تاریخ انتشار
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۴۱۳۲۲۱
خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد؛

استفاده از خودروی اداری ممنوع / حمایت از دستگاه قضا در برابر اخلاگران اقتصادی

۰
استفاده از خودروی اداری ممنوع / حمایت از دستگاه قضا در برابر اخلاگران اقتصادی
کبنا ؛در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (جمعه 5 مهر ماه 98) به موضوعات مختلفی از جمله؛ مبارزه با فساد و استفاده از خودروهای دولتی اشاره شد.

ضرورت حمایت از نیروهای انقلابی و مستعد
 امام جمعه سی سخت در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، حمایت از نیروهای وفادار به انقلاب و معتقد به استقلال کشور را ضروری دانست و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها قویتر از چهل سال پیش است بلکه از هر جهت نسبت به صد سال گذشته نیز قوی‌تر شده است.
حجت الاسلام مصباح نژاد علاج رفع موانع، مشکلات و مسائل اقتصادی کشور را پافشاری بر کار انقلابی عنوان کرد و افزود: استفاده از جوانان مؤمن، انقلابی و کارآزموده در حوزه‌های مختلف کشور امیدهای دشمنان این مرز وبوم را به یاس و نابودی منجر می‌کند.
وی به هفتم مهرماه سالروز شهادت سرداران پرافتخار و رشید دفاع مقدس، شهیدان فلاحی، نامجو، کلاه دوز، فکوری و جهان آرا اشاره کرد و ادامه داد: شهدای جمهوری اسلامی هر کدام ستاره‌ای هستند که برای صیانت از تمامیت ارضی و دفاع از ارزش‌های اسلامی با جان ودل در جبهه‌های حق علیه باطل جنگیدند.
امام جمعه سی سخت گرامی داشت یاد و خاطره شهدا را چراغ راهی برای عزت و آبروی ملت خواند و گفت: می‌طلبد بیش از پیش در راستای تجلیل و تکریم مقام شامخ شهدا و برگزاری یادواره‌ها و ساخت یادمان شهدا تلاش کنیم.
حجت الاسلام مصباح نژاد سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را مواضع ملت، نظام و رهبری عنوان کرد وافزود: سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روی دیگر سکه آمریکا هستند و هرگز برای منافع ملت ایران رایزنی نکردند.
 
حمایت از اقدامات دستگاه قضا در برابر اخلالگران اقتصادی

امام جمعه باشت در خطبه‌های نماز امروز این شهر گفت: دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اقتصادی اقداماتی را آغاز کرده و همه ارکان جامعه باید به صحنه بیایند وآرایش جنگی تشکیل دهند.
حجت الاسلام عبودی افزود: دستگاه قضایی مقابله با اخلال گران اقتصادی را بدون ملاحظات سیاسی آغاز کرده و باید همه از اقدامات دستگاه قضا در برابر اخلالگران اقتصادی حمایت کنند.
وی با اشاره به مناسبت‌های این هفته از جمله ۵ مهرماه سالروز شکست حصر آبادان ادامه داد: با دستور امام، جانفشانی، ایثار وتلاش رزمندگان این حصر شکسته شد و باید سال‌ها بگذرد تا زوایای پنهان دوران دفاع مقدس آشکار شود.
حجت الاسلام عبودی به آغاز هفته گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری ظرفیتی بزرگ برای رونق بخشی اقتصادی است که باید تلاش کرد این زیر ساخت‌ها فراهم شود.
خطیب جمعه باشت ادامه داد: رییس جمهور با روشن کردن مواضع ملت ایران در نیویورک و مطرح کردن آمریکا به عنوان تروریسم اقتصادی دنیا، باردیگر نپذیرفتن مذاکرات با این دولت را با اقتدار عنوان کرد.
تذکر به استفاده کنندگان خودروی اداری پلاک قرمز برای انجام کارهای شخصی و نظارت بیشتر در بازار از جمله دیگر سخنان خطیب جمعه باشت بود.
 
