تاریخ انتشار
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۴۲۰۱۵۷
در شورای سلامت کهگیلویه

بیماران کرونایی کلایه تحت مراقبت هستند/توصیه طیب زادگان به اصحاب رسانه

۰
بیماران کرونایی کلایه تحت مراقبت هستند/توصیه طیب زادگان به اصحاب رسانه
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه گفت: هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با “محوریت کرونا ویروس” و پنجمین جلسه سالجاری این شورا در دهدشت برگزار شد.
دکتر محمد طاهر طیب زادگان در این زمینه تصریح کرد: در این جلسه که با حضور ادارات عضو، معاون اجرایی مرکز بهداشت استان و جمعی از کارشناسان ستادی این مرکز به ریاست فرماندار شهرستان برگزار شد ضمن تاکید بر رعایت جدی و اصولی طرح فاصله گذاری هوشمند توسط مردم، در خصوص چگونگی اجرای مصوبات جلسه قبل شورا بحث و برسی لازم صورت گرفته و نسبت به وضعیت کنونی شهرستان کهگیلویه در زمینه مقابله با بیماری کرونا توضیحات کارشناسان مربوطه ارائه شد.
طیب زادگان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کلیه صنوف شهرستان باید در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام نموده و نسبت به دریافت کد رهگیری و پیوست بهداشتی صنف خود اقدام نمایند در غیر اینصورت توسط گشت های نظارتی و مشترک ادارات ناظر تعطیل و یا پلمب شده و به دادسراط عمومی و انقلاب شهرستان معرفی خواهند شد.
وی افزود: صنوف پر خطر از جمله رستوران ها، تالارها، آرایشگاهها، باغ های تفریحی و کلیه اماکن گردشگری و سیاحتی همچنان مجوز فعالیت نداشته و همچنین مردم نیز از برگزاری مناسبات شادی و سوگواری که مستلزم حضور جمبی افراد می باشت به جد خودداری نمایند.
طیب زادگان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد پلیس راهور با بررسی هاط کارشناسی و به کمک شهرداری نسبت به شناسایی و مسدود نمودن مسیرهایی که منتهی به میدان مرکزی شهر دهدشت شده و موجب ایجاد ترافیک در این قسمت از شهر میشوند اقدام نماید.
وی با اشاره به این مهم که شهرداری می بایست روزانه معابر عموی را ضد عفونی کرده و با کمک نزروی انتظامی مانع از فعالیت دکه های ثابت و سیار در این معابر شود، افزود: آرامستان ها به طور عام همچنان توسط شهرداری تعطیل باشند و مراسمات خاکسپاری به صورت محدود و با نظارت متولیان صورت پذیرد.
وی در پایان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد دستگاههای اجرایی در گام دوم فاصله گذاری اجتماعی یعنی همان فاصله گذاری هوشمند می بایست با جدیت و فعالیت دو چندان وظایف مربوط به خود را انجام داده در غیر این صورت یا مشاهده سهل انگاری در انجام وظیفه، به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی خواهند شد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در شرایط کرونا، رعایت انصاف را از اصول خبری دانست و گفت: رسانه‌ها باید ضمن رعایت انصاف واقعیات را انعکاس دهند.
 
طیب‌زادگان با بیان اینکه توجه و تمرکز ما بر کنترل بیماری و نه پرداختن به حواشی رسانه‌هاست، از رسانه‌ها خواست به جای پرداختن به حواشی وارد میدان شده و به مردم چگونگی رعایت اصول بهداشتی و کنترل کرونا را اموزش دهند.
وی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در روستای کلایه گفت: در روزهای گذشته مواردی از این روستا گزارش شده و از همه آن‌ها تست‌های لازم گرفته شد. افرادی که تست آن‌ها مثبت اعلام و علایم بیماری را داشتند در نقاهتگاه و بخش‌های مشخص تحت نظر هستند.
وی با اشاره به نگرانی های مردم این روستا گفت: بلافاصله از همه افرادی که با این افراد ارتباط داشتند نیز تست‌های لازم گرفته شده و برخی از افراد نیز در نقاهتگاه‌ها حضور دارند و شرایط تحت کنترل است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1