تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۴۱۷۲۰۷

نظر ائمه جمعه در باره انتخابات

۰
نظر ائمه جمعه در باره انتخابات
کبنا ؛حجت الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه در روزهای اخیر ترامپ، از رونمایی از ابعاد دیگری از معامله قرن سخن گفته است، اظهار کرد: هفتاد درصد هزینه طرح معامله قرن با گاوهای شیرده آمریکا یعنی سعودی و امارات است.
امام جمعه چرام،گفت: ده درصد اتحادیه اروپا و بیست درصد هزینه با آمریکا است، معامله قرن می‌خواهد با اشغال کامل بیت المقدس و مسجدالاقصی و اعلام یک شهر دور افتاده (ابودیس) به نام پایتخت فلسطین جدید، هویت چند هزار ساله فلسطین را نابود کند.
وی افزود: خلع سلاح حماس، قدس پایتخت اسراییل، نظارت بر متن کتب فلسطینیان، غزه عاری از سلاح، وتوی احتمالی هر قطعنامه ای علیه اسراییل، شهر کوچکی بعنوان پایتخت فلسطین قرار گیرد.
حجت الاسلام افشار تصریح کرد: این طرح تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی است، در روزهای اخیر ترامپ، از رونمایی از ابعاد دیگری از معامله قرن سخن گفته است،این طرح مبهم و سری ادعا می‌کند که درصدد گسترش صلح در خاورمیانه است اما مفاد طرح نشانگر خیانت به قدس و مسلمانان است.
خطیب جمعه چرام،ادامه داد: چرا از دو سال و نیم گذشته تاکنون هر از چند گاهی آن را مطرح کرده و بر سرزبانها می اندازند؟ و چرا اکنون دوباره به رونمایی ابعاد دیگری ازآن روی آورده اند؟ !ترور و شهادت سردار سلیمانی از یک طرف و دعوت از نتانیاهو به آمریکا برای رونمایی از طرح معامله قرن از طرف دیگر، موید این مهم است که ترامپ پیشبرد همزمان دو سیاست اعمال "فشار حداکثری" بر ایران و اجرایی ساختن معامله قرن را در دستور کار قرار داده است.
وی،تصریح کرد: به باور برخی آگاهان، سیاست فشار حداکثری ذیل سیاست معامله قرن تعریف می‌شود، از این رو شهادت سردار سلیمانی اقدامی برای منفعل ساختن ایران بود تا جمهوری اسلامی نتواند مانع انجام معامله قرن شود.
حجت الاسلام افشار،ابراز کرد: از اهداف این طرح خائنانه جبران شکستهای راهبردی آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع عرب در منطقه و روپوش قرار دادن بر افتضاحات و رسوایی‌های اخیر در مقابله با جبهه مقاومت و کمک به نتانیاهو و حزب وی برای پیروزی قاطعتر در انتخابات آینده رژیم صهیونیستی که در اسفندماه انجام می شود.
وی،گفت: از دیگر اهداف این طرح به دست آوردن برگ برنده‌های لازم برای جلب توجه لابی پر قدرت صهیونیسم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که در آبان ماه سال آینده انجام می‌شود.
امام جمعه چرام،گفت: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه رسما اروپایی ها را نوکر و پادوی آمریکا معرفی می کنند و هر سه کشور اروپایی را در کنار آمریکا تروریست تلقی می کنند، سخنان مسولان دیپلماسی ما باید منطبق بر این مواضع باشد،اینکه بعد از بد عهدی های مکرر آمریکا و اروپا هنوز باب مذاکره را باز بدانیم،ارسال پیام ضعف به دشمن است در حالی که ما دست برتر را در معادلات منطقه داریم.
وی،خاطرنشان کرد: ترامپ با پاسخ خود که مایل به مذاکره نیست،عزت ملت ایران را نشانه رفت که بعد از یوم الله عین الاسد این چنین عاجزانه برای مذاکره التماس می کند در حالی که امروز برگ برنده در دستان جریان مقاومت است.