دفاع مقدس زمینه ساز عزت و اقتدار ایران اسلامی
 
امام جمعه لیکک در خطبه‌های نماز امروز این شهر با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس کراماتی داشت که برای نسل جوان باید روایت شود تا رشادت‌ها و جانفشانی‌های مجاهدان و رزمندگان دفاع مقدس زمینه ساز عزت و اقتدار ایران اسلامیاسلام در میان مردم ماندگار شود.
حجت الاسلام افروغی افرود: ملت ما در جنگ پیروز شدند و این موفقیت به دلیل ایمان به خدا و اراده پولادین رزمندگان اسلام بود.
وی ادامه داد: چهره شهدای ما در شب عملیات مشخص بود که به شهادت می‌رسند و این به واسطه اعتقادات دینی عمیق به دست آمده است.
حجت الاسلام افروغی اضافه کرد: شهیدان در وصایای خود به عمل به ارزش‌های اسلامی تاکید فراوان داشتند و حجاب از مهمترین مواردی است که آنها در وصیت نامه‌ها بر عمل به آن اصرار و توصیه کردند.
وی در ادامه بیان کرد: انتظار می‌رود دولتمردان با عمل به وصایای شهدا و اصول ترسیم شده نظام به روند پیشرفت ایران اسلامی شتاب بیشتری بدهند تا این انقلاب به دست صاحب اصلی آن حضرت، ولی عصر (عج) برسد.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه اگر ما ماقبل از دفاع مقدس به پهلوان‌های افسانه‌ای مانند رستم افتخار می‌کردیم، اکنون به شهدای حماسه ساز خود می‌بالیم، اضافه کرد: شهدای ما افسانه‌ها را به واقعیت تبدیل کردند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ورود اسرای کربلا به شام، افزود: در آن شرایط توهین‌ها، بی حرمتی‌ها و جسارت‌های زیادی به اسرا در شام شد، اما با روشنگری‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) مجبور شدند اسرا را زودتر از موعد مقرر از شام خارج کنند.
امام جمعه لیکک با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار هم مجدداً بر استفاده از نیروی جوان تاکید کرد.
حجت الاسلام افروغی افزود: با توجه به اینکه در بدنه دولت مسئولان مسن زیادی وجود دارد، لازم است دولت در این زمینه پوست اندازی کند.
امام جمعه شهر لیکک گفت: چند سالی است که عده‌ای با شعارهای انحرافی در فضای سیاسی به قدرت رسیدند که عواقب خطرناکی برای ما داشت؛ فتنه ۸۸ اوج نتیجه تأثیر این شعارهای انحرافی بود.
حجت الاسلام افروغی با تحسین و تقدیر از دستگاه قضا در برخورد با مخلان و مفسدان نظام اقتصادی کشور، تاکید کرد: نیاز است برای تحقق کامل اهداف و به نتیجه رسیدن تلاش‌های دستگاه قضا، همه به آن‌ها کمک کنند.
امام جمعه شهر لیکک در ادامه افزود: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل که با عزت، افتخار و رعایت همه مصالح صحبت کرد، باید تحلیل و تبیین شوند.
حجت الاسلام افروغی با اشاره به اینکه باید مجالس عزای حسینی در ماه محرم تداوم داشته باشد، گفت: هیئت‌های مذهبی قبل از تدارک سفر اربعین در این راستا برنامه ریزی کنند.
 
 مقاومت تنها راه شکست دشمنان
امام جمعه لنده با تبریک هفته دفاع مقدس به خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: شهدای ما با الگو گیری از سید الشهدا و بصیریت افزایی و اطاعت از ولایت فقیه و امام خویش به دنبال ارائه الگویی مقاومت تنها راه شکست با دشمنانبی نظیر به جامعه جهانی بوده‌اند.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل با اشاره به مقاومت رزمندگان در طول هشت سال دوران دفاع مقدس افزود: جوانان و رزمندگان ما با مقاومت و ایستادگی ثابت کردند که تنها راه مقابله با دشمن مقاومت و ایستادگی است و همین مقاومت دشمن را از پای در می‌آورد.
وی گفت: گران‌ترین پهباد آمریکایی را در خلیج فارس سرنگون کردیم و هیچ غلطی نتوانست بکند و این نشان از اقتدار و عظمت جایگاه مقاومت است.
محمودی اصل با بیان اینکه افزایش سطح تحریم‌ها و فشار به ملت شریف ایران هرگز نتوانسته است جلوی مقاومت ما را بگیرد ادامه داد: انصارالله با شلیک موشک قلب نفت عربستان را هدف می‌گیرد و ۵۰ درصد نفت این کشور کاهش پیدا می‌کند که نتیجه مقاومت است.
وی با اشاره به اینکه باید قدردان این همه تلاش و حضور چهره‌های انقلابی باشیم گفت: قوه قضائیه با اقتدار در حال حمایت از تولید کنندگان است که زمینه ساز رفع بیکاری است.
خطیب جمعه لنده اضافه کرد: بیکاری در منطقه و اوضاع آشفته بازار کار و معیشت خانواده‌ها باید با امید بیشتر رفع شودو حضور بنیاد علوی در این شهرستان که در حال خدمت رسانی در حوزه‌های مختلف است قابل تقدیر است.
خطیب جمعه لنده گفت: عملیات شکست حصر آبادان زمینه ساز پیروزی‌های پی در پی در طول دفاع مقدس بود که جا دارد از تلاش‌های فرماندهان شهید این عملیات نیز قدردانی و یاد انان را گرامی بداریم.
 

