تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۴۱۶۴۳۷
روز جمعه 20 دی ماه 98:

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۰
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه این هفته ( جمعه 20 دی ماه 98) استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع شهادت سردار سلیمانی، حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی امریکا و حضور مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی اختصاص یافت.

سردار شهید سلیمانی درس ولایتمداری و اخلاص به ما آموخت
امام جمعه موقت دهدشت گفت: راز محبوبیت سردار شهید سلیمانی در ولایتمداری و اخلاص او بود که برای همه درس است.
 حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت رعایت تقوای الهی را راه رسیدن به رستگاری خواند و اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرماید در مسیر خودسازی و تقوا خسته نشوید. 
امام جمعه موقت دهدشت تصریح کرد: یکی از فضیلت‌های انسان متدین کتمان سر و حفظ آبروی انسان مومن است.
تقوی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی از وی به قهرمان ملی یاد کرد و گفت: جان باختن همه کسانی که در مسیر پاسداشت این شهید و شهادت جان خود را هدیه کردند را تسلیت عرض می‌کنم.
وی بیان داشت: از علل مهم‌ محبوبیت سردار بزرگ تقوای او اخلاص و ولایتمداری او بود.
تقوی ادامه داد: انسان‌هایی که اهل ایمان‌اند و عمل صالح انجام می‌دهند خدا محبت این‌ها را در قلوب همه انسان‌ها قرار می‌دهد.
وی گفت: دیدیم نه تنها ایران بلکه همه کشورهای مسلمان همه گریان فراق سردار شهید شدند چون این انسان برای خدا کار می‌کرد و این درس بزرگی است برای همه ما انسان‌ها.
خطیب موقت نماز جمعه دهدشت افزود: از حضور بی‌نظیر مردم شهرمان در مراسم بزرگداشت و تشییع نمادین این شهید والامقام قدردانی می‌کنم. این چنین حضور باعث وحشت در دل دشمن می‌شود.
وی ادامه داد: از همه خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها که دهدشت را به تصویر کشاندند قدردانی می‌کنم.
تقوی با اشاره به عملیات غرورآفرین سپاه در انتقام گفت: دیدید آقای ترامپ بعد از از دست دادن پایگاه نه تنها از عراق بلکه از سوریه پا به فرار گذاشت.
وی ادامه داد: این ترس و رعب حاکی از حضور مردم بود.به آقای ترامپ و استکبار نشان دادید امریکا را زیر پا له خواهیم کرد.
تقوی با اشاره به توان دفاعی ایران گفت: دو ابر قدرت جهان روسیه و چین به قدرت جهانی ایران اعتراف کردند.

شکسته شدن هیمنه پوشالی آمریکا با حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد
امام جمعه موقت یاسوج گفت: حمله سپاه به پایگاه عین‌الاسد هیمنه پوشالی این کشور را شکست.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار شاه خائن گفت: فرار شاه نقطه عطف در تاریخ مبارزات ملت ایران بود و درس عبرتی برای غرب‌زدگان و دوست‌داران امریکاست و نشان داد که نباید به دشمنان خصوصا آمریکا اعتماد کرد.
امام جمعه موقت یاسوج در  ادامه با اشاره به شهادت سپهبد شهید سردار سلیمانی در جمعه گذشته توسط دولت تروریست و جنایتکار آمریکا گفت: این شهید والامقام یک فرمانده مجاهد و شجاع بود و شجاعت او همراه با تدبیر و عقلانیت بود. آمریکا و متحدانش نمی‌دانند مکتب اسلام و شیعه شهادت پرور است و شهادت مایه کرامت و افتخار شیعیان است.
وی بیان کرد: هرگاه دشمنان سردار سلیمانی را به ترور تهدید می‌کردند اعلام می‌کرد نمی‌توانید با این کارها رعب و وحشت در ما ایجاد کنید و با این مطالب شوق و علاقه را برای شهادت نشان می‌داد.
وی تصریح کرد: در آذرماه سال ۹۴ هم شایعاتی مبنی بر شهادت سردار سلیمانی منتشر شد اما به سرعت تکذیب شد.