حق‌‌الناس در همه ارکان انتخابات رعایت شود
خطبه‌های نماز جمعه نماز جمعه پاتاوه به امامت حجت الاسلام ابراهیم چراغی در مصلای امام هادی اقامه شد.
چراغی ضمن سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوا و دوری از گناه، بیان کرد: رهرو فاطمه زهرا همان رهرو امام زمان عج است.     
حجت الاسلام چراغی افزود: حضرت زهرا در زمان خودش یک مطیع و منتظر کامل برای فرامین امام زمانش حضرت علی علیه الاسلام بود.
وی تصریح کرد: یک منتظر مهدوی رهرو راه فاطمه زهرا است هر کس ادعا دارد فاطمه را دوست دارد باید دید در عمل چه کاره است.
امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به انتخابات یازدهم مجلس اشاره و عنوان کرد: انتخابات در کنار جنبه سیاسی و آثار رسانه ای که در داخل و خارج  دارد یک جنبه حق الناسی هم دارد که تمام مردم  بازرسین ، مجریان رسانه ها و بصورت کلی  همه را درگیر خودش می کند و در تمام مراحل پیش انتخابات، حین انتخابات و بعد از انتخابات حق الناس باید لحاظ شود.
چراغی به موضوع حق الناس اشاره و یادآور شد: حق الناس موضوعی است که رهبر عزیز انقلاب در سال 1390به آن اشاره کردند و یک موضوع جدیدی در گفتمان سیاسی کشور ایجاد شد.
وی به فرق حق الناس و حق الله اشاره کرد و افزود: می‌دانید فرق حق الناس با حق الله در این است که حق الله طرف شما یک نفر است و آن هم خداست.
وی گفت: ولی حق الناس طرف شما هشتاد میلیون ایرانی است بستگی به گستره کار دارد کسانیکه در حق الناس در انتخابات درست عمل نکنند چه در انتخاب کاندیدا چه در اجرای انتخابات چه در نظارت بر انتخابات چه در خصوصیاتی که در انتخابات لحاظ می‌شود در همه موارد اگر ما مراقبت نداشته باشیم مدیون مردم می‌شویم. 
حجت الاسلام والمسلمین چراغی با تذکر به این نکته که انتخابات چیزی نیست که بخواهید برای آن همدیگر را مجبور به آن کار بکنید اظهار کرد: اصلا وظیفه نداریم که دیگران را مجبور کنیم که این آقایی که من می گویم انتخاب کنی الان جنگ ها و ناراحتی‌ها شروع شده است برادر با بردار و تمام خانواده درگیر این موضوع هستند چرا باید این گونه شود.
حجت الاسلام چراغی با یادآوری و تذکر عنوان کرد: فردا دوازده بهمن است، تمام مدارس باید جشن داشته باشند باید زنگ انقلاب در تمام مدارس بصدا در بیاید.
وی افزود: تا آلان که خبری نیست ان شاء الله که مشغول برنامه ریزی هستند هم در بخش پاتاوه وهم در مرکز شهرستان باید این گونه باشد.
چراغی ادامه داد: بچه‌های انقلاب و دبیران انقلابی خودجوش آتش به اختیار باید مدارس خودشان را آذین بندی کنند باید دهه ی فجر نمود داشته باشد و ان شاء الله با جمع آوری  پرچم های حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به نصب پرچم های دهه ی فجر اقدام خواهند کرد ولیکن در مدارس ما که رکن اصلی ما هست و بعضیها از بالا قوانین سند 2030را در کوچکترین مدارس روستا های ایران پیاده می کنند حواستان جمع باشدشاید برادر من در قسمتی از بدنه آموزش وپرورش باشد ولی با حرف های قشنگ فریبش داده اند وخودش نمی داند از کجا چوب می خورد اینقدر زیبا وکارشناسی برنامه ریزی می کنند که اگر به آین آقا بگویند برنامه 22بهمن را برگزار نکن می گوید مرگ بر تو ولی  اینقدر حرفه ای کارشناسی شده برنامه ریزی می کنند که طرف می گوید این برنامه عقلانی است وباید اینطور اجرا بشود. 
وی گوشزد کرد:عزیزان، انقلاب وکسانیکه انقلاب برایتان ارزش دارد ،به خون شهداء احترام  می گذارید شهید داده اید ، عذاب کشیدید وسختی تحمل کرده اید به این موضوع توجه داشته باشید در بخش پاتاوه ودر شهرستان دنا که من خبر دارم  کسانی مشغول کار هستند که دهه ی فجر کم رنگ برگزار شود این را بدانید که وظیفه همه است ،فرهنگی شهرداری باید کامل نسبت به آذین بندی شهر اقدام کند آموزش وپرورش باید مدارس خود را بطور کامل پوشش دهد وتمام مدیران ومعلمان انقلابی باید همه را ملزم کنند برنامه دهه فجر با شکوه وپر رنگ بر گزار بشود .
چراغی به روحانیون منطقه گوشزد کرد:
روحانیون منطقه وروستا ها پیگیری کنند اگر متوجه  کم کاری مدارس وعدم اجرای برنامه بودن اطلاع رسانی کنند.ما مدیون خون شهداء هسومتیم .شهدا جان دادند زندگی خود را سخت وخانواده خود را تحت فشار قرار دادند که ما بتوانیم ازراهمان دفاع کنیم پس باید به این موضوع توجه داشته باشید تصمیمات اولیه ما قرار بگیرد وخوب به آن توجه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1