تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۱۶۶۵۲
بسته خبری کبنانیوز؛

نقره داغ مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای / مرگ دو افغانی در آبشار یاسوج / چشمه‌هایی که در کوچه‌ها و خیابان‌های یاسوج جاری هستند / زنان خانه‌دار بیمه می‌شوند

۱
۰
نقره داغ مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای / مرگ دو افغانی در آبشار یاسوج / چشمه‌هایی که در کوچه‌ها و خیابان‌های یاسوج جاری هستند / زنان خانه‌دار بیمه می‌شوند
کبنا ؛بسته خبری کبنا نیوز؛ مرگ دو جوان افغانی در آبشار یاسوج، آرامش در بازار کهگیلویه و بویراحمد، و بیمه برای زنان خانه دار از جمله خبرهای امروز (28 دی ماه 98) در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

مرگ خاموش دو جوان افغانی در آبشار یاسوج
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مرگ دو نفر بر اثر گازگرفتگی در یکی از باغات آبشار یاسوج خبر داد.
 محسن جلیل افزود: ساعت ۱۳ و ۹ دقیقه ظهر امروز، گزارش گازگرفتگی دو نفر با co توسط مرکز دیسپچ دریافت شد.
جلیل اظهار داشت: بلافاصله تیم‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: متاسفانه دو جوان تقریبا ۲۰ ساله که اتباع خارجی(افغانی هستند) در این حادثه پیش از رسیدن نیروهای امدادی جان خود را از دست دادند.
جلیل با اشاره به افزایش مسمومیت ها بر اثر مونو کسید در دی ماه، عنوان داشت: همچنین ساعت ۷ و ۵۷ دقیقه امروز یک مورد مسمومیت با مونوکسید در روستای گلاله لوداب گزارش شد که بیمار ابتدا به مرکز درمانی و سپس به مرکز استان منتقل شد.
رئیس فوریت های پزشکی استان خواستار توجه مناسب و اصولی مردم نسبت به نصب لوازم گرمایشی و مونوکسید زا شد و گفت: co رنگ و بو نداشته و تنها ایمنی نصب و هوشیاری در بکارگیری وسایل گرمایشی با آن مقابله می‌کند.

آرامش در بازار کهگیلویه و بویراحمد حاکم است
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدامات صورت گرفته آرامش بر بازار استان حاکم است
براتعلی صالحی گفت: با کنترل و رصدهای صورت گرفته آرامش در بازار استان حاکم است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم ارائه فاکتور در فروشگاه‌های بزرگ افزود: هیچ کدام از فروشگاه‌های بزرگ فاکتور ارائه نمی‌کنند که این ایراد به آنها وارد است.
وی به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: گاها دیده شده قیمت اجناس در نمایشگاه‌ها از سطح بازار گرانتر است که امیدوارم این موضوع توسط سازمان صنعت و معدن رفع شود.
این مسوول در پایان بر رصد مداوم بازار برای جلوگیری از هرگونه تخلف در بازار تاکید کرد.
توزیع بیش از 10 تن علوفه بین حیات وحش در مناطق برف‌گیر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 10 تن علوفه بین حیات وحش در مناطق کوهستانی و برف گیر استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

توزیع بیش از 10 تن علوفه بین حیات وحش در مناطق برف‌گیر کهگیلویه و بویراحمد

 سید اسدالله هاشمی از توزیع بیش از 10 تن علوفه طی 3 روز گذشته در مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت: پس از بارش‌های شدید برف در هفته گذشته و  وضعیت سخت حیات وحش برای تامین علوفه و به منظور جلوگیری از هجوم آنها به حاشیه شهرها و روستاها، بیش از 10 تن علوفه طی 3 روز گذشته  توسط محیط بانان در مناطق کوهستانی استان توزیع شد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: توزیع علوفه در بین حیات وحش در مناطق کوهستانی به صورت دستی انجام می‌شود.





