تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۱۶۸۷۷
بسته خبری کبنانیوز؛

گازگرفتگی و «سانحه» همدم همیشگی / جلوگیری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عزل دو مدیر / 5637 کودک در استان حامی ندارند / توقیف کامیون حامل ۳ تن چوب قاچاق در محور گچساران-بهبهان

۱
۰
گازگرفتگی و «سانحه» همدم همیشگی / جلوگیری استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عزل دو مدیر / 5637 کودک در استان حامی ندارند / توقیف کامیون حامل ۳ تن چوب قاچاق در محور گچساران-بهبهان
کبنا ؛سرقت از طلا فروشی قلعه رئیسی، بارش برف و تعطیلی مدارس، جلوگیری از عزل دو مدیر و توقف خودروی حامل چوب قاچاق بخشی از خبرهای (امروز چهارشنبه 2 بهمن ماه 98) است.

گازگرفتگی و «سانحه» همدم همیشگی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
نسرین عابدیان‌پور در گزارشی آورده است؛ از سال گذشته تاکنون خبرهای ناگواری از فوتی‌های ناشی از حوادث در کهگیلویه و بویراحمد شنیده‌ شده، اخباری که شنیدن آن دل هر انسانی را به درد می‌آورد؛ فوت سه دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی در یکی از ساختمان‌های استیجاری بلوار مطهری یاسوج در سال گذشته فتح باب این دست از حوادث بود، جان باختن 2 کارگر نانوایی در شهر سی‌سخت و فوت 2 جوان افغانستانی در آبشار یاسوج و ده‌ها مورد دیگر این چنینی که در نقاط مختلف استان اتفاق افتاده است.



همچنین در حوزه راه‌ها و مسیرهای منتهی به شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد چه در جاده‌های اصلی و چه جاده های فرعی شاهد بروز سوانح بسیاری بوده ایم و تلفات زیادی داده ایم هر چند که به مانند برخی استانها تردد در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف از جمله رکود در کسب و کار و سرمایه‌گذاری به مراتب کمتر است.
برای تحلیل چنین وضعیتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل عدم اطلاع رسانی کافی در خصوص اتفاقات و سوانح است که رسانه های استان به خوبی نکات ایمنی و لزوم توجه به آنها را برای مردم تبیین نکرده اند.



علاوه بر گاز گرفتگی‌های غیر معمول و تصادفات خارج از عرف در استان، غرق شدگی در رودخانه نیز خود داستانی بلند و بالا دارد.
هر چند استان کهگیلویه و بویراحمد از هیچ سو  به آب‌های آزاد راه ندارد اما در سال‌های اخیر در رودخانه‌ها و در پشت سدهای استان تعداد زیادی از جوانان بومی و غیر بومی غرق شده و خانواده های  خود را داغدار کرده اند.
وقتی مسیر رودخانه ها و محل‌های پر خطر را نگاه می‌کنیم در خواهیم یافت که قبل از هر چیز در ساده ترین وضعیت از فرهنگسازی جهت پیشگیری و جلوگیری از خطر غرق شدگی درمانده‌ایم.



نبود تابلوهای کافی «شنا ممنوع» به عنوان ابتدایی‌ترین ابزار فرهنگ سازی در محل رودخانه ها و مکان هایی که احتمال غرق شدگی در آن ها وجود دارد مزید بر علت شده تا هر ساله شاهد از دست دادن چند جوان باشیم.
پس از گذشت یک دوره بد در زمینه گازگرفتگی هنوز اقدام مناسبی از سوی مسوولان مربوطه برای فرهنگ سازی جهت پیشگیری از این نوع مرگ خاموش مشاهده نشده است و کمتر در رسانه ملی و از شبکه استانی به آن پرداخته شده در حالی که خود مسوولان متولی باید در این راستا قدم برداشته و از رسانه فراگیر چنین خطر بزرگی را برای مردم توضیح دهند.
به گزارش فارس از یاسوج  خطر وقتی بیشتر احساس می‌شود که می‌شنویم روزانه 20 ماموریت حوادث و سوانح در استان داریم و میانگین ما از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.
 به سراغ محسن جلیل رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی در خصوص حوادث و سوانحی که در کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد و مقایسه آن با کشور پرداختیم که این مسوول اولین مشکل را مربوط به عدم فرهنگ‌سازی دانست و گفت: برای مثال گوشه به گوشه استان را که نگاه کنید در محل رودخانه‌ها و جاهایی که افراد در آن محل‌ها آب تنی و شنا می‌کنند هیچ گونه تابلو و علائم هشدار دهنده وجود ندارد.


