تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۱۴۰۲۰
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

دکل‌های تلفن همراه فاقد هرگونه عوارضی هستند/ نظارت بر عملکرد همراه اول

۱
۰
دکل‌های تلفن همراه فاقد هرگونه عوارضی هستند/ نظارت بر عملکرد همراه اول
کبنا ؛سید محمدهادی امیری، سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آنتن‌های همراه اول گفت: نصب و راه‌اندازی سایت‌های موبایل بر اساس یک فرایند و مجوز خاصی است و این پروانه (مجوز) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با نظارت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور صادرشده و بر اساس قانون و مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۸ سازمان انرژی اتمی ایران نظارت بر اجرای این قانون و حفاظت بر اشعه  به‌منظور حفظ سلامت مردم، کارکنان و نسل‌های آینده را در برابر خطرات انواع پرتوها بر عهده دارد.
لذا این وظیفه به مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور امور حفاظت در برابر اشعه به‌عنوان واحد قانونی محول شده و امور حفاظت در برابر اشعه کشور پاسخگویی دغدغه همه مردم خوب کشور عزیزمان ایران اسلامی است.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی از پرتوها سخن به میان می‌آید افراد پرتوهای نظیر اشعه ایکس و گاما را به خاطر می‌آورند، ولی باید توجه نمود که ماهیت پرتوهای اشعه ایکس و گاما با ماهیت پرتوهای آنتن‌های موبایل یا همان رادیویی که در مخابرات مورداستفاده قرار می‌گیرد کاملاً متفاوت است.
سید محمدهادی امیری افزود: در کشور عزیزمان ایران اسلامی، استاندارد و شدت پرتوهای رادیویی توسط امور حفاظت در برابر اشعه تدوین‌شده است و در سازمان ملی استاندارد ایران با کد ۸۵۶۷ به‌عنوان استاندارد ملی ثبت‌شده است.
امیری افزود: مبنای تدوین این استاندارد، نتایج آخرین تحقیقات در جهان بوده و در کشور ما مشابه با استاندارد اغلب کشورها نظیر استرالیا ژاپن و قاره اروپاست.
سید محمدهادی امیری افزود: قطعاً سؤالی برای هم استانی‌ها مطرح می‌شود که آیا نصب آنتن‌های بی تی اس در ایران با سایر کشورهای جهان متفاوت است؟ قطعاً پاسخ این سؤال خیر است. چراکه در تمام دنیا، آنتن‌ها روی پشت‌بام‌ها و روی دکل‌ها نصب می‌شوند.
سید محمدهادی امیری در پایان خاطرنشان کردند: به اطلاع عموم مردم استان می‌رسانیم که شرایط نصب و بهره‌برداری از آنتن‌های تلفن همراه در استان به‌گونه‌ای است که بر مبنای اطلاعات تائید شده توسط مجامع علمی جهانی بوده و مردم می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی از این فناوری سودمند بهره‌مند شوند و ضمناً سازمان انرژی اتمی ایران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به‌طور مستمر بر عملکرد همراه اول نظارت دارد تا اطمینان حاصل گردد که استاندارد موردنظر را رعایت می‌نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
برچه اساسی اینو فرمودند. اتفاقا" کاملا مضر و دارای تشعشعات و فرکانس‌های زیان آور هستند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چندین بار به اپراتورهای موبایل تذکر کتبی داده اما گوششون بدهکار نیست و همچنان از دستگاه‌های منسوخ قدیمی و از نسل‌های از رده خارج شده موبایل استفاده میکنند. سازمان انرژی اتمی ایران هم چند بار دوزیمتری انجام داده و خطر این تشعشعات رو به مسوولین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گوشزد کرده منتهی با لابیگری و رشوه مانع از اجرای قانون و توقف استفاده از دستگاه‌های موجود و جایگزینی دستگاه‌های جدید و کم خطر شده اند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1