برگزاری543 یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با دهه مبارک فجر543 یادواره شهدای دانش آموز
در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
سیدبهاءالدین ملک‌حسینی در نشست کمیته دانش‌آموزی دهه مبارک فجر  اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر543 یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد بخشی از40هزار یادواره شهدا در کشور است که با محوریت هر مدرسه یک شهید شاخص و با خاطره و یاد شهدای دانش‌آموز استان در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.
وی گفت: اجرای سرود هزار و357 نفری دانش آموزان-اجرای جشنواره فرهنگی و هنری زندگی به سبک روح‌الله- اجرای زنگ انقلاب و آذین بندی مدارس-تدوین دستاوردهای 40ساله انقلاب-تجدید میثاق با شهدا-اجرای مسابقه شعار سال برای سوادآموزان-فرهنگیان و دانش‌آموزان از مهمترین برنامه های دهه مبارک فجر است.
ملک‌حسینی افزود: همچنین در هر منطقه و شهرستان دستاوردهای 40ساله انقلاب در حوزه آموزشی و پرورشی در قالب نمایشگاهی برپا می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان هم گفت: برنامه‌های دهه فجر امسال با محوریت گام دوم انقلاب اسلامی و با اولویت مدرسه محوری برگزار می‌شود.
اردشیر یاری گفت: پویش دانش آموزی در مورد اقتدار سپاه و سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
مسؤول فرهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی هم گفت: نشست‌های پرسش و پاسخ برای رفع شبهات دانش آموزان در مدارس برگزار می‌شود.
گلستانی گفت: معرفی چهره‌های الگویی انقلاب و ادامه اجرای طرح شهید بهنام محمدی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی در دهه مبارک فجر است.


خون شهید سلیمانی موجب حرکت در دنیا شد

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه قدم برداشتن برای شهدا افتخار و لیاقت است، گفت: خون شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی دنیا را به حرکت درآورد.
 احد جمالی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدای عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت شهادت سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: خون شهدای حادثه تروریستی فرودگاه بغداد هم طرفداران نظام، اسلام و انسانیت و هم دشمنان نظام در سراسر دنیا را به حرکت واداشت.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خون این شهید والامقام دنیا را به این شکل به حرکت درآورد که شهادت ایشان ثلمه‌ای به دوستان وارد کرد و معجزاتی که از خون این عزیز داشت و دشمنان هم از انسجام و حرکت ایجاد شده در ایران و سطح بین‌الملل پس از شهادت این سردار بزرگ و رشید اسلام به وحشت افتادند.
وی با تسلیت عروج جمعی از مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی در شهر کرمان و همچنین حادثه تلخ سقوط هواپیما گفت: علت وقوع این حادثه دردناک امنیتی بود که آمریکای جهان‌خوار بر هم زد و دولت توریست آمریکا بانی این فاجعه است.امیدوارم خداوند به بازماندگان این حادثه صبر عطا کند.
این مسوول در ادامه شکستن همینه آمریکا را تبریک گفت و عنوان کرد: عزیران ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این همینه استکبار جهانی که در راس آن آمریکا است را شکستند و برای همیشه افتخارآفرینی کردند.
جمالی بیان کرد: آمریکا ابر قدرتی که خود را تک می‌دانست حتی بعد از جنگ جهانی دوم کسی جرات نداشت به آنها سنگ پرتاب کند اما جمهوری اسلامی و سپاه مقتدر با شلیک به پایگاه این کشور در عراق هینمه پوشالی آنها را شکستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره‌ای به نام و یاد شهید سلیمانی و شهدای عشایر استان گفت: قدم برداشتن برای شهدا به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی که خداوند حب و علاقه او را حتی در دل مردم در سراسر دنیا گذاشت افتخار و لیاقت است.
وی بیان کرد: اگر میلیاردها تومان هزینه می‌شد آن جمعیت میلیونی به صحنه نمی‌آمدند اما همه دیدند شهید سلیمانی اخلاصی نزد خدا داشت و خداوند علاقه او را در دل همه قرار داد چه جمعیت میلیونی پای کار آمدند و به صحنه آوردن آن جمعت کار خداوند بود.
این مسوول در پایان بر همکاری همه دستگاه‌ها جهت برگزاری مطلوب و مناسب کنگره شهدای عشایر استان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌ها با تمام توان برای برگزاری بهتر این یادواره پای کار باشند.