 
وی با بیان اینکه استان ما به دلیل توپوگرافی استانی حادثه‌خیز است افزود: جاده‌های ما کوهستانی و به خودی خود خطرآفرین است اما کمتر نقاط حادثه‌خیز آن ترمیم می‌شود.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ادامه داد: خوشبختانه حضور ما در محل سانحه و حوادث بسیار پایین‌تر از نرم کشوری است در حالی که در شهر این زمان 8 و در بیرون شهر 14 دقیقه است اما همکاران ما زودتر از این زمان بر سر حوادث حضور پیدا می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه حوادث و سوانح نهمین علت مرگ و میر در جهان است و در کشور ما سومین علت مرگ و میر مربوط به حوادث است افزود: اما در استان ما وضعیت از کشور هم بهتر نیست و 50 درصد ماموریت‌های اورژانس در همین زمینه است.
این مسوول با بیان اینکه سال گذشته در استان 40 هزار ماموریت اورژانس به ثبت رسیده است افزود: روزانه 20 ماموریت حوادث و سوانح در استان داریم و میانگین ما از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

برف مدارس برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد

آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد با توجه به بارش برف مدارس شیفت عصر شهرستان‌های سردسیری و برخی مناطق عشایری در همه مقاطع تعطیل است.
همچنین اعلام شده؛ مدارس دوره ابتدایی، پیش دبستانی، متوسطه اول و دوم تحصیلی در شهرستان‌های بویراحمد، مارگون، دنا و منطقه لوداب در نوبت عصر تعطیل است.
ضمن اینکه مدارس حوزه سردسیری عشایری و مناطق روستایی دیشموک نیز در نوبت عصر تعطیل هستند.
دشمن در فضای مجازی به دنبال از بین بردن ریشه‌های فرهنگی و مذهبی ملت ایران است
فعال فضای مجازی کشور گفت: دشمن در فضای مجازی به دنبال از بین بردن ریشه‌های فرهنگی و مذهبی ما است.

دشمن در فضای مجازی به دنبال از بین بردن ریشه‌های فرهنگی و مذهبی ملت ایران است
حسن میثمی ظهر امروز در همایش فضای مجازی با اشاره به قله‌هایی که سردار شهید سلیمانی فتح کرد و پرچم‌هایی که به اهتزار درآورد، گفت: تا سلیمانی شدن فاصله زیادی داریم و باید با فعالیت در حوزه مجازی به جایگاهی برسیم.
مسوول پایگاه اطلاع‌رسانی فضای مجازی مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت این فضا گفت: فضای مجازی به قتلگاه تبدیل شده و هر کسی وارد این فضا می‌شود به لحاظ روحی صدمه و آسیب جدی می‌بیند.
وی به اهدافی که دشمن در فضای مجازی دنبال می‌کند اشاره کرد و گفت: هدفی که دشمنی در فضایی مجازی دنبال می‌کند این نیست که فلانی وزیر و رئیس جمهور و فلان سمت را به سمت بیاورد اصلا چنین چیزهای برای آنها اهمیتی ندارد دشمن در فضای مجازی به دنبال از بین بردن ریشه‌های فرهنگی و مذهبی ما است.
این فعال فضای مجازی بیان کرد: تخریب جایگاه خانواده دیگر هدفی است که دشمن در فضای مجازی به دنبال آن است لذا مردم ما باید سطح درگیری‌ها را بدانند و خود را برای حضور در این درگیری آماده کنند.
میثمی به وظایف فعالان فضای مجازی برای مقابله با اهداف شومی که دشمن دنبال می‌کند اشاره و یادآور شد: وظیفه بچه‌های فعال حوزه مجازی تولید محتوا است دشمن در فضایی مانند اینستاگرام به دنبال القا کردن سبک زندگی خاصی است که با ساخت کلیپ، ویدئو لایت و ... به این برنامه دشمن پاسخ داد.
فعال فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه دامنه فعالیت فعالان در حوزه مجازی باید بین‌المللی شود، گفت: تولید در حوزه‌های خدماتی و گره‌گشایی از مردم راهکاری است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر قطع اینترنت جهانی در آبان ماه گفت: برای شبکه ملی اطلاعات کم‌ کاری شده جمهوری اسلامی ایران تنها کشور جهان است که با این همه تهدید مواجه است که با توجه به این شرایط می‌طلبد شبکه خوب اطلاعاتی داشته باشیم و اینترنت داخل را تقویت کنیم.
زخمی شدن 1 نفر در سرقت مسلحانه از طلافروشی قلعه‌رئیسی

جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سارقان مسلح به کلاشینکف یک واحد طلافروشی را در قلعه‌رئیسی مورد دستبرد قرار دادند.
عصر امروز سارقان مسلح به یک واحد طلافروشی در قلعه‌رئیسی مرکز بخش چاروسا دستبرد زدند.
جانشین انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص اظهار داشت: طلا فروشی در شهر قلعه رییسی عصر امروز  مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.
کیقباد مصطفایی گفت: این سرقت حدود ساعت ۶ عصر امروز یکم بهمن ماه از یک طلافروشی در شهر قلعه رییسی  شهرستان کهگیلویه انجام شده است.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت مسلحانه از طلا فروشی، سریعا ماموران به همراه کارگاهان ویژه کشف جرم به محل حادثه اعزام و به بررسی کم و کیف موضوع پرداختند.
وی افزود: در این سرقت مسلحانه دو نفر سارق پس از مجروح کردن صاحب طلافروشی با اسلحه کلاشینکف به وسیله یکدستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدند.
مصطفایی در ادامه گفت: در این حادثه صاحب طلافروشی زخمی و سریعا به نزدیکترین مرکز پزشکی اعزام شد.
این مقام انتظامی گفت: پلیس  شهرستان کهگیلویه و کاراگاهان پلیس آگاهی استان تلاش و تحقیقات گسترده را برای دستگیری آنها را آغاز کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: دستورات ویژه با هماهنگی دستگاه قضایی ، جهت تعقیب و دستگیری مجرمین، صادر شده است.

فضای انتخاباتی منطقی همراه با قانون‌مندی در شهر سی‌سخت
شهر سی سخت در یک فضای کاملا آرام انتخاباتی به سر می بردومردم این شهر اخلاق اتنخاباتی را همیشه مد نظر دارند.
این روزها حال و هوای انتخابات و تبلیغات انتخاباتی در اکثر شهرستان‌ها و شهرهها و حتی روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد خیلی زودتر از وقت قانونی طوفانی شده و بعضا فضای ناسالم و نا آرامی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
 اما در این بین شهر سی‌سخت در یک فضای کاملا آرام، همراه با اخلاق انتخاباتی به سر می‌برد.
این قانون‌مندی و آرامش انتخاباتی نشان دهنده فرهنگ و منش بالای مردمان این شهر و دیار است و چه خوب است در کل استان این رویه در پیش گرفته شود.
هر چند شور انتخاباتی و ایجاد نشاط سیاسی برای هر جامعه‌ای نیاز است اما مردم و به خصوص لیدرها باید در یک فضای آرام و بی‌حاشیه در انتخابات شرکت حداکثری داشته باشند که این مهم یاری و کمک یکایک مردم را می طلبد باشد.

خودروی حامل چوب قاچاق بلوط در کهگیلویه و بویراحمد توقیف شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروی سایپای حامل چوب بلوط قاچاق توسط محیط زیست یاسوج توقیف شد.
سید اسدالله هاشمی افزود: ضمن انتقال خودرو به پارکینگ، متهم به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی اظهار کرد: به منظور اعمال قانون پرونده ای تشکیل و متهم به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خودروی به پارکینک منتقل شده و تا زمان تعیین تکلیف قضایی توقیف خواهد بود. 
به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، هاشمی بیان کرد: طی سال جاری با راه اندازی گشت های ویژه مبارزه با قاچاق چوب بلوط تا کنون این ششمین گروهی است که به مراجع قضایی معرفی شده است.