خاضع بیان کرد: بعد از شهادت سپهبد سلیمانی مراسمات عزاداری باشکوهی در ایران و کشورهای مسلمان منطقه برگزار شد و  همه مردم به صحنه آمدند  و یک فضای معنوی حاکم شد که این حضور به منزله آری گفتن به گفتمان مقاومت و نه گفتن به گفتمان ذلت و خواری بود.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: این سردار شهید به هیچ وجه اهل باندبازی و حزب بازی نبود در حالی که یک سیاستمدار برجسته بود. ولایت مداری، تبعیت از ولایت فقیه و انقلابی بودن از ویژگی‌های مهم او بود خط قرمزهای او شامل اسلام انقلاب رهبری و شهدا بود ایشان ۴۰ سال برای مبارزه با دشمنان و دفاع از مظلومان تلاش و اقدام کرد مردمی بود و همواره دغدغه رفع مشکلات مردم را داشت. نمونه بارز مردمی بودن او کمک به سیل زدگان خوزستان در نوروز امسال بود.
وی بیان کرد: شهادت او همچون دوران حیات برکات است ایجاد اتحاد بین ملت ایران و مسلمانان جهان، بیمه کردن انقلاب، انسجام جبهه مقاومت و رسوایی آمریکا و تقویت روحیه جهاد و شهادت‌طلبی بین مردم و تمامی آزادی‌خواهان جهان از برکات شهادت این سردار رشید است.
 خاضع خاطرنشان کرد: مجلس عراق در یک اقدام شایسته طرح خروج آمریکا از منطقه را تصویب کرد و در مجلس شورای اسلامی مصوب شد دولتمردان و فرمانده‌هان نظامی امریکا تروریست هستند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق گفت: این حرکت نیروی هوافضای سپاه یک سیلی محکم به آمریکا بود و هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شد در مقابل هیچ پاسخی از سوی آمریکا داده نشد البته جرات پاسخ گفتن نداشتند و ترامپ بحث صلح و مذاکره را مطرح کرد که آن هم فریبی بیش نیست.

هیمنه آمریکا با خون مطهر سردار سلیمانی شکسته شد
امام جمعه گچساران گفت:هیمنه آمریکا با خون مطهر سردار سلیمانی و اقتدار سپاه شکسته شد.
 حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد، تقوا راه رسیدن به خداوند است.
 وی با اشاره به دهه اول فاطمیه گفت: روز گذشته شهادت جانسوز فاطمه مرضیه (س) برترین زنان عالم از آسمان  و زمین به همه مسلیمن جهان و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم.
امام جمعه گچساران ادامه داد: تشکر مقام معظم رهبری از روح شهید سردار سلیمانی که در این باره رهبری بیان داشتند از روح مطهر شهید سردار سلیمانی از اعماق دل تشکر می‌کنم.
حجازی ابراز کرد: رهبری  بیان داشت، این شهید بزرگوار اگر گزارش کتبی و یا شفاهی از کارهای خود  ارائه می‌دادند، بنده قلبنا و زبانا او را تحسین می‌کردم
خطیب جمعه گچساران عنوان کرد: رهبری فرمودند اما امروز آنچه که منشا و برکات برای کشور و بلکه برای منطقه به وجود آورد در برابر او من تعظیم می‌کنم.
وی ادامه داد: این بدان معنا است که سردار بزرگ ما مورد توجه اهل بیت قرار گرفته است.
حجازی عنوان کر: رهبری فرمودند که  کار بسیار بزرگی انجام شد ، قیامتی به پا کرد، معنویت او این گونه او را برجسته کرد.
امام جمعه گچساران عنوان کرد: شرق و غرب عالم هر انسان آزاده‌ای  و شیعه‌ای در هر نقطه عالم از  شهادت سردار شهید سلیمانی این گونه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حتی دشمنان تحسین می‌کنند.
حجازی ادامه داد: رهبری بیان داشتند که این تشییع جنازه‌ها و این وضعیتی که  در عراق و ایران به وجود آمد معلوم است که این انسان ،انسان خاصی است.
خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: از خداوند شاکر هستیم چرا که خداوند ما را  انسان مسلمان و شیعه و در کشور اسلامی و شیعی در زمان حکومت جعفری و علوی قرار داد و بعد هم رهبری الهی این چنینی  و بعد هم سرداران بزرگ این چنینی و سپاه پاسداران قرار داد.