بی اعتمادی ملت به اروپائیان حیله گر
 
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی با بیان اینکه این دشمنان در دوران جنگ‌های جهانی اول و دوم فجایع بزرگی بر سر ملت ما آوردند، افزود: در جنگ جهانی اول با قحطی تحمیلی توسط انگلیس خبیث نزدیک به نیمی از ملت ما بر اثر قحطی و گرسنگی از بین رفت.
وی با بیان اینکه این‌ها هیچ وقت خواهان عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران نبوده‌اند و امروز هم نیستند، گفت: هدف آن‌ها ضربه زدن به استقلال و عزت و جلوگیری از پیشرفت و توسعه این ملت است.
حسینی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از نیروهای انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: جوانان انقلابی در مقابل توسعه و پیشرفت کشور حساس هستند و به حرف دشمنان گوش نمی‌دهند و باید به این جوانان انقلابی میدان بدهیم و کارها را به دست این‌ها بسپاریم.
وی با بیان اینکه حک شدن نام شهدا بر کوی و برزن برای ملت ایران افتخار است، گفت: برخی افراد نفوذی و خائن به دنبال حذف نام شهدا و یاد شهدا هستند.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور انقلاب اسلامی در سازمان ملل به خوبی مواضع نظام و ملت را بیان کرد، اضافه کرد: در این مواضع " نه " قاطع نظام جمهوری اسلامی به آمریکا برای مذاکره با وجود فشارهای سنگینی که اروپاییان آوردند علنی شد.
حجه الاسلام حسینی ادامه داد: این موضع جمهوری اسلامی بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛«ما تحت این فشار، تحریم، زور و ستم با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد».
وعده‌های اروپاییان پوچ و توخالی است آنها حیله گرند و با نظام و ملت ما دشمنی دیرینه دارند.
 امام جمعه دهدشت در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی امروز این شهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان گفت: وعده‌های اروپاییان پوچ و توخالی است و نباید به آن‌ها اعتماد کرد آن‌ها فقط وعده دروغ می‌دهند، حیله گرند بی اعتمادی ملت به اروپائیان حیله گرو با نظام و ملت ما دشمنی دیرینه دارند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی با بیان اینکه این دشمنان در دوران جنگ‌های جهانی اول و دوم فجایع بزرگی بر سر ملت ما آوردند، افزود: در جنگ جهانی اول با قحطی تحمیلی توسط انگلیس خبیث نزدیک به نیمی از ملت ما بر اثر قحطی و گرسنگی از بین رفت.
وی با بیان اینکه این‌ها هیچ وقت خواهان عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران نبوده‌اند و امروز هم نیستند، گفت: هدف آن‌ها ضربه زدن به استقلال و عزت و جلوگیری از پیشرفت و توسعه این ملت است.
حسینی به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از نیروهای انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: جوانان انقلابی در مقابل توسعه و پیشرفت کشور حساس هستند و به حرف دشمنان گوش نمی‌دهند و باید به این جوانان انقلابی میدان بدهیم و کارها را به دست این‌ها بسپاریم.
وی با بیان اینکه حک شدن نام شهدا بر کوی و برزن برای ملت ایران افتخار است، گفت: برخی افراد نفوذی و خائن به دنبال حذف نام شهدا و یاد شهدا هستند.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور انقلاب اسلامی در سازمان ملل به خوبی مواضع نظام و ملت را بیان کرد، اضافه کرد: در این مواضع «نه» قاطع نظام جمهوری اسلامی به آمریکا برای مذاکره با وجود فشارهای سنگینی که اروپاییان آوردند علنی شد.
حجه الاسلام حسینی ادامه داد: این موضع جمهوری اسلامی بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند«ما تحت این فشار، تحریم، زور و ستم با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد».