ممانعت از عزل ۲ مدیر شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از عزل ۲ مدیر شهرستانی ممانعت شده است.
احد جمالی افزود: در حالی که رئیس منابع طبیعی شهرستان دنا تغییر و مدیر جدید معرفی شده بود به محض اطلاع از عزل مدیر فعلی منابع طبیعی شهرستان جلوگیری شد.
وی اظهارکرد: همچنین از عزل رئیس ناحیه شرکت گاز شهرستان لنده نیز ممنانع به عمل آمد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس یازدهم قرار داریم، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از عزل و نصب مدیران شهرستانی خودداری کنند و به پس از انتخابات ۹۸ موکول کنند.
گفتنی است که حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی با اعضای هئیت‌های اجرایی ۳ حوزه‌ انتخابیه استان رعایت بی‌طرفی در انتخابات را زمینه‌ ساز تقویت اعتماد مردم به نظام دانست و هر گونه عزل و نصب در ادارات تا بعد از انتخابات ممنوع را ممنوع اعلام کرد.

۲۰ هزار نفر از هنرمندان تمامی رشته‌های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیمه می‌شوند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ هزار نفر از هنرمندان تمامی رشته‌های صنایع دستی بیمه می‌شوند.
عیسی کریمی با اشاره به ۲۴ هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق، افزود: ۶۲۰ خانوار مستمری بگیر در استان وجود دارد، ضمن اینکه طی ماه گذشته، ۳۰ خانوار مشمول دریافت مستمری در صندوق شدند و احکام آنها تایید شده است.
وی اظهارکرد: تمامی دست بافته‌ها، دست ساخته‌ها، فروشندگان و مولد مواد اولیه صنایع دستی که تعداد آنها به ۲۰ هزار نفر می‌رسد، بیمه خواهند شد. حداقل سن آنها ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون تومان وام ۳ میلیون تومانی بدون ضامن و سپرده به ۱۰۰ نفر از مستمری بگیران در مرحله اول ۵ بهمن‌ماه پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سنوات دریافتی مستمری و میزان حقوق بالای ۳۰۰ هزار تومان از شرایط دریافت شدگان وام است، ضمن اینکه مرحله دوم و سوم به همین میزان پرداخت خواهد شد.
کریمی تصریح کرد: تمامی وانت بارهای استان برای دریافت کارت هوشمند ملزم به پرداخت حق بیمه هستند و صندوق عشایر این آمادگی را دارد که روستاییان مشمول و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار دهد.
وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های محیط زیست و دولت الکترونیک، کپی شناسنامه و کارت ملی افراد جهت نام‌نویسی در صندوق بیمه حذف شده است.

۲۳ بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد میزبان "سوگواره یاس نبوی" می‌شوند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۳ امامزاده و بقعه شاخص استان خبر داد.
«حجت الاسلام نورالله جنتی پور» در گفت و گو با ایسنا، افزود: ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از ششم تا ۱۱ بهمن ماه، آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۳ امامزاده و بقعه استان، اظهارکرد: ویژه‌برنامه‌های این سوگواره در امامزاده مختار(ع)، امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده بی بی خاتونین(س)شهرستان بویراحمد، امامزاده ابراهیم اسدالله(ع)شهرستان بهمئی، امامزاده جعفر(ع) و بی بی حکیمه(س) در گچساران، امامزاده آقا میر(ع) و امامزاده میر سالار(ع)، امامزاده سید محمد(ع) و ابراهیم عسکر(ع)، امامزاده یوسف سوق و امامزاده بی بی رشیده (س)چرام به صورت ویژه برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت ظهر روز شهادت، زیارت حضرت زهرا(س)، برگزاری محافل انس با قران کریم، نشست های تخصصی با جوانان، مشاوره خانواده، گام دوم انقلاب، بصیرتی، برپایی خیمه‌های معرفت و... از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در برگزاری سوگواره یاس نبوی خواهد بود.
حجت الاسلام تصریح کرد: سخنرانان بقاع متبرکه در ایام فاطمیه به سخنرانی در مورد ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) خواهند پرداخت و امیدواریم این سخنرانی‌ها بتواند در شناساندن شخصیت حضرت زهرا(س) به نسل جوان و الگوپذیری ایشان از این شخصیت برجسته اثرگذار باشد.
وی بیان کرد: ۲۳ مبلغ نیز در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه شاخص استان حضور خواهند داشت.

