تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۳
کد مطلب : ۴۱۵۱۷۳
در نشست مبارزه با زمین خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد:

حرف‌های داغ و تکراری در کارگروه زمین‌خواری / از دست این مدیران به خدا پناه می‌برم / حجم زمین خواری در کهگیلویه و بویراحمد فاجعه است

۵
۰
حرف‌های داغ و تکراری در کارگروه زمین‌خواری / از دست این مدیران به خدا پناه می‌برم / حجم زمین خواری در کهگیلویه و بویراحمد فاجعه است
کبنا ؛مبارزه با زمین خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد حکایت گذاشتن لوگوی صدا و سیما و فلان خبرگزاری در جلوی مسئولان بود که تصویربردار صدا و سیما می‌گفت، تنها باید لوگوی من باشد و خبرنگار خبرگزاری بیان می‌کرد که لوگوی خبرگزاری من هم باید باشد. دعوای این دو بر سر گذاشتن لوگو در جایگاه سخنرانی مسئولان دیدنی بود. و یکی از مسئولان هم به کمک صدا و سیما آمد و گفت: تنها باید لوگوی خبرگزاری صدا و سیما باشد. این انحصارطلبی و منفعت طلبی در همه جا هست. عده‌ای دست روی زمین‌های ملی می‌گذارند و با کمال پُرویی آن را در سایت دیوار به فروش می‌رسانند و عجیب‌تر اینکه مسئولان دولتی فقط حرفش را می‌زنند و کمترین برخورد قانونی انجام نمی‌دهد. صحبت‌های که در جلسه (11 آذر ماه 98) انجام گرفت در جلسه قبل زمین خواری هم صورت گرفت و در این فاصله هیچ چیزی تغییر نکرد و فقط حرف‌ها تکرار شد. 
نشست کارگروه مبارزه با زمین خواری ظهر روز ( 11 آذر ماه 98) به ریاست عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که حواشی نیز به دنبال داشت.
در ابتدا یک بار دیگر به مسئله تعاونی فرمانداری بویراحمد اشاره شد و حسین کاظمی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علی‌رغم تذکرات متعدد خرید و فروش زمین‌های کشاورزی برای کاربری مسکونی در سایت دیوار ادامه دارد.
وی عنوان کرد: به مراجع قضایی شکایت کردیم و موضوع را به صورت قانونی دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه فروش اراضی زراعی هم جرم است.
کرامت فرج‌زاده معاون سابق فرمانداری بویراحمد گفت؛ تمامی اراضی سر رود در سایت دیوار به فروش می‌رسند.
در ادامه هم عزیز فیلی در جمع‌‌بندی این دستور کار گفت: هم بنگاه‌ها و هم فعالان سایت دیوار برای جلوگیری از این کار غیرقانونی تذکر دریافت می‌کنند.
اما در ادامه از اداره کل اسناد و املاک استان خواسته شد که املاکی که در چنین زمین‌های احداث می‌شوند ثبت نشوند و سند دریافت نکنند که زمان خوب معاون این اداره کل گفت: مسوولان جلوی ساخت و سازها غیرمجاز را نمی‌گیرند بعد جلسه می‌گیرند و به ما می‌گویند اجازه ثبت ندهید.
وی بیان کرد: بدبختی ما این است که از اول به تعهدات خود عمل نمی‌کنیم، اجازه تغییر کاربری‌ها داده و ساخت و ساز می‌شود آنوقت به اداره ثبت می‌گویند ثبت نکنید.
این مسوول خطاب به همه مدیران حاضر در جلسه با بیان اینکه کجای کار هستید جاده کمربندی و زیرتل همه ساخت و ساز شده‌اند، بیان کرد: فقط می‌رویم چند عکس می‌گیریم که یک نفر را محکوم کنیم این عکس‌ها به چه دردمان می‌خورد؟ قانون را تفسیر نکنیم.
اما حسین کاظمی در این بخش هم خطاب به معاون اداره‌کل ثبت اسناد و املاک گفت: همدیگر را در دادگاه ملاقات می‌کنیم، ضمن اینکه صحبت‌های آقای خوب را قبول دارم و معتقدم دستگاه‌ها به وظایفشان در جلوگیری از زمین‌خواری عمل نمی‌کنند. فیلی معاون استاندار هم گفت: تمام اراضی استان سند دار هستند و اراضی کشاورزی، مسکونی و اراضی ملی مشخص است.
ارش مصلح معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آزادسازی ۵۲ هکتار از سواحل رودخانه بشار بعد از سیلاب فروردین ماه گفت: برای قلع و قمع اراضی تصرف شده هیچ تعارفی با کسی در جایگاه و لباس سیاسی نداشتیم و دیوار علوم پزشکی و اراضی آب و فاضلاب را تخریب کنیم.
محمدی‌تبار مدیرکل مدیریت بحران دیگر مدیری حاضر در این جلسه بود که به اظهارنظر پرداخت و گفت: حجم زمین خواری و تجاوز به اراضی در استان یک فاجعه است و با میلیاردها تومان هم این میزان خسارت جبران نمی‌شود.
این مسوول با بیان اینکه در مقابله با زمین‌خواری تنها شعار داده‌ایم، گفت: برای قلع و قمع اراضی تصرف شده نیاز به اراده قوی با پشتیبانی شورای تامین داریم.
غلام‌حسین حکمتیان‌اصل مدیرکل منابع طبیعی استان هم در پایان با اشاره به رفع تصرف ۱۵۲ هکتار از اراضی ملی گفت: ۸۳ رای دادگاه برای قلع و قمع در گنجه‌ای کهنه صادر شده که نیاز است همه دستگاه‌ها برای اجرای رای دادگاه در کنار منابع طبیعی باشند.
در پایان هم حسین کاظمی از مدیرکل منابع طبیعی خواست که برای سخنان خود سند ارائه دهد که حکمتیان در پاسخ عنوان کرد این بدبین‌ترین شرایط است.
کاظمی در این بخش هم با اشاره به تصرفات در سرنجلکل گفت: از توجیهات مدیران به خدا پناه می‌برم.شاکی پرونده سرنجل‌کل در محاکم قضایی می‌شوم.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دشت سقاوه یادتون نره...
علی
Iran, Islamic Republic of
ولا هر نفری 100 متر زمین به همه شماها که درجلسه هستید ،واگذار کنند یه نفرتون حرف نیزنید ،، گوشمان نمیشنوه ولی میبینیم تصرف و زمین خواریها در استان ک وب را ،،،؟
منصور
Iran, Islamic Republic of
راست ایای بی راسه چپ ایایه بی چپه خدااا
زمینخواری بابا تو این تحریم کسی حق نداره کشاورزی کنه
خدا به راه راست هدایتتون کنه
کسی حق نداره بقرا بچه ش خونه درست کنه زمینی که صدها سال در تملکش هسنت...
علی
Iran, Islamic Republic of
؟؟
Iran, Islamic Republic of
باید دید بر چه اساسی زمین واگذار شده
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1