حجازی تصریح کرد: از  سپاه پاسداران سرافراز  و مقتدر صمیمانه تقدیر و تشکر  می‌کنیم که دقیق و هم زمان با  تشیع پیکر مطهر سردار سلیمانی در همان لحظه  کاری کردند که بعد از جنگ جهانی دوم  تاکنون در هیچ نقطه عالم هیچ کشوری  جرات نکرد مقابل امریکا شلیک کند.
 حجازی ادامه داد: سپاه مقتدر انقلاب اسلامی با اتکا به قدرت الهی و با اجرای دستور جانشین امام زمان مقتدرانه در برابر دشمنانت ایستاد و صدای این سیلی گوش دیگر ملعونان را کر کرد.
 امام جمعه گچساران با بیان اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، عنوان کرد: این ابله جرات انجام هیچ کاری را ندارد  و این درس بزرگی است و ما باید تلاش کنیم این درس را همیشگی کنیم  تا هیمنه آمریکا فرو بپاشد.
وی ادامه داد:  این اقتدار سپاه پاسداران و نیروهای مصلح اسلام و خون مطهر سردار سلیمانی این هیمنه را شکستند و امروز جهان  متوجه آن شد که قدرت از آن اسلام است.
 خطیب جمعه گچساران اظهار کرد:مرحوم آیت الله رسولی  محلاتی روز گذشته دار فانی را وداع گفته و ایشان اولین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بودند تاکنون عضو سیاست گذاری ائمه جمعه و صدها تالیف  و تفسیر قرآن دارند  و در دوران انقلاب، انقلابی و از مریدان رهبری بودند.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله رسولی محلاتی انسانی والا مقام و متدین، فعال و مبلغ و اهل قلم و بیان بودند که روز گذشته دار فانی را وداع گفتند.

سیلی اول انتقام سخت از آمریکا یک انتقام راهبردی است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: سیلی اول انتقام سخت از آمریکا یک انتقام راهبردی است که منجر به اخراج آمریکا از منطقه است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز (20 دی ماه 98) در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند در سوره عمران می فرماید کسانی که در راه خدا هجرت کردند و از خانه های خود بیرون رانده شده اند و در راه من آزار دیدند و جنگ کردند و کشته شدند به یقین گناهشان را می بخشم و آنها را در باغهای بهشت که از پای درختانشان نهرهای جاری است وارد می کنم.
امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم اشاره و بیانات رهبر معظم انقلاب را تبیین کردو در ادامه با بیان اینکه آنچه در گام اول انتقام سخت اتفاق افتاد سیلی محکم و سخت به آمریکائیها بود و عنوان کرد: مهم کشته ها و میزان خسارت ها نیست بلکه مهم شکستن ابهت پوشالی آمریکا و تو خالی بودن هیبت دروغین او در پیش چشم جهانیان و دوستان منطقه و بین الملل آمریکا بود و ما حیثیت آمریکا را بر باد دادیم و سیستم های پیشرفته و موشک های فوق پیشرفته کار نکردند.
وی افزود: به همگان روشن شد آنچه سایه جنگ را بر می دارد مقاومت فعال و بازدارندگی موثر است و این سیلی اول انتقام سخت از آمریکا یک انتقام راهبردی است که منجر به اخراج آمریکا از منطقه و سرعت بخشیدن به محو رژیم صهیونیستی از روی زمین است که لازم می دانیم از اقدامات سپاه پاسداران بالاخص فرماندهی محترم هوا فضای سپاه سردار حاجی زاده تقدیرو  همچنین از اقدام به موقع مجلس و شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنیم.
صلواتی با بیان اینکه امت حزب اللهی و انقلابی نسخه دیگر سلیمانی قاآنی است بیان کرد: او رشد یافته مشهد الرضاست زودتر از حاج قاسم سلیمانی وارد سپاه قدس شد و حدود ۴۰ سال است که به سپاه قدس پیوسته و با تمام رموز و عملیات در بیرون از مرزها آشناست و روابط عمیقی با شخصیت‌ها و گروههای  مقاومت دارد و حدود ۱۲ سال جانشین حاج قاسم سلیمانی می باشد.
