تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۴۱۲۸۸۴

تحلیلی بر بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جهاد کشاورزی

۵
۰
تحلیلی بر بازدید سرزده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جهاد کشاورزی
کبنا ؛این روزها جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و الیاس تاج‌الدینی در راس این سازمان بزرگ، در کانون توجه هستند و استاندار نیز برای ماندگاری کارنامه مدیریتش، دست روی سازمانی گذاشت که 50 درصد مردم مستقیماً با آن کار دارند.
به گزارش کبنا از یاسوج، حسین کلانتری آنگونه که وعده داده بود، بازدیدهای سرزده‌اش از ادارات را آغاز کرد و در اولین گام به سراغ سازمانی رفت که کلید تولید و رونق سفره‌های مردم را در دست دارد.
 جایی که الیاس تاج‌الدینی و همکارانش تلاش کرده‌اند تا عملکردی بهتر از گذشته داشته باشند و برخی نقایص این سازمان عریض و طویل را مرتفع کنند.
 تاج‌الدینی، در حدود 18 ماهی که به صندلی ریاست رسید، پاسخگویی به مردم را به دل مزارع برد و همگام با برخی طرح‌های کشوری، مهندسان ناظر و کارشناسان پهنه را به دل روستاها برد تا در نقطه صفر تولید، صدای کشاورزان شنیده و به درخواست‌های آنان رسیدگی شود.
 اگر چه محدودیت‌های شدید مالی و شرایط خاص کشور اجازه درخشان شدن این سیاست خوب مدیریتی را آنگونه که باید نداد، اما واقعیت آن است که نشانه اثربخشی این رویکرد آقای تاج‌الدینی را می‌توان در خلوت بودن اتاق کارش و کاهش مراجعات مردمی پیدا کرد.
 او به مدیران خانه‌های ترویج در روستاها، مدیران مراکز جهاد در بخش‌ها و مدیران ادارات شهرستانی اختیار و مأموریت داد تا در همان‌جا پاسخگوی مردم باشند و هر کشاورزی مجبور نباشد برای یک درخواست ساده به مرکز استان بیاید.
 این مدیر همچنین در چند مقطع حساس مدیریتی نمایش قابل قبولی داشت و بحران‌های خشکسالی، سیل و خسارت، حمله ملخ‌ها و چند مقطع دیگر را مدیریت کرد.
 برگرداندن چندین واحد تولیدی راکد به چرخه تولید از دیگر اقدامات خوب جهاد کشاورزی بود.
 او از همان روزهای نخست با مالکان واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل در بخش‌های دام، طیور، شیلات و عسل جلسه گذاشت و تلاش کرد تا با گفت‌وگو و حمایت از آنان، واحدهای تولیدی آنان را دوباره به کار اندازد و آن‌هایی که به هر دلیلی مایل به فعالیت نیستند از چرخه خارج شوند تا امکان صدور مجوزهای جدید فراهم شود.
 به ثمر رساندن پروژه‌های یکساله که کلنگ و قیچی آن‌ها را یک مدیر و یک استاندار به دست گرفتند از دیگر نقاط روشن کارنامه مدیریتی یک سال و نیم اخیر در جهاد کشاورزی است.
 همه این‌ها و بسیاری شاخص‌های دیگر از جمله رکورد خرید تضمینی گندم، جهاد کشاورزی را در پیکان توجهات قرار داد.
 رکوردی که با یک برنامه‌ریزی خوب، ماه‌های قبل از فصل کاشت محقق شد.
 حدود دو ماه پیش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدارهای نخستین با مدیران گفته بود که جهاد برای من مهم است و روزانه برنامه‌ها و عملکردش را زیرنظر دارم.
 او اکنون بعد از سه ماه به صورت سرزده به سازمان جهاد کشاورزی آمد تا با چشم خودش تغییرات را در این بخش ببیند. 
به جز یک مورد کوچک تقریباً همه چیز مورد رضایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود تا جایی که او در جمع‌بندی بازدیدش به خبرنگاران گفت که آقای تاج‌الدینی از بهترین مدیران من است و من در همین دو ماه اخیر تغییرات محسوسی را در این سازمان دیدم.
 او البته چند توصیه هم به تاج‌الدینی داشت و گفت که به طور مستمر از ادارات‌کل تابعه از منابع طبیعی تا امور عشایر و دامپزشکی بازدیدهای سرزده داشته باشد و معاونینش نیز همین کار را در مراکز و ادارات شهرستانی انجام دهند و گزارش آن را مستقیماً به شخص من بدهند.