افزایش مخاطبان صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌سال‌ اخیر
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مخاطبان صدا و سیمای این استان در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
"امیر رئوف " سه شنبه، یکم بهمن ماه در نشست هم اندیشی با هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان افزود: میل به گرایش برای تولید محتوای زرد در این استان بیشتر وجود دارد و در معرفی ظرفیت ها و ویژگی‌های مثبت استان کوتاهی شده است که رسانه های می توانند در این زمینه موثر واقع شوند البته معرفی ظرفیتهای استان در اولویت ماست.
وی با بیان اینکه رسانه ها در ایجاد امید و نشاط در جامعه نقش بسزایی می توانند ایفا کنند، اظهار کرد: سه کارکرد هر رسانه ای خبر و اطلاع رسانی، آموزش و تبیین و تفریح و سرگرمی است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سعی کردیم رسانه را در بین مردم ببریم و بیشتر برنامه های صدا و سیمای استان با حضور مردم و گروه‌های مرجع پخش می روند.
رئوف با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در پاییز سال ۹۷ تلویزیون استان ۵۸ درصد مخاطب داشت که با تغییر در برنامه ها و شیوه تولید برنامه هم اکنون و در پاییز ۹۸ این میزان به ۷۶ درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین در بخش رادیو نیز طی پاییز ۹۷ مخابان ما ۲۹ درصد بوده اند که هم اکنون و در پاییز ۹۸ این میزان به ۳۹ درصد رسیده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسالت ما در صدا و سیمای استان توجه به آداب و رسوم، فرهنگ و هنر و اخبار محلی است.
رئوف تاکید کرد: ۳۰۰ شبکه تلویزیونی فارسی زبان خارجی با هزینه های میلیاردی فرهنگ و اعتقادات ما را هدف قرار داده اند.
وی اظهارکرد: نقد می تواند موجب توسعه و شکوفایی هر مجموعه ای شود و از نقد منصفانه و سازنده رسانه ها استقبال می کینم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آمادگی استفاده از تولیدات رسانه ای استان که منطبق با ضوابط هستند را داریم.
گفتنی است که استفاده از سلایق مختلف در برنامه های صدا و سیماف پرداخت به مسایل فرهنگی و آسیب های اجتماعی استان، مبارزه با فساد، پاسخگویی مسئولان جهت جلوگیری از شایعات، استفاده از مردم در برنامه های صدا و سیمای استان، پوشش صدا و سیما در مناطق توسعه نیافته و شهرستانهای استان و همکاری و تعامل صدا و سیما را رسانه های معتبر و رسمی از مهمترین مسایل مطرح شده در این نشست بود.