خطیب جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: سردار سلیمانی هم ایشان را جانشین شایسته برای خودش می دانست و حدود ۴۰ سال است مورد شناخت و اعتماد امام خامنه ای است و یقینا راه حاج قاسم با قاآنی بهتر از گذشته ادامه می یابد و این انتصاب سریع و بهنگام و دشمن شکن را به قاآنی تبریک می گوییم و از نائب امام زمان عج امام خامنه ای بخاطر این انتصاب شایسته تقدیر و تشکر و سپاسگزاری می کنیم و امیدواریم همانطور که حاج قاسم سلیمانی خبر نابودی و محو شجره خبیثه داعش را به مقام معظم رهبری اعلام نمودند سردار قاآنی هم خبر خروج آمریکا را از منطقه و نابودی و محو رژیم صهیونیستی را به رهبر معظم انقلاب اعلام کند.
صلواتی از آمادگی مردم قلعه رئیسی و چاروسا برای مقابله با جبهه استکبار خبر داد و گفت: برای تحقق این هدف از دورترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه ولایتمداران و شهر شهیدان و اعلام می کنم بنده طلبه ناچیز و جوانان غیور و ولایتمدار و مرد‌‌م شهید پرور این منطقه آمادگی خویش را برای مقابله با جبهه استکبار و برای خروج آمریکا از منطقه و محو رژیم صهیونیستی با عملیات شهادت طلبانه را در سراسر عالم اعلام می داریم.
در پایان نماز جمعه این هفته مردم شهر قلعه رئیسی در اقدامی طومار 4هزار نفری برای دفاع از جبهه مقاومت و مقابله با استکبار را امضاء کردند.



شهادت سردار سلیمانی سرعت نابودی و افول آمریکا را بیشتر کرد
امام جمعه سی‌سخت گفت: شهادت سردار سلیمانی سرعت نابودی و افول آمریکا را بیشتر کرد.
مصباح نژاد ضمن دعوت خود و تمامی نمازگزاران به تقوای الهی در خطبه اول گفت: گناه انسان سالک و مومن را از خیلی مقامات و درجات کمال ساقط می‌کند که نیمی از این مقامات معنوی و اعتقادی، مقام دوستی و محبت و عطش و ارادت به انسان‌های کامل و حجت‌های خداوندی است که باعث عاقبت بخیری و رستگاری می‌شود.
مصباح‌نژاد  گفت: جمعه 20 دی ماه 98 یادآور قتل میرزا محمد تقی خان فراهانی معروف به امیر کبیر ،که در حمام فین کاشان به دستور ناصرالدین شاه قاجار درسال 1320 به قتل رسید ،صدراعظم ایران در دوره ناصرالدین شاه قاجار اصلاحاتی را در زمینه آموزش اجتماعی و سیاسی بوجود آورد از جمله تاسیس دارالفنون، انتشار روزنامه، رسیدگی به وضع عالیه، سروسامان دادن به ارتش، سیاست معروف به سیاست موازنه منفی  را برگزید، سیاست موازنه منفی این بودکه می گفت: نه به روس امتیاز می دهیم و نه به انگلیس ونه هیچ قدرت خارجی دیگر.
وی عنوان کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پادگان عین الاسد در تاریخ معاصر بی سابقه بود و دنیا را متعجب کرد و در دنیا تاکنون بجز جمهوری اسلامی کسی جرات نکره به آمریکا بگوید بالای چشمت ابروست،اما دیدید که جمهوری اسلامی با جرأت حیثیت و هیمنه آمریکا را منهدم کرد و این جرأت متکی به ایمان و غیرت دینی و ولایت مداری نیروهای سپاه است.
امام جمعه سی‌سخت  گفت: ترامپ با ترور سرداران عزیز ما که از چهره‌های بین‌المللی و فرماندهان عالی رتبه نظامی و محبوب در دنیا بود، سرعت نابودی و افول آمریکا را بیشتر کرد و زمانی که آمریکا را از منطقه بیرون کردیم نوبت رژیم نامشروع و غاصب صهیونیسم اسرائیل است که باید از صحنه روزگار محو گردد.

 موشک‌باران عین‌الاسدسیلی محکمی به صورت ترامپ بود
امام جمعه پاتاوه با اشاره به انتقام سپاه از تروریست‌های آمریکایی گفت: موشک‌باران عین‌الاسدسیلی محکمی به صورت ترامپ بود.
 نماز جمعه این هفته شهر پاتاوه به امامت حجت الاسلام ابراهیم چراغی  در مصلای امام هادی اقامه شد.
