تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۱۳۳۹۶
کبنا گزارش می‌دهد

بیکاری درد بی‌درمان کهگیلویه و بویراحمد / شهرستان‌های فلک‌زده به لحاظ آمار بیکاری

۰
بیکاری درد بی‌درمان کهگیلویه و بویراحمد / شهرستان‌های فلک‌زده به لحاظ آمار بیکاری
کبنا ؛بیکاری درد بی‌درمان کهگیلویه و بویراحمد است، 6 شهرستان این استان نرخ بیکاری آن بیشتر از میانگین کشوری است، یعنی اینکه این شهرستان‌ها به لحاظ اشتغال، کارخانجات، واحدهای تولیدی و... در شرایط نرمال قرار ندارند.
حسن نوروزی پیش از ظهر امروز (سه شنبه 10 مهرماه 98) در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت ۸ برنامه برای اشتغال در سال 98 دارد و طبق هدف‌گذاری باید یک میلیون و 30 هزار فرصت شغلی را در قالب این برنامه‌ها ایجاد کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 8 برنامه اشتغال استان در حوزه میراث فرهنگی، شرکت‌های دانش بنیان، بافت فرسوده، کشاورزی، اداره کل کار از طریق (سهمیه کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای، یارانه دستمزد)،  صنعت و معدن و بازآفرینی تسهیلات نوسازی مسکن است.
وی به تجمیع کارگروه‌ها اشاره کرد و گفت: دیگر کارگروهی به‌نام  توسعه صادرات نخواهیم داشت و مسائل مربوط به صادرات از طریق کارگروه اشتغال، اقتصاد و سرمایه‌گذاری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
این مسوول به وظایف کارگروه اشاره کرد و گفت: بهبود محیط کسب و کار، ارتقای معیشت اقتصادی خانواده‌ها، افزایش مشارکت‌های مردمی در اقتصاد، حمایت از رسته فعالیت‌های اولویت‌دار، تجهیز منابع درآمدی استان و توسعه صادرات اهداف این کارگروه است.
نوروزی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار به ویژه در مناطق روستایی گفت: شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری بیشتر از میانگین کشوری دارند به عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال محسوب می‌شوند که بر این اساس 6 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق غیربرخوردار از اشتغال هستند و دولت موظف شده برای این استان‌ها مشوق‌های اشتغال مانند معافیت مالیاتی ایجاد کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای 455 روستای استان تدوین شده که طبق هدف‌گذاری باید در مدت پنج سال اجرایی شود بنابراین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کار باید حتما سمت و سوی تسهیلات اشتغال روستایی را به سمت این برنامه‌ها سوق دهند.
نوروزی تصریح کرد: طبق قانون بخشی از 20 درصد مالیات بر ارزش افزوده باید برای ورزش روستاها هزینه شود امسال استان ما 41 میلیارد تومان که می تواند برای اشتغال جوانان استفاده شود و 20 درصد عوارض واردات سیگار و دخانیات هم می تواند برای اشتغال جوانان استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1