5637 کودک در کهگیلویه و بویراحمد حامی ندارند
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران‌اند.
قباد مبشری، در جمع مدیران آموزش‌و پرورش استان اظهار کرد: این نهاد یکی از نهادهایی است که در کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) به‌منظور توجه به نیازمندان و بی‌سرپرستان تأسیس و به‌ مرور زمان فعالیت‌هایش در زمینه‌های مختلف گسترش یافت. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه یکی از بحث‌های اساسی در کمیته امداد بحث توانمندسازی مددجویان این نهاد است، افزود: در خصوص توانمندسازی خانواده‌ها ما آموزش را برای فرزندان آن‌ها موردتوجه قرار داده و در زمینه‌های پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه دانش آموزان و دانشجویان مددجو را حمایت می‌کنیم.
وی گفت: ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران‌اند.
مبشری با اشاره به اینکه مؤلفه اصلی توانمندسازی بحث فرهنگی است، گفت: در حال حاضر کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت دارد و در زمینه‌های مختلف آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. 
وی با یادآوری اینکه 43 هزار خانوار با جمعیت 110 هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان در سال جاری برخوردار هستند، تصریح کرد: منابع این نهاد کفاف نیازمندی‌های مددجویان تحت حمایت را نمی‌دهد و خواهان همکاری و مشارکت همه نیکوکاران در امر کمک به نیازمندان هستیم. 
مبشری بابیان اینکه بخشی از اعتبارات کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی از جمله زکات، صدقات، جشن ها و مناسبت ها و طرح اکرام ایتام است، گفت: ما از فرهنگیان تقاضا داریم که در نه فقط در زمینه‌های مادی بلکه ازلحاظ فکری و معنوی و فرهنگ‌سازی در زمینه جلب و توسعه کمک‌های مردمی یاریگر این نهاد باشند. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد اشاره و بیان کرد: ایتام فرزندانی هستند که ‎از بزرگ‌ترین حامی خویش در دنیای مادی محروم شده‌اند و اینک وظیفه ماست که به‌رسم ارزش‎های انسانی و توصیه‌های دینی،‌ عصای دست آن‌ها باشیم. 
وی در خصوص فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد گفت: این‌ها فرزندان خانواده‌هایی هستند که پدر خانواده به دلیل کهولت سن و یا بیماری قادر به تأمین مخارج زندگی نیست. 
مبشری با اشاره به اینکه این نهاد از ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین حمایت می‌کند، گفت: از این تعداد، 5033 نفر دارای حامی و 5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران هستند.
وی بابیان اینکه 7001 حامی خیر و نیکوکار ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان را حمایت می‌کنند، گفت: امیدواریم با توجه به اجرای طرح «هر کارمند یک حامی» در استان بتوانیم از ظرفیت کارکنان رسمی و غیررسمی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین این نهاد بهره ببریم و شاهد حامی دار شدن تمامی فرزندان یتیم و محسنین کمیته امداد استان باشیم. 

شناسایی 9 بیمار مبتلا به ایدز در کهگیلویه
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 9 بیمار مبتلا به بیماری ایدز در شهرستان شناسایی شده است.
لطف‌الله افروشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 9 بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان شناسایی شده است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: دو نفر از مبتلایان فوت کرده و هفت نفر دیگر تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند.
افروشته گفت: این بیماران در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، خدمات مشاوره‌ای، آزمایش Hiv، و خدمات پیشگیری و درمانی دریافت می‌کنند.
وی افزود: در هر شهرستان یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد که این مرکز خدمات ویژه و مختلفی را به بیماران مبتلا به ایدز ارائه می‌دهد.
این مسؤول با بیان اینکه 207 بیمار مبتلا به بیماری ایدز در استان شناسایی شده است، بیان داشت: از این تعداد ۹ نفر در شهرستان کهگیلویه بوده است.
افروشته افزود: از مجموع این بیماران ۱۰۳ نفر فوت شده‌اند و ۱۰۴ بیمار دیگر هم اکنون در حال درمان هستند.

خودروی حامل چوب قاچاق بلوط در کهگیلویه و بویراحمد توقیف شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خودروی سایپای حامل چوب بلوط قاچاق توسط محیط زیست یاسوج توقیف شد.
سید اسدالله هاشمی افزود: ضمن انتقال خودرو به پارکینگ، متهم به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی اظهار کرد: به منظور اعمال قانون پرونده ای تشکیل و متهم به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خودروی به پارکینک منتقل شده و تا زمان تعیین تکلیف قضایی توقیف خواهد بود. 
به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، هاشمی بیان کرد: طی سال جاری با راه اندازی گشت های ویژه مبارزه با قاچاق چوب بلوط تا کنون این ششمین گروهی است که به مراجع قضایی معرفی شده است.

ممانعت از عزل ۲ مدیر شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از عزل ۲ مدیر شهرستانی ممانعت شده است.
احد جمالی افزود: در حالی که رئیس منابع طبیعی شهرستان دنا تغییر و مدیر جدید معرفی شده بود به محض اطلاع از عزل مدیر فعلی منابع طبیعی شهرستان جلوگیری شد.
وی اظهارکرد: همچنین از عزل رئیس ناحیه شرکت گاز شهرستان لنده نیز ممنانع به عمل آمد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس یازدهم قرار داریم، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از عزل و نصب مدیران شهرستانی خودداری کنند و به پس از انتخابات ۹۸ موکول کنند.
گفتنی است که حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۲۵ دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی با اعضای هئیت‌های اجرایی ۳ حوزه‌ انتخابیه استان رعایت بی‌طرفی در انتخابات را زمینه‌ ساز تقویت اعتماد مردم به نظام دانست و هر گونه عزل و نصب در ادارات تا بعد از انتخابات ممنوع را ممنوع اعلام کرد.