زنان خانه‌دار بازنشسته می‌شوند
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با فارس شرایط و خدمات بیمه زنان خانه‌دار را تشریح کرد.
عباس نورمحمدی  در تشریح بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: در راستای گسترش چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در جامعه زنان خانه‌دار در صورت تمایل می‌توانند با استفاده از مقررات بیمه‌ صاحبان حرف و مشاغل آزاد زیر چتر حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان قرار گیرند.
 مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای این منظور زنان خانه‌دار می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه و با ارائه درخواست، عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه از خدمات و حمایت‌های قانونی سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.
وی در پاسخ به این سؤوال که چه کسانی مشمول بیمه زنان خانه‌دار هستند، تصریح کرد: همه زنان خانه‌داری که کمتر از 50 سال سن دارند می‌توانند اقدام کنند.
نورمحمدی در خصوص چگونگی محاسبه نرخ حق بیمه گفت: میزان حق بیمه قابل پرداخت زنان خانه‌دار بر مبنای دستمزدی که متقاضی برای خود انتخاب می‌کند تعیین می‌شود و این دستمزد بر خدماتی که بیمه شده در آینده دریافت می‌کند، اثرگذار است.
وی اضافه کرد: متقاضیان در صورت احراز شرایط با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و نامنویسی کنند.
نورمحمدی همچنین گفت که زنان خانه‌داری که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند بدونشرط سنی مجاز به استفاده از بیمه زنان خانه‌دار هستند.
وی خدمات بیمه زنان خانه‌دار را یادآور شد و گفت: متقاضیان استفاده از این نوع بیمه از خدماتی مانند بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات درمانی و فوت(قبل و بعد از بازنشستگی) برخوردار هستند.
این مسؤول در تشریح انواع بیمه زنان خانه‌دار به تناسب درصد حق بیمه، بیان داشت: در نرخ 14 درصد بیمه شدگان بر اساس این نرخ از خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: بیمه شدگان نرخ 16 درصد  از خدمات بازنشستگی و فوت(قبل و بعد از بازنشستگی) بهره‌مند می‌شوند.
نورمحمدی نوع سوم بیمه زنان خانه‌دار را با نرخ 20 درصد اعلام و تصریح کرد: خدمات این نوع شامل خدمات بازنشستگی، فوت( قبل و بعد از سن بازنشستگی) و از کار افتادگی است.
نورمحمدی با بیان اینکه زنان خانه‌دار مانند بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی با پرداخت حق سرانه درمان خود و افراد تکفل، دفترچه درمانی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: این بیمه شدگان حق استفاده از همه امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان را دارند.
وی گفت: این بیمه شدگان هنگام دریافت خدمات درمانی ملزم به پرداخت سهم بیمه شده از هزینه درمان به میزان 30 درصد برای خدمات سرپایی و 10 درصد برای خدمات بستری هستند.
*روش‌های پرداخت حق بیمه
نورمحمدی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم ارباب رجوع، روانسازی امور، پاسخگویی سریع و افزایش رضایتمندی مخاطبان اقدام به راه‌اندازی سرویس غیر حضوری صدور و پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان زنان خانه‌دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد کرده است.
این مسؤول افزود: بیمه شدگان با مراجعه به آدرس اینترنتی samt.tamin.ir نسبت به صدور و پرداخت حق بیمه خود به صورت آنلاین اقدام نمایند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارند.
 شهادت سردار دل‌ها اتحاد بی‌نظیری را در جبهه مقاومت به وجود آورد
فرمانده اسبق سپاه فتح استان کهیگلویه وبویراحمد گفت: شهادت سردار دلها اتحاد بی نظیری را در میان ملت‌های ایران و کشورهای حوزه مقاومت به وجود آورد.
 مراسم گرامیداشت سردار دل‌ها با حضور حجت‌السلام داستار مسئول محترم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ، سردار سرافراز شهابی فر و جمعی از مسئولان  شهرستان در سالن اجتماعات بیمارستان شهید دکتر قربانعلی جلیل  برگزار شد.
سردار شهابی فر در این برنامه اظهار داشت: شهادت سردار دلها اتحاد بی نظیر را در ملت ما ایران و همه کشورهای جبهه حوزه مقاومت به وجود آورد.
شهابی‌فر با بیان اینکه همه ما به نحوی به سردار شهید سپهبد سلیمانی بدهکاریم، گفت: سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس، در مبارزه با تروریست های تکفیری، مبارزه با داعش و احیاء گروه های مقاومت در منطقه تلاش ها و فداکاریهای زیادی کردند.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی نه تنها در حوزه نظامی که در مسائل سیاسی و دیپلماسی هم تفکرات کم نظیری داشت و جز نوابغ زمانه بود افزود: خدمات و تفکرات و اندیشه آن برای حوزه مقاومت به قدری ارزش داشت که مبارز بزرگی چون ابومهدی مهندس خود را سرباز شهید سلیمانی میدانست.
شهابی فر ادامه داد: در سفرهایی که با سردار سلیمانی داشتم  یک ویژگی خاص این شهید این بود که به تک تک همراهان سرکشی می کرد و همیشه جویای احوال آنها بود.
سرپرست بیمارستان شهید دکتر جلیل گفت: ما در برهه ی زمانی قرار دارد که با حوادث ناگواری روبه رو هستیم اما با لطف خداوند، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور سردارانی چون شهید قاسم سلیمانی توانستیم از این حوادث به سلامت عبور کنیم.
جاوان سیرت افزود: کشور ما با و وقایع بسیار شکننده‌ای که هر کشوری را از پای در میاورد روبه شده،  اما خون شهدا و فکر و اندیشه شهادت طلبی که بین جوانان ما وجود دارد موجب شد ایران همچنان سرافرازو مقتدر و به عنوان یکی از قدرتمند ترین کشورها در دنیا باشد.
وی با اشاره به نقش محوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور و منطقه گفت : در جنگ، سیل ، زلزله، پروژه های عمرانی، دستگیری تروریست ها، جیسونها، زم ها ، مبارزه با تروریسم شرق و غرب، مبارزه با منافقین، مبارزه با داعش، حفاظت از مرزهای آبی و خاکی و انتقام ترور سپهبد سلیمانی از آمریکاییهای جنایتکار، سپاه پاسداران در صف مقدم حضور داشته است.
جاوان سیرت با بیان اینکه سبزپوشان ولایت با نثار خون خودشان امنیت و ارامش را برای ما به ارمغان آوردند افزود: اینها کسانی هستند که با ناجوانمردانه در معرض هجمه استکبار داخلی و خارجی قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه ما به حق باید قدردان سلیمانیهای کشورمان باشیم گفت: سرداری از همین سبز پوشان پا به میدان گذاشت و با حضور و اندیشه خودش جغرافیای اسلام را از دریای سرخ تا هندوستان در آسیا،در اروپا،در شاخ افریقا،و امریکا گسترش داد.