حجت الاسلام ابراهیم چراغی ضمن سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوا و دوری از گناه دربحث نیکی به حضرت زهرا سلام الله علیها و اولادش به روایتی از امام صادق علیه‌السلام اشاره و بیان کرد:  بهترین  عمل نیکی کردن به حضرت زهرا و اولادش می‌باشد، کسی کار خوب را وسعت زیاد بدهد وخوبی او فراگیر شود مانند سردار مقاومت خواهد شد که در همه میادین موفق بود. 
وی درهمین زمینه افزود: منظور از نیکی کردن آیا فقط احترام گذاشتن به سادات هست؟ و یا شرکت در مجالس عزاداری اهل بیت؟ آیا کمک کردن به سادات  و یا از همه اینها مهمتر و اساسی تر، خدمت به فرهنگ سازی و سبک زندگی در اسلام فاطمی است که از مهمترین نیکی‌ها به فاطمه و اولاد اوست.
حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از خطبه ها شهید سردار سلیمانی را یک فکر و روش انقلابی برشمرد و عنوان کرد: شهید سلیمانی آنچه او را در دل مردم آزاده دنیا بزرگ کرد روحیه انقلابی و ولایت مداری او نسبت به اسلام است.
وی افزود: سردار سلیمانی شهید شد ولیکن آن چیزی که این شهید را سردار سلیمانی کرد آن فکر عالی سردار سلیمانی است. تمایز افراد به فکر عالی آنان است.هرچه فکرتان نزدیک به امام زمان باشد تاثیرگذاری شما در این عالم بیشتر است و هر چه فکرتان به امام زمان عج دور باشد و به دشمنان نزدیک باشدهم ضررتان برای این عالم بیشتر و هم تخریب زیادتر است.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در فراز پایانی خطبه سیاسی؛ انتصاب سردار پاسدار اسماعیل قاآنی به سمت فرمانده سپاه قدس سپاه از سوی فرمانده معظم کل قوا را نشان از انتصاب انقلابی و هوشمندانه رهبری معظم  دانست و از درگاه پروردگار متعال توفیق روز افزون را برای ایشان برای انجام این مسئولیت مهم  و تحقق و ادامه برنامه های سردار سلیمانی را مسئلت کرد.
وی همچنین انتقام سخت رزمندگان سپاه را در موشک باران پایگاه مهم عین الاسد رژیم سفاک و جنایتکار آمریکا مرهمی بر قلب داغدار ملت ایران یاد کرد و گفت: انتقام سخت یعنی باید تمام سلطه استکبار با تمام لوازمش از منطقه خارج شود.
اقدام شایسته در نامگذاری یکی از بلوارهای شهر دیشموک به نام حاج قاسم سلیمانی
امام جمعه شهر دیشموک گفت: از اقدام شایسته شهرداری و شورای اسلامی دیشموک در نامگذاری یکی از بلوارهای شهر دیشموک به نام سردار سلیمانی تقدیر و تشکر می‌شود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: شهادت سردار سرافراز اسلام قیامت و عاشورایی در منطقه ایجاد کرد.
وی افزود: سردار سلیمانی به عنوان مالک رهبری با دشمنان جنگید و در برابر دشمنان سرسخت و محکم بود.
راوند ادامه داد: طبق سخنان مقام عظمای ولایت شهید سلیمانی به دهان دشمن می‌رفت ولی از یارانش در برابر تمامی خطرات تا می توانست محافظت می کرد.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به خصوصیات شهید سلیمانی مالک اشتر رهبری گفت: وقتی شهید سلیمانی به رهبری گزارش می داد معظم له قبلا و زبانا ایشان را تحسین می‌کرد، شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم با تدبیر. برخی شجاعت دارند ولی تدبیر ندارند و برخی تدبیر دارند ولی شجاعت ندارند.
خطیب نماز سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک ادامه داد: ترامپ با لرزه خبر از انتقام گیری در صورت حمله ایران به پایگاه های خود می‌داد ولی در مقام عمل هیچ کاری نتوانست بکند زیرا  سپاهیان اسلام اهل اخلاص و فداکاری‌اند.
راوند افزود: شهید سلیمانی وصیت کرد که روی قبرش بنویسند سرباز ولایت نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم. سرداری که دشمنان از همینه او به شگفت آمده بودند.
