تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۱۸۶۶۶
رجایی:

کشور از حضور شایستگان در مجلس یازدهم محروم شد

۲
۰
کشور از حضور شایستگان در مجلس یازدهم محروم شد
کبنا ؛ فعال اصلاح‌طلب گفت: شرایط کشور اجازه تندروی به مجلس یازدهم را نمی‌دهد با این وجود کشور به دلایل مختلف از حضور نیروهای شایسته در مجلس یازدهم محروم شد و ضرر کرد.
«غلامعلی رجایی»، مجلس یازدهم را مجلسی نیمه کارآمد عنوان کرد و گفت: دست‌کم آنچه ما در لیست تهران مشاهده کردیم افرادی مسلط و برخوردار از تجربه و شایستگی در آنها کمتر دیده می‌شود که این عوامل به خودی خود فرایند اجرایی مجلس یازدهم را کند می‌کند.
مشاور پیشین مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی افزود: مدتی طول می‌کشد که مجلس بعدی جایگاه خود را پیدا کند. اگرچه جوان‌گرایی در امور مدیریتی کشور موضوع مهم و خوبی است، در مجلس شورای اسلامی نباید بحث پیری، جوانی و سن و سال مطرح شود، بلکه برای نمایندگان، خبرگی، پختگی و تجربه باید در اولویت قرار گیرد، از این جهت مجلس بعدی این موانع را سر راه خود دارد.
رجایی با اشاره به یکدست بودن مجلس یازدهم گفت: پیش‌بینی می‌شود اگر مجلس یکدست اصولگرای یازدهم، نتواند درک صحیحی از شرایط منطقه و کشور در اوضاع کنونی داشته باشند و برای دولت مانع‌تراشی کند، باعث خسارت خواهد شد. حال باید دید که مقامات عالی‌رتبه نظام چقدر می‌توانند مانع تندروی و کشیدن ترمز نمایندگان افراطی شوند.  
وی ادامه داد: صحبت‌های بعضی از این افراد حاکی از آن است که به محض استقرار در مجلس و با فاصله کوتاهی ممکن است سوال از کابینه را شروع کنند و چون رای اعتماد مجلس قبلی به وزرا را قبول ندارند و آنرا جهت‌دار می‌دانند. بنابراین مانع ادامه کار برخی از وزرای دولت روحانی خواهند شد.
مشاور سابق رسانه‌ای شهردار تهران خاطرنشان کرد: جایگاه و شان مجلس این است که همواره مطالبه‌گر باشد و بر وضعیت اجرای قوانین نظارت کند، امیدوارم مجلس یازدهم این مهم را بتواند انجام دهد. به نظرم اگر اعضای پارلمان سن و تجربه کافی نداشته باشند از عهده نظارت بر اجرای قوانین بر نمی‌آیند.
رجایی یادآور شد: کسی که تجربه کار شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها را ندارد، در مقام ناظر چگونه می‌خواهد بر استاندار، فرماندار، شهردار و وزیر نظارت کند؟ از این جهت فکر می‌کنم کشور به دلیل چینش نهادهای نظارتی ضرر کرد و مجلس یازدهم از بعضی نیروهای شایسته محروم شد.
وی درباره اختلافات داخلی اصولگرایان چه قبل از انتخاب شدن و چه بعد از آن، اظهار کرد: آنها برای ریاست مجلس هم اختلاف خواهند داشت و هر کدام می‌خواهند نفر خودشان بر ریاست مجلس بنشیند. این اختلافات در تهران وجود داشت، ما نگران اختلاف آنها نیستیم و با توجه به عقبه‌ای که دارند حتماً با هم هماهنگ می‌شوند که چه کسی رئیس باشد و کمیسیون‌ها به چه شکل اداره شوند.
رجایی افزود: به هر حال برداشت من این است که شرایط کشور اجازه نمی‌دهد بعضی از تندروها برای مجلس خط و مشی تعیین و دولت را متوقف کنند. باید مانع تندروی آنها شد تا کشور را در سراشیبی قرار ندهند.
این فعال اصلاح‌طلب در خصوص نقش اقلیت اصلاح‌طلب در مجلس آینده اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در شرایطی که تعداد بیشتری هم در مجلس داشتند نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند  بنابراین آنها چاره‌ای ندارند و باید مرخصی بروند.
وی با بیان اینکه دولت نتوانست از ظرفیت اصلاح‌طلبان استفاده کند، خاطرنشان کرد: از طرفی اصلاح‌طلبان در بدنه و کادر مدیریتی کشور رفته رفته جایگاه خود را از دست دادند و با بیشترین هزینه کمترین حضور را در سطح دولت دارند. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

ستارزارعی
Iran, Islamic Republic of
تاببینم کارآمدی از نظر شما چی هست اگر مثل مجلس ششم یادولت روحانی است که احتمالاً از سرسوزش است
Iran, Islamic Republic of
برداشت شما برای خودت خوبه .
سر لیست اصلاحات چی ها در تهران به اندازه نماینده دهدشت رای نیاورد .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1