حکایت آب‌های شربی که از کوچه و خیابان‌های یاسوج فوران می‌کنند
فرسودگی شبکه آب شهر یاسوج سبب شده که در بسیاری از کوچه و خیابان‌های این شهر شاهد هدر روی آب باشیم به گونه‌ای که همچون چشمه‌ای جوشان آب روان جاری است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی به دلیل تامین آب شرب مردم از منابع زیر زمینی از جمله چاه و چشمه در صورت بروز خشکسالی با مشکل شدید روبه‌رو می‌شود تا جایی که در فصل گرم سال شاهد قطعی مکرر آب در برخی مناطق از جمله یاسوج هستیم.
 ساکنان شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن با وجود داشتن رود خوش خط و خال و خروشان بشار و مهریان باید در بسیاری از ایام سال در به در دنبال تامین آب شرب باشند و در این زمینه مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند.
بدون شک در این زمینه مسئولان و متولیان امر از گذشته دور تا به کنون باید پاسخگو باشند که چگونه استانی با داشتن 10 درصد آب‌های سطحی باید آب شرب مورد نیاز آن از محل منابع زیر زمینی تامین شود.
احداث سد تنگ سرخ بعد از سال‌ها هنوز پیشرفت قابل قبولی نداشته و معارضان اجتماعی یا همان باغداران منطقه در به در دنبال دریافت خسارات احتمالی هستند و این حکایت هنوز به خط پایان نرسیده است.
تکمیل و بهره برداری از  تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج با هدف تصفیه و اضافه شدن 200 لیتر بر ثانیه آب رودخانه بشار به شبکه توزیع آب بعد از وعده‌های متعدد مسئولان بنا به دلایلی هنوز به بهره برداری نرسیده است.
شبکه توزیع آب شرب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 512 کیلومتر طول دارد که بررسی‌هیا خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد بیش از 30 درصد این شبکه فرسوده بوده که بخش زیادی از آب تولیدی را هدر می‌دهد و اعتبارت آب و فاضلاب جوابگوی اصلاح و مرمت این شبکه در یک مدت زمان مشخص و کوتاه وجود ندارد.
ناگفته نماند انشعابات غیرمجاز و عدم رعایت استانداردهای فنی در نصب انشعابات غیرمجاز توسط برخی افراد متخلف به نوبه خود سبب هدر رفت بخش زیادی از آب شرب تولیدی شهر یاسوج می‌شود.
مدیر آب و فاضلاب یاسوج با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته  بیش از 400 مورد شکستگی شبکه توزیع آب در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری انجام گرفت، گفت: میزان شکستگی شبکه توزیع آب در این شهر افزایش یافته است.
حسین کرمی افزود: قدیمی بودن شبکه و عدم رعایت ضوابط فنی در نصب انشعاب از اصلی‌ترین دلایل تعدد شکستگی‌های شبکه در سطح شهر یاسوج بوده و دو  تیم اتفاقات و رفع شکستگی به صورت مداوم در حال شناسایی و مرمت شکستگی‌های سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری هستند.
وی با تاکید بر اینکه طولانی شدن مرمت برخی شکستگی‌ها به دلیل زمان‌بر بودن استعلامات و پروسه قانونی است، ادامه داد: انتظار می‌رود شهروندان هرگونه شکستگی شبکه توزیع آب شهری را از طریق سامانه 122 اطلاع رسانی کنند.