امام جمعه شهر دیشموک گفت: شهید سلیمانی اهل حزب بازی و جناح بازی نبود بلکه ذوب در انقلاب و جمهوری اسلامی بود.
راوند افزود: شهید سلیمانی سرباز ولایت و سردار با اخلاص نقش بسیار مهمی در خنثی کردن توطئه های آمریکا و حمایت از جبهه مقاومت و قدس شریف بود.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به تشییع جنازه با شکوه سردار سلیمانی در سطح منطقه گفت: بعد از تشییع جنازه حضرت امام خمینی(ره) که در گینس ثبت شد تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار باشکوه بود.
وی افزود: تشییع جنازه مطهر شهید سلیمانی نه فقط در ایران بلکه در تمام منطقه با جمعیتی بیبش از 20 میلیون نفر همراه بود
امام جمعه شهر دیشموک اضافه کرد: تشییع جنازه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علاه بر حزن و اندوه انتقام سخت تمامی مردم منطقه از آمریکای جنایتکار را در پی دارد.
وی افزود: آمریکایی ها باید منتظر انتقام سخت باشند و این حمله موشکی به پایگاه های اربیل و عین الاسد سیلی بیش به فرموده رهبری نبود.
راوند ادامه داد: سامانه موشکی قیام دو ویژگی منحصر به فرد دارد یکی از سیستم مختل کننده رادار مجهز است و دیگری پس از برخورد قابلیت تخریب بیشتر را دارد که همین دو امر باعث مختل شدن رادارهای آمریکایی به مدت 15 دقیقه شد تا عملیات موفقیت آمیز اجرا شود.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به محدودیت درست کردن آمریکایی‌ها برای اختیارات نظامی ترامپ گفت: مجلس آمریکا با 200 و اندی رای اختیارات ترامپ را محدود کردند زیرا از منافع خود ترسیدند.
وی افزود: کشورهای منطقه یاد بگیرند که پایگاه های نظامی آمریکا را جمع کنند و آمریکا را از کشورهایشان بیرون بیندازند زیرا آمریکا جزء کودک کشی کاری انجام نمی دهد.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به اقدامات هوافضای سپاه از سیلی سخت به آمریکا گفت: یاد پدر موشکی ایران حاج حسن تهرانی مقدم را گرامی می داریم و از این اقدام به موقع و شجاعانه تقدیر می کنیم.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به طرح سه فوریتی مجلس گفت: شورای نگهبان با حضور در مجلس شورای اسلامی این طرح را تصویب کردند که طی این طرح تمامی نظامیان آمریکا تروریست هستند و از اقدام به موقع و مهم مجلسیان و شورای نگهبان و نمایندگان مجلس تشکر می کنیم.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به اقدام مهم دولت در لغو تمامی تعهدات برجامی گفت: از این اقدام دولت جمهوری اسلامی نهایت تقدیر و تشکر را داشته که در چند مرحله تعهدات برجامی را کاهش داد بلکه غربی ها به تعهدات شان عمل کند.
وی افزود: دولت پس از ترور سردار رشید اسلام تمامی تعهدات را لغو کرد و از این به بعد ما هیچ گونه تعهدی نداریم و انتظار هست که تا هر چه می توانند دانش هسته ای را به پیش ببرند.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به انتصاب حاج اسماعیل قاآنی به فرماندهی سپاه قدس گفت: سردار قاآنی 12 سال جانشین سردار سلیمانی بود و طبق نامه سردار رشید اسلام حاج اسماعیل قاآنی توسط فرماندهی معظم کل قوا به عنوان فرمانده سپاه قدس ایران معرفی می‌شود.
راوند افزود: طبق آیات قرآن اگر نشانه‌ای از مسلمانان گرفته شود خداوند یا مثل آن و یا بهتر از آن را به مسلمانان می دهد.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به جان باختن برخی از هموطنان کرمانی گفت: جان باختن تعدادی از مردم در کرمان را تسلیت گفته و همچنین حادثه سقوط هواپیمایی اوکراین و جان باختن برخی از هم میهمانان را تسلیت گفته که از اقدام شایسته شهرداری و شورای اسلامی دیشموک در نامگذاری یکی از بلوارهای شهر دیشموک به نام سردار سلیمانی تقدیر و تشکر می‌شود.

