تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۴۱۶۴۲۴
سردار حاجی‌زاده:

ما دنبال کشتن آمریکایی‌ها نبودیم اما ده‌ها نفر کشته شدند

۰
ما دنبال کشتن آمریکایی‌ها نبودیم اما ده‌ها نفر کشته شدند
کبنا ؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.
 سردار امیر علی حاجی فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های امریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: ما دنبال کشتن نبودیم ما دنبال ضربه زدن به ماشین نظامی دشمن بودیم.
سردار حاجی زاده تصریح کرد: ترور سردار سلیمانی یکی از بزرگترین خطاهای تاریخی و راهبردی امریکا بود
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: ما ۱۳ موشک به سمت پایگاه‌های عراق شلیک کردیم اما برای شلیک چندصد فروند موشک در همان یکی دو ساعت اول آماده بودیم. ما فکر می‌کردیم این درگیری در صورتی که گسترش پیدا نمی‌کرد و دو طرف خویشتن داری نمی‌کردند ممکن است دو سه روز تا یک هفته در حد محدودش طول بکشد، برای همین ما برای چندهزار فروند موشک خودمان را آماده کرده بودیم.
وی با بیان اینکه ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم اما به هر حال در این عملیات ده‌ها نفر کشته شدند و حتماً تعدادی مجروح شدند که آمار آن حتماً بیرون می‌آید، اظهار داشت: اگر قرار بود دنبال کشته سازی باشیم می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که حداقل ۵۰۰ کشته روی دست آنها بگذاریم و اگر در گام بعدی آنها جواب می‌دادند دیگر ما شرایط مان عوض می‌شد و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم و در گام دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت حداقل ۵ هزار کشته روی دست آنها می‌گذاشتیم.
سردار حاجی زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها همان گونه که خودشان اعلام کردند، چندین روز در آماده‌باش کامل بودند و تا قبل از عملیات، نزدیک ۱۲ فروند هواپیما یعنی حدود ۷ فروند هواپیما MQ۱ که کار شناسایی و در صورت لزوم کار رزمی را انجام می‌دادند و همچنین حدود ۵ فروند هواپیمای با سرنشین نیز با نگرانی منطقه را مراقبت می‌کردند.
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه البته آمریکایی‌ها در سایر پایگاه‌ها نیز به همین شکل نگران بودند، اظهار کرد: زمانی که این عملیات انجام شد من به دوستان گفتم، آمریکایی‌ها بالاخره این زایمان را انجام دادند و مقداری راحت شدند و بعد از آن هواپیماها پراکنده شده و بعد از یکی دوساعت فرود آمدند.
وی افزود: تصور ما این بود که آمریکایی‌ها گارد حمل می‌گیرند اما اینگونه نشد، آنها منتظر سیلی بودند و وقتی این سیلی را خوردند کمی آرام شدند.
سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه همه موشک‌های ما به هدف اصابت کرد، گفت: آمریکایی‌ها حتی یک تیر هم شلیک نکردند و با وجود اینکه تعداد زیادی هواپیما در حال پرواز داشتند و امکانات فراوانی در اختیار آنها بود، اما نتوانستند مقابله کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1