مدعیان آزادی اطلاعات تحمل انتشار عکس شهید سلیمانی در اینستاگرام را ندارند
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمنان انقلاب ادعای آزادی اطلاعات را دارند ولی تحمل یک عکس از شهید سلیمانی در اینستاگرام را ندارند.
 سردار حمید خرمدل در نشست با فعالان فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از ظرفیت‌ آحاد مختلف مردم برای تقویت نظام و انقلاب باید اتفاده کرد و در این راستا در یک سال اخیر نشست‌های مختلفی بدون هیچ گونه محدودیتی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا هزینه تبلیغات علیه خودش را تامین نمی‌کند، عنوان کرد: برخی افراد بعد از کسب موفقیت‌های در حوزه‌های مختلف به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی، به خارج از کشور می‌رود و علیه نظام اقدام می‌کند.
خرم‌دل آزادی ارتباطات را دروغ بزرگ دانست و ادامه داد: غربی‌ها و استکبار ادعای آزادی اطلاعات را دارند ولی تحمل یک عکس از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اینستاگرام را ندارند و این پست‌ها را حذف می‌کنند.
وی با بیان اینکه امکان ندارد یک هنرمند و چهره مشهور یک کشور با حاکمیت آن کشور درگیر باشد، خاطرنشان کرد:  هر چیزی که می بینیم تنظیم شده است به طور مثال وقتی به طور سطحی به فیلم‌های هالیوودی نگاه کنید، آزادی بوده اما در عمق آن بحث چیز دیگری است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به دلیل ولنگاری اطلاعات در کشور افراد تحت عنوان آزادی هر موضوعی را بخواهند به اشتراک می‌گذارند تا جایی که سفیر کشوری در ایران بر خلاف تمام دنیا در راهپیمایی علیه ایران حضور می‌یابد.
خرم‌دل با ابراز تاسف و نگرانی از سقوط هواپیمای اکراینی و جان باختن تعدادی از هموطنان ایرانی تصریح کرد: در روزهای اول این حادثه کسی شمعی روشن نکرد و خبری از ابراز نگرانی سلبریتی‌ها نبود اما موقعی اعلام شد به دلیل خطای یک افسر سپاه این حادثه رخ داده دنیا زیر و رو شد.
وی مشکلات موجود را به دلیل اشکالات سیستم اطلاع رسانی و مدیریت افکار عمومی دانست و افزود: افرادی که می‌خواهند در رسانه و بخش سواد رسانه‌ای فعالیت کنند باید خودشان با سواد باشند که بتوانند بر متاثرین تاثیرگذار باشند.
خرم‌دل حضور مردم قدرشناس از گروه و جریان‌های مختلف در مراسم تشییع و گرامی‌داشت سپهبد شهید حاج قاشم سلیمانی را ستودنی دانست و گفت: انتظار می‌رود برای رفع مشکلات موجود استان کهگیلویه و بویراحمد با اتحاد و همدلی گام برداریم و  برای این فرهنگ و تمدن برنامه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سیستم اطلاع رسانی و خبر دهی دچار اشکال هستیم، ابراز کرد: خدا می‌داند روزی که بحث و بیانیه سپاه در خصوص هواپیما منتشر شد تمام بدنم شل شد و تا غروب حالت طبیعی نداشتیم ما  شرمنده مردم شدیم.
خرم‌دل با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه سپاه پاسداران گفت: سپاه خود را سپر این مردم و انقلاب کرده و اما دشمن دنبال خرد کردن سپاه بوده و به جد پیگیر این کار است.
وی با بیان اینکه جنایتی که امروز در سوریه و عراق صورت می‌گیرد قابل تحمل نیست تا جایی که دختران را جلوی چشم پدر و مادر به عنوان برده می‌برند، خاطرنشان کرد: اگر سپاه نبود داعش با ما بدتر از آن‌ها برخورد و جنایتی می‌کرد که بشریت تاکنون ندیده بود.