 کلیات سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل قابل تقدیر بود
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: کلیات سخنرانی آقای روحانی در اجلاس منطبق بر سیاست‌های کلان نظام اسلامی و رهنمودهای رهبری بود که هم به موضوع فلسطین و شکست معامله قرن اشاره و هم از مقاومت مردم یمن حمایت کرد.
  حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: صراط مستقیم در دنیا همان راه خدا و بندگی و دین و همان راه انسانیت و تجسم عینی و نمونه خارجی‌اش پیمابر و وجود مقدس 14 معصوم است.
 امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان ملت اشاره و خواستار عملی کردن بیانات رهبری توسط مردم و مسئوولان شد و در ادامه تاکید کرد: در طول 40 سال گذشته هر جا پیشرفت کردیم محصول اعتقاد به آرمان‌های انقلاب است و هر جا از ولایت فرمانبری کردیم پیشرفت کردیم و هر جا عقب ماندیم و خسران دیدیم نتیجه وادادگی و کوتاه آمدن از آرمان و اهداف انقلاب و نادیده گرفتن رهنمودهای ولایت است.
 وی ادامه داد: این دولت نتوانست موفقیت چندانی داشته باشد و شعارهای خود را عملی کند بخاطر نادیده گرفتن گفتمان ولایت و بخاطر برجام اروپایی و برجامی بود که آن را لگدمال کردند و حالا به ریش بعضی می‌خندند و این بخاطر نادیده گرفتن گفتمان ولایت بود و هر دولتی که سیاست‌هایش با ولایت تنظیم بود در عمل در شعارهایش موفق‌تر بود و امروز در جنگ اقتصادی هم راه نجات کشور توجه به گفتمان ولایت است و عمل و تحقق امر ولی است.
 صلواتی به سفر رئیس جمهوری به سازمان ملل اشاره و عنوان کرد: یکی از بزرگترین حواشی اجلاس 74 ترافیک حضور گاه و بی‌گاه سران اروپایی کنار رئیس جمهور ایران بود و اروپایی‌ها هم بدعهدند و نه اراده و نه توان یک تصمیم درست را دارند و تراکم تقاضای مذاکره اروپایی‌ها با ایران ثمره مقاومت جانانه ملت انقلابی ایران و اقدامات غرور آفرین نیروهای مسلح با هدایت رهبر حکیم بود و این استقبال از ملاقات بخاطر گفتمان مقاومت است و باید بدانیم اروپا همان دشمن بدعهد است.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: کلیات سخنرانی آقای روحانی در اجلاس منطبق بر سیاست‌های کلان نظام اسلامی و رهنمودهای رهبری بود که هم به موضوع فلسطین و شکست معامله قرن اشاره و هم از مقاومت مردم یمن حمایت کرد، هم سیاست اروپا را نقد کرد، از راهزنی آمریکای ها استقفاده صریح و هم عربستان را نصحیت کرد که حقیقتاً از این مواضع رئیس جمهور تقدیر می‌کنیم و اکنون نوبت اقدام قاطعانه‌تر است.
 