سرعت و دقت رهبری در  انتصاب سردار قاآنی ستودنی است
 حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب که زینب کبری(س) خطاب به یزید چنین گوشزد می‌فرماید «-‌ای یزید!‌ ای دشمن خدا پسر دشمن خدا! هر چه می‌توانی نقشه بکش، تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و پیام الهی ما را هم نمی‌توانی از میان برداری!-،»،اظهار کرد: اعقاب تفکر یزید در این روزگار نیز چنین توهم داشته و دارند، چنین توهم کرده‌اند که با ترور «حاج قاسم» و «ابومهدی» محور مقاومت را در هم شکسته‌اند، استکبار در این زمینه خطای محاسباتی کرد و ملت با شهادت در مقابل استکبار  بیدارتر شده است.
امام جمعه چرام،گفت: سال 2020 در حالی آغاز شده که بعد از چند دهه ابرقدرتی آمریکا، برای اولین بار، ارتش آمریکا به صورت رسمی از سوی یک دولت دیگر تهدید شده و بصورت رسمی و مستقیم به دو پایگاه نظامی او حمله می شود؛ در حالیکه توان رهگیری هیچکدام از موشک ها را نداشته است.
وی،افزود: واقعیت این است که افول هژمون آمریکا آغاز شده همانگونه که نمرود و قارون و فرعون و هامان فرو پاشیده اند؛ آمریکا امروز بیش از پیش بدهی اقتصادی به بار آورده و در جنگ اقتصادی با دنیا و کشوری مثل چین کم آورده است و حالا هم که اقتدارش شکسته شده است.
خطیب جمعه چرام با اشاره به این مطلب که آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری در جهان و در انظار ملت ها منفور است، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای غرب آسیا که اصلی ترین پایگاه های آمریکا درون آنهاست، با آمریکا دچار مشکل شده اند، در هرکدام از این کشورها یک جریان ضدآمریکایی به راه افتاده که مهار آنها به هیچ وجه میسر نیست، سردار سلیمانی، فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم بود، منتهی نه تروریسم در حد داعش و النصره، او فرمانده مبارزه با تروریسم دولتی، آن‌هم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود. 
وی،ادامه داد: سلیمانی فرماندهی بود که با تفکر راهبردی خود، بزرگترین شکست‌های راهبردی را به آمریکا وارد کرده است،چرا امام خامنه‌ای، از تعبیر شهادت بزرگ استفاده کردند؟ ! در این باره چند نکته گفتنی است برکات بزرگ و گسترده و عمیق که عظمت این خون در تطهیر فتنه‌ها و تثبیت آرمانها در ایران و منطقه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام افشار ابراز کرد: انتقام بزرگ این شهادت بزرگ است که باید پیکر فرتوت و کثیف استکبار را بلرزاند، نباید انتقام سخت را در حدّ زدن چند موشک به چند پایگاه آمریکایی و کشتن چند سرباز مفلوک آمریکایی تقلیل داد، بلکه انتقام بزرگ و سخت از خون شهید سلیمانی یک انتقام راهبردی است، یعنی انتقامی که به اخراج آمریکا از منطقه منجر شود و زوال اسرائیل پلید را نزدیک‌تر سازد.
وی تصریح کرد: انتقام سخت یعنی باید اسرائیل کابوس شهادت سلیمانی را همواره همراه داشته باشد،  سردار شهید سلیمانی «توانایی اقناع» و «همراه‌‌سازی دیگر کشورها» را برای ورود به جبهه جنگ مقابله با تروریست‌ها در سوریه دارد، قاسم سلیمانی به‌ عنوان نماینده ایران در سفر به مسکو طی مذاکره با پوتین رئیس جمهور روسیه توانست از ظرفیت عملیاتی روس‌ها نیز برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند. 
وی، تصریح کرد: در واقع شهید سلیمانی، در سفری به روسیه، به‌مدت دو ساعت و بیست دقیقه با پوتین دیدار و گفتگو کرد تا روس‌ها را قانع کند در سوریه حضور یابند، «حاج قاسم» در این سفر به پوتین تفهیم کرد که «سوریه آخرین سنگر جبهه شرق است و اگر این را از دست بدهید، غربی‌ها ارزشی برای شما قائل نیستند.».