ترور شهید سپهبد سلیمانی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترور شخصیت‌های ایران اسلامی از جمله سپهبد قاسم سلیمانی، کوچکترین خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند.
سردار حمید خرمدل در یادواره 22 شهید معلم شهرستان بویراحمد و گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: هدایت و مدیریت جبهه مقاومت از سوی ایران اسلامی بیانگر شکوه، عظمت و اوج اقتدار این کشور است.
وی با تاکید بر اینکه ترور شخصیت‌های ایران اسلامی از جمله سردار قاسم سلیمانی کوچکترین خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد: این ابهت مثال زدنی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است. 
خرمدل با اشاره به اینکه آمریکا به منابع و ذخایر تمامی کشور‌های دنیا از جمله در منطقه خاورمیانه چشم طمع دارد، افزود: نقشه‌های شوم این کشور جنایتکار علیه ملت‌های مسلمان به لطف الهی یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آئین گفت: این شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس 22 شهید معلم و 124 شهید دانش آموز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
علی حسن زاده افزود: 120 یادواره شهدای دانش آموز تا پایان سال تحصیلی در مدارس هر سه مقطع تحصیلی شهرستان بویراحمد با هدف تجدید میثاق با شهدا و ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.
گلوگاه‌های فساد در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بسته شود
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خواستار بسته شدن گلوگاه‌های فساد در روند اجرای پروژه‌ها شد و گفت: بکارگیری Gis در صنعت آب و فاضلاب استان ضروری است.
فیض الله پاسره ظهر امروز در نشست واحد مهندسی و توسعه  شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره حساسیت کار حوزه مهندسی و توسعه در  شرکت آبفای استان، اظهار داشت: این واحد به عنوان متولی احداث و توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب  باید متعهدانه و با رعایت دقیق ضوابط فنی انجام وظیفه کند.
وی با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم‌‏های اطلاعات جغرافیایی (جی آی اس) در صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد: این موضوع در عین اینکه بسیار ضروروی بوده اما مستلزم دانش و مهارت و مبانی لازم است.
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خواستار بسته شدن گلوگاه‌های فساد در روند اجرای پروژه‌ها شد و گفت: بکارگیری Gis در صنعت آب و فاضلاب استان ضروری است.
پاسره ابراز کرد: اهمیت بکارگیری Gis در صنعت آب و فاضلاب به دلیل بالا بودن حجم عملیات، هزینه ‏بر بودن پروژه‏‌ها و گستردگی سطح و محل اجراء  بسیار چشمگیر و قابل لمس است.
وی با اشاره به ضرورت رعایت یکپارچه ‏سازی نقشه برداری خیابان‌‏های در دست اجرا برابر دستورالعمل Gis توسط پیمانکاران و اجرایی کردن آن، خاطرنشان کرد: انجام تست‌های هیدرولیکی برای لوله و اتصالات انشعابات در دست اجرا برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری  از هدر رفت آب قبل از مدفون سازی خطوط و انشعابات لازم است.
 معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره  کاهش محسوس دمای هوا در روزهای  اخیر افزود: این کاهش دما  که تا پایان فصل زمستان وجود دارد سبب یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی منازل می‌شود.
طهمورث گودرزی افزود با بیان اینکه مشترکان در زمان یخ زدگی کنتور از آتش زدن و ریختن آب جوش بر روی کنتور آب خودداری کنند، ادامه داد: شهروندان با در نظر گرفتن این موضوع نسبت به عایق کردن کنتور و تاسیسات آبی خود اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه احتمال یخ زدگی لوله و تاسیسات آبی که در فضای روباز قرار گرفته‌اند بسیار بیشتر است، افزود: پوشش کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پوشال، پشم شیشه یا سایر پوشش‌های مناسب باید انجام بگیرد.
گودرزی با بیان اینکه بیشترین موارد یخ‌زدگی تاسیسات مربوط به کنتور و لوله‌های آب روباز منازل است، بیان کرد: این موضوع با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان قابل پیشگیری است.
وی عایق‌بندی کنتور و تاسیسات آبی به وسیله پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی را بهترین راه حل برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی دانست و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از یخ زدگی، کنتور و تاسیسات آب باید در فضای بسته قرار گیرند و  از حفاظ مناسب استفاده شود.
گودرزی تصریح کرد: در صورت یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آبی به هیچ وجه نباید از حرارت مستقیم استفاده کرد چرا که سبب ترکیدگی کنتور و تاسیسات می‌شود.

