تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۴۱۵۲۳۷
در نشست با رئیس سازمان امور عشایر کشور مطرح شد

توجه به معیشت و اشتغال پایدار زنان جامعه عشایری/تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال به ۳۹ پروژه عمرانی عشایری/ اهمیت امنیت جامعه عشایری و ترویج و مهارت آموزی

۱
۰
کلانتری: برای امنیت عشایر از هیچ تلاسی فروگذاری نمی‌کنیم
کبنا ؛ حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با رئیس سازمان امور عشایر کشور بر توجه بیشتر به جامعه عشایری استان تاکید کرد وگفت: باید به وضعیت معیشت، اشتغال پایدار و حمایت از زنان جامعه عشایری رسیدگی کرد و بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
استاندار با بیان اینکه عشایر از مظاهر اصلی، مهم و بارز تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب هستند ابراز داشت: عشایر عناصری اثرگذار و مولدان و تولیدکنندگان واقعی کشور با کمترین خواسته و هزینه می‌باشند.
کلانتری با بیان اینکه در چشم انداز ۲۰ ساله به تولید، اشتغال، درآمد زایی پایدار و توجه به دانایی جامعه عشایری کشور به خوبی توجه شده است افزود: خواسته‌ها و مطالبات جامعه عشایری سنگین و پر هزینه نیست و اگر کمی تلاش کنیم رضایتمندی آنها حاصل می‌شود.
وی تصریح کرد: بحشی از خواسته‌های جامعه عشایری محلی و بخشی ملی است و این خواسته‌ها در حوزه‌های راه، آب، خدمات دامپزشکی، نهاده‌های دامی، پنل های خورشیدی و مسائل بهداشتی و درمانی، آموزش‌ها و مهارت‌ها هستند و باید کمک کرد و این خواسته‌ها را برآورده ساخت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید به اینکه به مسائل زنان جامعه عشایری باید بیشتر توجه باشد، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی ابراز داشت: فرآیند تولید در جامعه عشایری و اقتصاد آنان متکی به خودشان بوده و هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرد و وجود این نوع اقتصاد پشتوانه‌ای برای کشور است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مشکلات، تنگناها و چالش‌های گذشته عشایر ظرف سال‌های اخیر بهبود یافته هر چند در حوزه‌های خدمات، امنیتی، معیشتی و اشتعال اکنون مشکلاتی در مناطق عشایری نیز وجود دارد اما باید برای رفع آنها با کمک و همت خودشان این مشکلات و کمبودها را برطرف سازیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد مسئله امنیت عشایر را بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد در این خصوص از هیچ اقدام و تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی تخصیص مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل‌های مختلف برای اجرای ۳۹ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف در جامعه عشایری استان خبر داد و گفت: سال گذشته نیز همین میزان اعتبار تخصیص یافت که حدود ۶۰ درصد آن محقق شد.
رییس سازمان عشایر کشور هم با اشاره به اینکه عشایر امسال نگران نهاده‌های دامی نباشند گفت: ۳۵۰ هزار تن نهاده‌های دامی امسال توسط تشکل‌ها خریداری شدند.
قندالی با اشاره به افتتاح طرح تأمین آب ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان گچساران گفت: این طرح با ظرفیت نهایی ۲۰۰ لیتر در ثانیه امروز به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه طرح تأمین آب شرب سالم برای بخش دیگری از جامعه عشایری در شهرستان گچساران با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی شد گفت: این طرح تا پایان سال مالی ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.
قندالی به کمک ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت و مجلس برای نخستین بار از محل صندوق ذخیره ارزی برای پوشش ۴۵۰ طرح در حوزه عشایری کشور اشاره کرد و گفت از محل صندوق توسعه ملی برای افزایش زنجیره گوشتی تسهیلات با سود ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.
رییس سازمان عشایر کشور تصریح کرد: در زمینه گیاهان دارویی به ازای هرهکتار ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات با دوره برگشت ۵ ساله پرداخت می‌شود که برای اجرای مرحله اول این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شعارهای بی اساس و پوچ ندید خواهشا ..هیچ منتی بر قشر عشایر ندارید و هیچ خدمت قابل توجهی از شما مشمول حال عشایر نشده است.
تمامی مرتع های موجود توسط شهرنشینیای مرفه به عشایران زحمت کش اجاره داده میشود و این ستم بزرگیست.
چه اقدام مفیدی برای کنترل سقط جنین دام عشایر استان علی الحصوص شهرستان گچساران انجام دادید.به سازمان دامپزشکی که مراجمه میکنی طرف میگه گوسفند سقط کرده رو خودتون ببرید ازمایشگاهای دانشگاه چمران اونجا میتونن براش دارو پیدا کنند.بنده حدا عشایر چطوری بیاد اینکارو بکنه پس این اداره به این طویلی نقشش چیه؟
سالهای قبل چه بلاهایی که سر عشایر کوچرو در منطقه یاسوج نیاوردن و چه بگیر و ببندهایی که نشد.نقش امور عشایر چقدر پررنگ بود؟؟
ایا میدانستید اکثر بچه شهری های نا اشنا به عشایر و زندگی کوچ نشینی دارای دفترچه دام و ارزاق هستن و در بانکهای کشاورزی از وامهای انچنانی به اسم عشایر میگیرند.....
لطفا خواهشا عشایر را به معنای واقعی کلمه درک کنید.
دل بسوزانید و بدون تبلیغات کار کنید.
هیچ چیزی ارزش بهره برداری از این قشر ساده و بی ریا راندارد.
موفق و موید باشید
فرزمد عشایر
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1