر درآورده شده خود ، آن را در سایت و سامانه خود قرار دهید . موفق باشید
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
تعجب می کنم از سایت وزین کبنا نیوز
اخه چند نفر نشستن دور هم ، نوشتن این صحبت ها چه دردی را دوا میکنه.
متاسفانه این رویه که در شهر یاسوج باب شده باعث میشه یک نفر مسئول بجای پاسخگو بودن و عملگرا بودن خودش را آماده کنه تا چند جمله عوام فریب اینجا و در این جلسات عنوان کنه.
ترا بخدا این رویه غلط را باب نکنید .
بجای اینها برای هر یک جلسه پرسش و پاسخ بگذارید و ازشون بخواهید در زمان عضویت در شورا چه گلی به سر مردم زده اند الیته با سند و مدرک حرف بزنند.
بخدا این حرفها همه تکراری است و دردی از مردم دوا نمی کند.
یاسوج یک شهر جوان است و علیرغم جوان بودن بدلیل سو مدیریت این آقایان از گذشته تاکنون مشکلات یک شهر یک میلیون نفری را هم بلحاظ ترافیک ؛ زیر ساخت ها و غیره دارد.
مردم عملکرد می خواهن این قصه و داستانها و بحث های ........دردی از این مردم بیچاره دوا نمی کند.
کوچه های تک تک خانه های این آقایان مدعی و دایه های دلسوز تر از مادر را ببینید بقیه خیابانهای شهر را هم ببینید و قضاوت کنید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1