نگران سوء استفاده برخی نامزدهای انتخاباتی از اپراتورهای ملی هستیم
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگران سوء استفاده برخی نامزدهای انتخاباتی از منابع اعتباری دولت و اپراتورهای ملی هستیم.
 اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود مدیران ادارات تابعه وزارت فناوری برای جلوگیری از سوء استفاده برخی نامزدهای انتخاباتی از منابع اعتباری دولت و اپراتورهای ملی تدبیر کرده و توصیه و تذکر به ادارات شهرستانی را فراموش نکنند.
وی با بیان اینکه تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان به عدد 551.719 نفر رسیده است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به همت متخصصان و مسئولان دولتی و خصوصی حوزه ارتباطات شاهد رشد ارائه خدمات توسط اپراتورها در سطح استان هستیم.
غلام‌پور با اشاره به آمار استفاده کنندگان از خدمات حوزه ارتباطی، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان را 74.16 درصد عنوان کرد و افزود: از این میزان 4.71 درصد به اینترنت پهن باند ثابت و 69.44 درصد به اینترنت پهن باند سیار اختصاص دارد.
وی همچنین تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان را 551.719 نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد 35.050 نفر مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و 516.669 نفر مشترکین اینترنت پهن باند سیار هستند.
غلام‌پور با اشاره به رضایتمندی مشترکان اینترنت پهن باند ثابت از نحوه ارائه خدمت توسط دارندگان این پروانه، تصریح کرد: شرکت انتقال داده آسیاتک با امتیاز 15.93 دارای بیشترین میزان رضایتمندی و شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات با داشتن 11.16 دارای کمترین میزان رضایتمندی از نحوه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت در شش ماهه اول سال 1398 بوده است.
وی با اشاره به اهمیت ضریب نفوذ تلفن ثابت در ارتقاء شاخص‌های فاوای استان، از شرکت مخابرات ایران خواست تا بررسی لازم راجع به کاهش ضریب نفوذ تلفن ثابت را انجام داده و نتیجه را هر چه سریعتر به این اداره کل اعلام کند.

رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای؛ مشتریانی که با تبلیغات غیر واقعی نقره داغ می‌شوند
رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه یاسوج و انجام تبغعیات غیر واقعی به یک معضل تبدیل شده است.
 در سال‌های اخیر با رشد و گسترش روز افزون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف کهکیلویه و بویراحمد بویژه یاسوج مرکز استان روبه‌رو هستیم و البته در این سال‌ها گاه و بی‌گاه شاهد انتقاد متولیان بازار از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و حتی نماینده عالی دولت در استان ار روند فعالیت این فروشگاه‌ها بوده‌ایم.
بدون شک راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ رنجیرهای مزایایی از جمله جلوگیری از آلاینده‌ها و ترافیک و همچنین ایجاد اشتغال را به همراه دارد ولی نباید از تعطیلی صنف‌های کوچک نیز غافل بمانیم زیرا در این صورت روزی شاهد بیکار شدن افرادی زیادی به همین دلیل خواهیم بود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ستاد تنظیم بازار این استان از از رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابراز گلایه کرد و افزود: حمایت از این فروشگاه در دستور کار بوده ولی از نحوه فعالیت آن‌ها رضایت نداریم.
سالار حسین‌پور برخی تبلیغات فروشگاه‌های زنجیره‌ای را دروغ دانست و گفت: خطر تعطیلی واحدهای صنفی کوچک را تهدید می‌کند زیرا فروشگاه‌های زنجیرهای تبلیغات غیر واقعی زیادی دارند.
وی ادامه داد: این فروشگاه‌ها هیچ گونه پروانه کسب و جواز فعالیتی در استان ندارند بلکه از شعبه مرکزی خود یک پروانه فعالیت دارند که ضروری است فعالیت آن‌ها در کمترین زمان ممکن نظام مند شود.
رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مالیات این فروشگاه‌ها حتی در تهران پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این فروشگاه‌ها در هنگام بازرسی کارشناسان بازرسی از ارائه فاکتور خرید به بهانه « نداشتن» خوداری می‌کنند.
ارشدی خواستار واقعی شدن قیمت‌ها شد و بیان کرد: قیمت‌ها در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در برخی مواقع بیش از 100 درصد به نسبت بازار افزایش قیمت دارند که انتظار می‌رود در این زمینه نیز تدبیری اندیشیده شود.
براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از غیر واقعی بودن قیمت‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: رب گوجه فرنگی 20 هزار تومان قیمت زده شده ولی زیر 10 هزار تومان فروش می‌شود در حالی زیر 9 هزار تومان خرید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام
به مدیر کل محیط زیست بگوئید از این عکسهای تبلیغاتی نیاندازد. پاسگاههای محیط زیست را از محیط بانان خالی نکند و محیط بانان را به اداره کل نیاورد .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1