تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۱۷۰۶۳
بسته خبری؛

بسته خبری؛ خروج هواپیمای مسافربری تهران - ماهشهر از باند/ میزان پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/ عارف: اصلاحات دیگر ائتلاف نمی‌کند/ بررسی جدال توئیتری ظریف و ترامپ

۰
بسته خبری؛ خروج هواپیمای مسافربری تهران - ماهشهر از باند/ میزان پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد/ عارف: اصلاحات دیگر ائتلاف نمی‌کند/ بررسی جدال توئیتری ظریف و ترامپ
کبنا ؛خروج هواپیمای مسافربری تهران - ماهشهر از باند / اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه

امروز ‌دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه هواپیمای تهران - ماهشهر به دلیل نقص فنی از ‌باند فرودگاه ماهشهر خارج شد.
رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - در توضیح این حادثه به ایسنا اینگونه توضیح داد: هواپیمای مسافری تهران – ماهشهر متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۷:۵۰ صبح امروز پس از فرود (لندینگ) در فرودگاه ماهشهر از باند خارج می‌شود اما هیچ آسیبی به مسافران وارد نشده است.
وی ادامه داد: این هواپیما از نوع بوئینگ MD و تعداد مسافران آن ۱۳۵ نفر بوده است که همه آنها در سلامت کامل هستند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که هنوز هیچ علتی برای این حادثه نمی‌توان ارائه کرد، ادامه داد: تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی هواپیمایی کاسپین به محل اعزام شده‌اند تا علت بروز این حادثه و خروج هواپیما از باند را بررسی کنند.
فرماندار ماهشهر اظهار کرد: این هواپیما صبح امروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) از تهران عازم ماهشهر بود که به دلیل نقص فنی نتوانست خود را روی باند، کنترل کند و از روی باند فرودگاه ماهشهر خارج شد.
وی افزود: این هواپیما عرض جاده را قطع کرده و در خیابان ورودی ماهشهر، کنار پارک نسترن متوقف شد.وی افزود: در حال حاضر نیز مسئولان مربوطه در حال انجام تمهیداتی برای خروج سوخت هواپیما هستند تا بتوانند هواپیما را هر چه سریع‌تر به باند فرودگاه برگردانند.

با تصویب هیئت دولت؛ میزان پاداش پایان سال کارکنان دولت تعیین شد


 
هیئت وزیران به دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص اجازه داد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۱۲ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۸ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت نمایند.
پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۸ بوده و در هر حال میزان عیدی این­گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.
میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق­های بازنشستگی کشوری، سارمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۲ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.
خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب­نامه، تمام وقت محسوب می ­شود و معلمان حق‌التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب­نامه خواهند بود.
 
برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس چیست؟/عارف: اصلاحات دیگر ائتلاف نمی‌کند


رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در هر حوزه‌ای که نماینده داشته باشند لیست می‌دهند. دیگر ائتلاف نمی‌کنیم. میثاق‌نامه محکم‌تری برای لیست امید ارائه می‌کنیم.
محمدرضا عارف پس از آخرین جلسه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان در تشریح راهبرد این جبهه برای انتخابات آتی اظهار کرد: جریان اصلاحات مردم را برای حضور در انتخابات تشویق می‌کند؛ راهبردمان ارائه لیست در حوزه‌هایی است که نماینده داریم. دیگر پیش از ورود به مجلس ائتلاف نمی‌کنیم.رئیس شورای‌عالی اصلاح‌طلبان در ارتباط با رایزنی این جریان جهت تایید صلاحیت داوطلبین اصلاح‌طلب گفت: من به نتیجه رایزنی‌ها خوشبین هستم. چون نتیجه گرا هستیم سعی کردیم این تعاملات و پیگری‌ها را رسانه‌ای نکنیم؛ اما با مقاماتی که احساس کردیم نقش موثری می‌توانند داشته باشند درحد توان رایزنی کردیم. منتظریم که در ۱۲ بهمن نتایج اعلام می شود نتیجه خوبی به دست آید.وی همچنین گفت: اصلاح طلبان را درجه بندی نمی‌کنیم. هم چهره‌های شاخص و هم جوان‌ترها باید در عرصه سیاست حضور داشته باشند. همین مسئله را در مجلس دهم داشتیم. ابتدا حتی برخی به لیست امید توهین می‌کردند، اما امروز نمایندگانی که مردم دوستشان دارند از همان لیست هستند. پیش کسوت را قبول داریم، چهره‌ای بوده که سی سال خدمت کرده است رد صلاحیت شده اما می‌شود جوان‌ها هم بیایند و موفق شوند.
رئیس فراکسیون امید گفت: ائتلاف را در مجلس می‌کنیم اما لیست ائتلافی نخواهیم داشت. کسی که در لیست می‌آید اصلاح طلب بودنش را باید تایید کند.
وی در ارتباط با میثاق‌نامه اعضای لیست جریان اصلاحات گفت: میثاق نامه ما جدید تر از قبل است تجربه لیست و فراکسیون امید را داریم. این دفعه این میثاق‌نامه قوی تر است، نماینده حتما باید عضو فراکسیون اصلاحات باشد اگر امضا نکرد در لیست قرار نمی‌گیرد.
عارف در پایان گفت: امیدواریم شورای نگهبان با توجه به موقعیت و شرایطی که کشور دارد کمک کند انتخابات پرشوری داشته باشیم. ما سایر احزاب اصلاح‌طلب که عضو شورای عالی نیستند را برای ارائه لیست محدود نمی‌کنیم اما مردم در انتخابات گذشته نشان دادند به کدام لیست اعتماد می‌کنند./ ایسنا
 