امام جمعه چرام گفت: سردار قاآنی نماد تواضع، افتادگی، تهجد و توسل، تفکر راهبردی و عمل انقلابی، بیان رسا و قاطع بوده است که بیش از ده سال نزدیک‌ترین فرد به حاج قاسم، و آشنا با ایده‌ها، اندیشه‌ها، آرزوها و آرمان‌ها و تفکرات راهبردی و عملیاتی وی بوده است، سرعت و دقت حکیمانه امام خامنه‌ای در  انتصاب وی بعنوان فرمانده سپاه قدس ستودنی است.

سردار قاآنی ویژگی‌های شهید سلیمانی را دارد
امام جمعه کبگیان گفت: سردار قاآنـی نسخه دوم سلیمانی است که تمام ویژگی‌های تواضع، شجاعت، شهامت، ولایتمداری، ساده زیستی و مردم داری که در سردار سلیمانی بود در وی نیز وجود دارد.
حجت الاسلام  علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه 20 دیماه 98 چیتاب ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با تسلیت مجدد شهادت سپهبد سلیمانی گفت: شخصیت برجسته این مجاهد بزرگ جبهه حق علیه باطل چنان با اخلاص بود که نه تنها بیش از بیست میلیون نفر قطع به یقین اگر پیکر مطهرش به استانهای دیگر می رفت کل هشتاد میلیون نفر جمعیت کشور به استقبالش می آمدند.
وی افزود: ویژگیهایی نظیر ارتباط حسنه، تهذیب نفس دائم الوضو بودن و مدافع حریم آل الله و با مردم بودن باعث شد تا  نائب امام زمان بیاید و "بگوید شهادت مظلومانه اش باعث تقویت اتحاد درونی کشور و مردم ایران و عراق گردید و ماهیت خبیث و بدعهدی امریکا را بر جهانیان آشکار کرد.
وی خاطرنشان کرد: تدبیر صحیح شجاعت در گفتار و کردار، رعایت حق الناس و حدود الهی، دوست داشتن مردم نه از روی حزب و باند و جناح سیاسی بلکه از روی عشق و محبت بر مبنای سیره علوی باعث شد تا ایشان حدودات بین خود و خدا را اصلاح کند و خداوند قلوب مردمی را به سمتش منقلب کرد.
امام جمعه کبگیان افزود: فعال کردن جبهه و تقویت جبهه مقاومت و حزب الله با خروجی پیروزی های مکرر از وی یک سیاستمداری مقتدر ساخت که حتی نیروهای دشمن به تجلیل ایشان می پردازند.
این خطیب جمعه با اشاره به بمباران موشکی عین الاسد توسط سپاه قدس هم گفت: انتقام سخت با مقابله و سیلی خیلی تفاوت دارد.
وی تصریح کرد: عین الاسد با پهنای شش در هشت کیلومتری قلب تپنده و شنود اکثر پروازهای خاورمیانه با تجهیزات فوق پیشرفته راداری و پروازی بود که علی رغم ترس از قبل حداقل 1500 نفر در این سایت فوق العاده آماده باش بودند و سپاه با شلیکهای موفق و کوبنده آن را با خاک یکسان کرد و چشم امریکا با تمام تجهیزات بود که توسط سپاه کور شد.
حجت الاسلام وحدانی فر افزود: سیلی موشکی سپاه گر چه انتقام سخت نبود، اما حیثیت هیمنه قدرت بازدارندگی و تهاجمی پوشالی امریکا و غرب را به باد داد و باعث شد تا آنچه از قدرت آمریکا در اذهان ملل تصور می شد پاک شود.
وی خاطرنشان کرد:گرچه جمهوری اسلامی ایران دنبال کشت و کشتار نیست اما آمریکا بعد از این بمباران با 9 سورتی پرواز حمل جنازه و زخمی‌ها به سرزمینهای اشغالی، اردن و بغداد با سخنرانی ترامپ مبنی بر عدم تلفات و خسارت مدعی شد که هیچ خبری نیست 
وحدانی فر با اشاره به سکانداری سپاه قدس هم گفت: سردار قاآنـی نسخه دوم سلیمانی است که تمام ویژگی‌های تواضع، شجاعت، شهامت، ولایتمداری، ساده زیستی و مردم داری که در سردار سلیمانی بود در وی نیز وجود دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1