کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۲.۴ درصد کاهش یافت

18 فروردين 1399 ساعت 11:02

پروانه نیک‌مرام تاکید کرد: مشکلاتی از قبیل ضعف سرمایه گذاری در این استان، نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف و دیگر موارد از دیر باز تاکنون آثار چشمگیری بر میزان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری این استان در زمستان امسال با ۲.۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰.۱ درصد رسید. 
 به گزارش کبنا، پروانه نیک مرام صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، در زمستان ۹۸ نرخ بیکاری محاسبه شده است، اظهار داشت برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۱ درصد بوده است که نیم درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.
وی افزود: کاهش ۲.۴ درصدی نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت و دستاورد بزرگی محسوب می‌شود که با تلاش‌های شبانه روزی استاندار کهگلویه و بویراحمد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دیگر نهادهای متولی به دست آمده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری در زمستان سال ۱۳۹۷ استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۲.۵ درصد بود که زمستان امسال این عدد به ۱۰.۱ درصد رسیده و از این رو نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به زمستان سال گذشته بهبود یافته است.
وی ابراز داشت: در مجموع نرخ بیکاری در ۱۸ استان بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد و در ۱۲ مورد دیگر نرخ بیکاری کم‌تر از این استان بوده است.
پروانه نیک‌مرام تاکید کرد: مشکلاتی از قبیل ضعف سرمایه گذاری در این استان، نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف و دیگر موارد از دیر باز تاکنون آثار چشمگیری بر میزان بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امید است با همراهی روز افزون مسئولان و ایجاد زیرساخت‌های لازم بتوانیم زمینه اشتغال جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کنیم تا در نهایت به جهش تولید و توسعه استان منجر شود.


کد مطلب: 419576

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/419576/بیکاری-کهگیلویه-بویراحمد-۲-۴-درصد-کاهش-یافت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1