 
وزیر خارجه ایران به روزنامه اشپیگل چه گفت؟/بررسی جدال توئیتری ظریف و ترامپ


گذشته از امیدواری کاخ سفید به تاثیرگذاری بیشتر تحریم‌ها، مواردی مانند مشغول شدن ترامپ به استیضاح، زمینه سازی برای «معامله قرن»، استمرار مذاکرات تجاری با چین، نزدیکی فزاینده اروپا به آمریکا در موضوع برجام و کمبود وقت تا زمان برگزاری انتخابات بعدی ریاست جمهوری، ممکن است دولت ترامپ را از پیگیری مذاکره با ایران منصرف کنند.
 مجادله توئیتری رئیس دستگاه دیپلماسی ایران و رئیس جمهور آمریکا درباره از سرگیری مذاکرات، بار دیگر نشان داد که احتمال از سرگیری گفتگو‌ها میان ایران و آمریکا بعید است.محمدجواد ظریف و دونالد ترامپ وارد مجادله توئیتری شدند. ماجرا از یک گفتگوی وزیر خارجه ایران با مجله آلمانی اشپیگل شروع شد. ظریف در این گفتگو به ابعاد و تاثیرات ترور سردار قاسم سلیمانی پرداخت و در پاسخ به سوال پایانی اشپیگل، اظهاراتی بیان کرد که هم در ایران و هم در آمریکا بازتاب گسترده و البته جنجال برانگیزی داشت.اما حتی اگر در ایران اجماعی درباره اصل مذاکره و موضوعات آن شکل بگیرد، معلوم نیست که مذاکرات شروع شود. چون به هر حال، طرف مقابل نیز باید به مذاکره تمایل داشته باشد.
این سخنان وزیر امور خارجه ایران و انتقال ناقص آن به رئیس جمهوری امریکا بود که باعث شد ترامپ با اشاره به تیتری که «فاکس نیوز» از سخنان ظریف انتخاب کرده بود، در پستی توئیتری این گونه بنویسد: «وزیر خارجه ایران گفته است ایران می‌خواهد با ایالات متحده مذاکره کند، اگر تحریم‌ها را بردارد، نه مرسی».
وزیر خارجه ایران در واکنش به این موضعگیری مدعی جویانه ترامپ در پیام دیگری که در توئیتر منتشر کرد، به او یادآور شد، بهتر است به جای استناد به رسانه‌های مورد علاقه یا مترجمان فارسی‌اش، اصل صحبت‌های او را بخواند؛ آنجا که در پاسخ به سؤال مربوط به امکان مذاکره با امریکا، احتمال چنین رویدادی را منوط به تغییر رویکرد دولت امریکا در پیگیری سیاست فشار علیه ایران می‌داند.
فرصت طلبی برخی
اما سخنان وزیر خارجه ایران و تکرار مواضع ثابت جمهوری اسلامی در مواجهه با امریکا از منظر داخلی فرصتی را برای کسانی فراهم کرد که چشم و گوش خود را به روی واقعیات سیاست خارجی بستند و ظریف را آماج حملات تند خود قرار دادند./ فرارو
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1