تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۴۱۹۸۰۱

موج جدید کرونا در سایه «خوشگذرانی» مردم کهگیلویه

۰
موج جدید کرونا در سایه «خوشگذرانی» مردم کهگیلویه
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، با ورود کرونا به کشور مهمترین نسخه پیشگیری از این ویروس از نگاه کارشناسان و متخصصان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ماندن در خانه بود و توصیه‌های لازم و نیز هشدارهای پزشکی به وسیله رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شد.
پیشگیری از شیوع این بیماری در روزهایی که مصادف با فرا رسیدن نوروز و دید و بازدیدهای ناشی از آن بود اقدام سخت برای مسؤولان و متولیان امر بود اما با عزم همگانی و تدابیر مسؤولان قاطبه مردم در خانه ماندند و حتی 13 فروردین برای نخستین بار طبیعت به واسطه در خانه ماندن ما نفس کشید و روزی متفاوت در تعطیلات بهاره به ثبت رسید.
باید اذعان داشت که اقدامات خوب و مؤثری در اسفند و نیمه نخست فروردین برای مقابله با کرونا شکل گرفت؛ اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا تعطیلی بازارها و خلوت شدن شهر آرامش را به مردم بازگرداند و این بواسطه اعتماد مردم به مسؤولان بود که به خوبی اجرایی شد.
آمار مبتلایان طی این مدت رو به کاهش بود در خبرهای منتشره از مسؤولان قبل از هر چیزی قدردانی از همکاری مردم بیان می‌شد تا آنها را به ادامه همراهی برای شکست کرونا ترغیب کنند.
طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کهگیلویه با حساسیت ویژه دنبال شد. به گفته فرماندار افزون بر 2 هزار نفر برای اجرای این طرح درگیر فعالیت‌های شبانه‌روزی بودند و مردم هم به خوبی همراه شدند.
اما با آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند و آزاد شدن فعالیت برخی صنوف متاسفانه شلوغی شهر با از سرگیری مشاغل و اصناف زنگ خطر گسترش ویروس را در دهدشت به صدا درآورده است.
بازگشایی پاساژها به عنوان مراکز تجاری بزرگ و پرتردد از همان اولین ساعات شروع طرح هوشمند مردم را به بیرون از خانه‌ها کشاند و هر کس مشغول خرید شد.
کرکره پاساژها و مراکز خرید بعد از وقفه یک ماهه در کسب و کار به روی مردم باز شده است.حال و هوای شهر به روال عادی قبل از کرونا برگشت و مردم که گویا بازگشایی بازار را پایان کرونا تصور می‌کنند بدون رعایت اصول بهداشتی در سطح شهر رفت و آمد دارند.
تصاویر منتشره از شبکه‌های اجتماعی نیز حکایت از روانه شدن مردم به سوی طبیعت و مناطق دیدنی دارد و به نظر می‌رسد برای «در خانه ماندن» و قطع زنجیره انتقال دیگر سخت‌گیری نمی‌شود.
با آغاز بکار فعالیت صنوف مردمی که تصور می‌کنند اوضاع عادی شده و قرار نیست کرونا بگیرند آهنگ شیوع این ویروس تندتر خواهد شد.
سیر صعودی آمار مبتلایان در کهگیلویه از روز گذشته به نگرانی بیشتر دامن زده است. از مجموع 279 نفر بیمار کرونایی در استان 45 نفر در کهگیلویه است.
اما عده‌ای با بی‌توجهی نسبت به جدیت بیماری همچنان به روال عادی زندگی خود ادامه می‌دهند و با داشتن حس خوشگذرانی و به تفریح و خرید مشغول‌اند و با احساس کاذب قوی بودن مرگ را فقط برای همسایه می‌بینند.
در شرایطی که هراس از موج شدید کرونا در شهرستان احساس می‌شود توجه بیشتر مسؤولان لازم است تا غفلت و سهل‌انگاری عده‌ای بی‌خیال همه را گرفتار نکند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1