۲۳ بقعه شاخص کهگیلویه و بویراحمد میزبان "سوگواره یاس نبوی" می‌شوند
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۳ امامزاده و بقعه شاخص استان خبر داد.
«حجت الاسلام نورالله جنتی پور» افزود: ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از ششم تا ۱۱ بهمن ماه، آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۳ امامزاده و بقعه استان، اظهارکرد: ویژه‌برنامه‌های این سوگواره در امامزاده مختار(ع)، امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده بی بی خاتونین(س)شهرستان بویراحمد، امامزاده ابراهیم اسدالله(ع)شهرستان بهمئی، امامزاده جعفر(ع) و بی بی حکیمه(س) در گچساران، امامزاده آقا میر(ع) و امامزاده میر سالار(ع)، امامزاده سید محمد(ع) و ابراهیم عسکر(ع)، امامزاده یوسف سوق و امامزاده بی بی رشیده (س)چرام به صورت ویژه برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت ظهر روز شهادت، زیارت حضرت زهرا(س)، برگزاری محافل انس با قران کریم، نشست های تخصصی با جوانان، مشاوره خانواده، گام دوم انقلاب، بصیرتی، برپایی خیمه‌های معرفت و... از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در برگزاری سوگواره یاس نبوی خواهد بود.
حجت الاسلام تصریح کرد: سخنرانان بقاع متبرکه در ایام فاطمیه به سخنرانی در مورد ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) خواهند پرداخت و امیدواریم این سخنرانی‌ها بتواند در شناساندن شخصیت حضرت زهرا(س) به نسل جوان و الگوپذیری ایشان از این شخصیت برجسته اثرگذار باشد.
وی بیان کرد: ۲۳ مبلغ نیز در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه شاخص استان حضور خواهند داشت.

5637 کودک در کهگیلویه و بویراحمد حامی ندارند
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران‌اند.
قباد مبشری، در جمع مدیران آموزش‌و پرورش استان اظهار کرد: این نهاد یکی از نهادهایی است که در کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) به‌منظور توجه به نیازمندان و بی‌سرپرستان تأسیس و به‌ مرور زمان فعالیت‌هایش در زمینه‌های مختلف گسترش یافت. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه یکی از بحث‌های اساسی در کمیته امداد بحث توانمندسازی مددجویان این نهاد است، افزود: در خصوص توانمندسازی خانواده‌ها ما آموزش را برای فرزندان آن‌ها موردتوجه قرار داده و در زمینه‌های پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه دانش آموزان و دانشجویان مددجو را حمایت می‌کنیم.
وی گفت: ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران‌اند.
مبشری با اشاره به اینکه مؤلفه اصلی توانمندسازی بحث فرهنگی است، گفت: در حال حاضر کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت دارد و در زمینه‌های مختلف آن‌ها را پشتیبانی می‌کند. 
وی با یادآوری اینکه 43 هزار خانوار با جمعیت 110 هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان در سال جاری برخوردار هستند، تصریح کرد: منابع این نهاد کفاف نیازمندی‌های مددجویان تحت حمایت را نمی‌دهد و خواهان همکاری و مشارکت همه نیکوکاران در امر کمک به نیازمندان هستیم. 
مبشری بابیان اینکه بخشی از اعتبارات کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی از جمله زکات، صدقات، جشن ها و مناسبت ها و طرح اکرام ایتام است، گفت: ما از فرهنگیان تقاضا داریم که در نه فقط در زمینه‌های مادی بلکه ازلحاظ فکری و معنوی و فرهنگ‌سازی در زمینه جلب و توسعه کمک‌های مردمی یاریگر این نهاد باشند. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد اشاره و بیان کرد: ایتام فرزندانی هستند که ‎از بزرگ‌ترین حامی خویش در دنیای مادی محروم شده‌اند و اینک وظیفه ماست که به‌رسم ارزش‎های انسانی و توصیه‌های دینی،‌ عصای دست آن‌ها باشیم. 
وی در خصوص فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد گفت: این‌ها فرزندان خانواده‌هایی هستند که پدر خانواده به دلیل کهولت سن و یا بیماری قادر به تأمین مخارج زندگی نیست. 
مبشری با اشاره به اینکه این نهاد از ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین حمایت می‌کند، گفت: از این تعداد، 5033 نفر دارای حامی و 5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران هستند.
وی بابیان اینکه 7001 حامی خیر و نیکوکار ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان را حمایت می‌کنند، گفت: امیدواریم با توجه به اجرای طرح «هر کارمند یک حامی» در استان بتوانیم از ظرفیت کارکنان رسمی و غیررسمی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین این نهاد بهره ببریم و شاهد حامی دار شدن تمامی فرزندان یتیم و محسنین کمیته امداد استان باشیم. 