تذکر امام جمعه به مسوولان گچساران

حجت الاسلام سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران  ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، گفت: حضرت آقا بیان دارند که نام شهید و عنوان شهادت برفراز کوی‌ها و برزن‌ها، افتخار و موهبتی برای کشور است که باید ادامه یابد.
 وی افزود: اگر جایی نام شهید را پاک کردند مردم باید به صحنه بیایند و اگر فرد بی‌ادبی بخواهد جسارت کند مردم حتماً به میدان بیایند.
 حجازی ادامه داد: رهبری عنوان دارند که دفاع مقدس درس بزرگی است و درس بزرگ از دفاع مقدس، شهداء و مشی شهادت است و دشمن این نقطه را نشانه رفته است؛ پس بنابراین در هرجا بی احترامی به شهداء و خانواده‌های شهداء مشاهده شد، حتماً مقابله کنید.
 امام جمعه گچساران اظهار کرد: در فضای مجازی نکات بی‌ادبانه‌ای دیده می‌شود و مسئولین خاصه مسئولین مربوطه سریع اقدام کنید و نگذارند به جمعه آینده کشانده شود و فوراً موضوع را بررسی کنند و آن افراد بی ادب را تنبیه کنند و اگر توبه کردند و برگشتند و اگر هم نه به سبک دیگری اقدام کنند و به جمعه آینده هم نکشید وگرنه صریح و بدون پرده می‌گویم و آن موقع مردم و جوانان انقلابی را به میدان خواهم آورد و آن وقت هم مسئولین نمی‌توانند سرجایشان بمانند.
 وی تصریح کرد: یکی از فرازهای مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان این بود که مشکلات کشور قابل حل است و باید داخل مملکت هم مشکلات مرتفع شود، کشور قدرتمند است و بهره‌گیری از دوران دفاع مقدس و تعمیم آن در جامعه بسیار مهم و ضروری است.
 خطیب جمعه گچساران گفت: حضرت آقا اذعان دارند که لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، توکل برخدا، ایستادگی، مقاومت، امید به آینده و اعتماد به جوانان، وحدت و انسجام آحاد مردم و به خصوص در میان نیروهای انقلاب است.
وی افزود: در فراز دیگری بیان دارند که اروپایی‌ها به تحریم‌های آمریکا پایبند ماندند و باید از آنها قطع امید کرد، راه ارتباط با تمام کشورهای دنیا باز است به جز با آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی.
  امام جمعه گچساران ادامه داد: رهبری ابراز کرد، به اروپا هم اعتماد نکنید کما اینکه اروپایی‌ها در همه میادین دشمن ما هم بوده‌اند و تلاش کنید که داخل کشور مشکلات حل شوند.
 حجازی اظهار کرد: برخی افراد از ترحم دینی سوء استفاده می‌کنند و بعد چیزی می‌گویند و برخوردی هم نمی‌شود و باز مکرر تکرار می‌شود که بایستی حواستان جمع باشد و آنی که شما خیال می‌کنید یک چیزی است، بدان چیزی نیست؛ این مملکت این ملت و جوانان انقلابی این ملت با عنایت پروردگار این مملکت و نظام را به صاحب اصلی‌اش مولای عالم مهدی فاطمه (عج) تقدیم خواهند کرد؛ پس بنابراین کور خوانده‌اید.
 امام جمعه گچساران تصریح کرد: این نظام ریشه قوی دارد و حامی این مملکت هم خداوند است و این مفت گویی‌ها را ترک کنید که حتماً سیلی خواهید خورد.
 خطیب جمعه گچساران گفت: سه شنبه نهم مهرماه روز جهانی سالمندان است و همه عزیزان تلاش کنیم از کسانی نباشیم که نسبت به پدر و مادرشان بی توجهی می‌کنند.
 وی افزود: در برخی مکان‌ها رفتم و محترمانه هم عرض کردم و لازم شد در آزمایشگاهی نمونه‌گیری کنند و خون می‌خواستند بگیرند مشاهده کردم که مثلاً جمعیتی از آقایان و خانم‌ها حضور دارند و به راحتی به خانمی می‌گویند آستین را بالا بیاور برای خون‌گیری آن هم در جلوی نامحرمان، به هرحال شرایطی را فراهم کنند و این مسائل بیشتر رعایت شود.
 حجازی اذعان کرد: در شب گذشته سردار نوعی اقدم در یادواره شهدای روستای اسلام آباد مطالبی عرض کردند و بیان داشتند که در مبارزه با دشمن در برون کشور را به ما سپردید و ما نشان دادیم و در سوریه و عراق و جاهای دیگر دشمن را راندیم و امروز ما در جهان قدرتمند هستیم و دشمن ضعیف.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: ایشان ابراز کردند که شما دولتمردان مشکلات را درون کشور حل کنید و نکته‌ای هم گفتند که شما اگر پراید را هم به ما بدهید ما آن هم را به نحو شایسته‌ای هم درست خواهیم کرد، بنابراین شما درون کشور را درست کنید برون کشور با ما.
 خطیب جمعه گچساران گفت: تشکر ویژه‌ای هم دارم از برگزارکنندگان یادواره شهدای ارتش، اما نکته‌ای باید بگویم اینکه در آن محفل که به نشانه اعتراض بلند شدم این بود که کلیپی نشان می‌دادند که همراه این تصاویر صداگذاری دیگری داشت که هیچ سنخیتی با جهاد و شهادت و جانفشانی رزمندگان و کربلای دفاع مقدس نداشت و ان شاءالله که تعمد نبود.
 وی افزود: این انحراف از مسیر شهادت از مسیر ابا عبدالله به سمت دیگری است و پشت پرده‌هایی دارد در کشور احتمالاً برخی‌ها متوجه نمی‌شوند و بنده هم بار اول تذکر دادم و بیان کردم صوت با تصویر همخوانی ندارد و نقطه مقابل هم هستند، اما بعد دوباره ادامه دادند و بنده هم معترض شدم و از جلسه بلند شدم.
 حجازی تصریح کرد: باید بگوییم این روشها را اجازه نخواهیم داد و همه باید حواسشان جمع باشد و خیال نکنند که میدان باز است برای هر کاری، اما بدانند که هیچگاه اجازه نخواهیم داد به حریم شهداء توهین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1