شناسایی 9 بیمار مبتلا به ایدز در کهگیلویه
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 9 بیمار مبتلا به بیماری ایدز در شهرستان شناسایی شده است.
 لطف‌الله افروشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان شهریور ماه سال جاری 9 بیمار مبتلا به ایدز در شهرستان شناسایی شده است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: دو نفر از مبتلایان فوت کرده و هفت نفر دیگر تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند.
افروشته گفت: این بیماران در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، خدمات مشاوره‌ای، آزمایش Hiv، و خدمات پیشگیری و درمانی دریافت می‌کنند.
وی افزود: در هر شهرستان یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد که این مرکز خدمات ویژه و مختلفی را به بیماران مبتلا به ایدز ارائه می‌دهد.
این مسؤول با بیان اینکه 207 بیمار مبتلا به بیماری ایدز در استان شناسایی شده است، بیان داشت: از این تعداد ۹ نفر در شهرستان کهگیلویه بوده است.
افروشته افزود: از مجموع این بیماران ۱۰۳ نفر فوت شده‌اند و ۱۰۴ بیمار دیگر هم اکنون در حال درمان هستند.

واریز سهمیه ترمیمی بنزین وانت‌بار، تاکسی و آمبولانس‌ها
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه شماره ۱۳، میزان سهمیه ترمیمی بنزین انواع وانت‌بار، تاکسی و آمبولانس را اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این استان گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مابه‌التفاوت سهمیه افزایش یافته تمامی خودرو‌های وانت‌بار، تاکسی و آمبولانس (مانده از آبان ماه و به میزان ۸۰ درصد سهمیه پایه) از یکم بهمن ماه هم‌زمان با واریز سهمیه این ماه، در کارت سوخت این خودرو‌ها شارژ شده و قابل استفاده است.
مسعودی افزود: سهمیه ترمیمی اختصاص‌یافته به وانت‌بار‌های بنزین‌سوز، با توجه به اعمال ۱۰۰ لیتر از سهمیه یادشده در دی‌ماه، محاسبه و واریز شده است.

توقیف کامیون حامل ۳ تن چوب قاچاق در محور گچساران-بهبهان
فرمانده انتظامی گچساران از توقیف یک دستگاه کامیون باری و کشف ۳ تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.
فرمانده انتظامی گچساران گفت: مأموران پاسگاه انتظامی عبدالهی در محور گچساران به بهبهان یک دستگاه کامیون باری با سه تن چوب قاچاق را توقیف کردند.
سرهنگ سید محمد موسوی افزود: در این زمینه راننده دستگیر و به مرجع قضائی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.
وی ادامه داد: پلیس با اشراف اطلاعاتی و حضور شبانه روز در تمامی مناطق اجازه فعالیت به قانون شکنان را نخواهد داد.
به گفته کارشناسان گسترده بودن عرصه‌های جنگلی و کمبود نیرو و امکانات حفاظتی در کنار بازار پر رونق زغال و ضعف فرهنگی از عوامل موثر در گرایش برخی سودجویان به قاچاق چوب است.
۳۲۰ هزار هکتارمرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هیچ گونه ممانعتی صورت نگرفته هر دو مدیر جدید معرفی و بکار گماشته شده اند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1