 او پیگیری تأمین اعتبار مطالبات بازنشستگان در چند مرحله را از دیگر انتظارات خود از تاج‌الدینی خواند و گفت در همه این مأموریت‌ها در کنار او خواهم بود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین حمایت خود را از هر عزل و نصبی در حوزه جهاد اعلام کرد و گفت من از آقای تاج‌الدینی کار و خروجی مثبت می‌خواهم و او قطعاً اختیار دارد که مدیران را بر اساس معیارهای اصولی بچیند و پاسخگوی عملکرد کل بدنه جهاد کشاورزی در این استان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که نمی دونی و تحلیل آبکی کردی کلیه معاونت های جهاد کشاورزی از زمان ورود تاج الدینی تعطیل و عملا راکد هستند همان طوریکه چند روز پیش استاندار از سازمان بازدید کردند قفل سیاه بزرگی بر درب میز خدمت جهاد بود و سه چهارم کارمندان ساعت هشت و نیم به بعد در محل کار حضور پیدا کردند و خود آقای / بعد از اطلاع از طریق تلفن متوجه شدند که استاندار در محل کار حضور پیدا کرده است و در مسیر آنقدر دست و پاچه شده بود که نزدیک بود جانش را از دست بده .
احسان
Iran, Islamic Republic of
جناب نویسنده اولا یک بار بیا سازمان ببین چه خبره . یک روز برای انجام کاری به سازمان رفتم و با کارمندان بی انگیزه و بیکار و سرخورده سازمان مواجه شدم که از عمر خودم پشیمان شدم . جای بسی تعجب است. در طول عمر بابرکت خود به تنها چیزی که فکر نمی کرد مدیر کلی سازمان جهاد بود که به لطف جناب گوهر کانی این اتفاق باورنکردنی براش اتفاق افتاد
منصف از سازمان
Iran, Islamic Republic of
نمی خوام کینه توزانه قضاوت کنم . سازمان کشاورزی در زمان مدیریت تاج الدینی عملا فاقد کارایی و عملکرد لازم در حوزه تخصصی است. در حوزه دام و طیور بیش از هشتاد درصد واحدهای پرواربندی بره و گوساله و مرغداری ها و گلخانه ها و بسیاری از واحدهای تولیدی دیگه عملا راکد و غیر فعال بوده و تاکنون کوچکترین اقدامی برای فعال کردن این واحدها انجام نشده است که برای صحت این ادعا آمار لازم از واحد طرح و برنامه سازمان اخذ شود و در عمل بازدید لازم انجام گیرد. در مدیریت امور اراضی قانون رفع موانع تولید یا قانون ماده ۵۴ که رفع تداخل اراضی منابع ملی با اراضی زراعی بوده و می توانست عمده مشکل مردم این استان را از طریق اجرای این قانون حل می کرد انجام نشده و در شهرستان دنا و بویراحمد حتی یک پلاک اجرایی نشده است و اصلاحات ارضی و ماده ۳۱ و ۳۲ و امور باقیمانده و بسیاری از قوانین مفید که می توانست به کشاورزان استان کمک کند بر زمین مانده و اجرا نشده اند. در واحد آب و خاک که عملا راکد و یک پروژه عمرانی با ارزش و جون دار در بخش کشاورزی حداقل در شهرستان های سردسیری اجرا نشده است. در حوزه تولیدات گیاهی که اسفبار بوده برنامه و راهبرد مسخصی برای تولید محصولات راهبردی مثل کلزا و دانه های روغنی و چغندر قند و محصولات دیگه وجود ندارد و آمار تولید این محصولات در استان با ورود آقای تاج الدینی تا کنون بیانگر همه چیز است. در حوزه ترویج تاکنون کلاس های آموزشی بدر بخور که بتواند راهگشا باشد اجرا نشده است و برنامه های آموزشی مدرسه در مزرعه و طرح ای پی ام و بسیاری دیگر از ابن برنامه ها تعطیل و در حال تعطیلی هستند. در حوزه توسعهدمدیریت و نیروی انسانی اکثر کارمندان دچار رورمرگی و سرخوردگی و بی انگیزه و این معاونت عملا هیچ برنامه ای برای بکارگیری و استفاده از ظرفیت این نیروها نداشته و عملا بدلیل سیاسی کاری تمام در انتصاب و چینش افراد در مناصب عملکرد انها پایین و افراد کاردان و بالیاقت از صحنه خدمت دور شده اند . همچنین تعداد زیادی از نیروهای جدید الستخدام از مراکز جهاد مستقر در دهستان ها با رایزنی و سیاسی کاری و سفارش افراد خاص به ستاد سازمان منتقل بطوریکه ستاد سازمان با ترافیک شدید نیروی انسانی مواجه می باشد. در حوزه تنظیم بازار با نوسانات شدید محصولات دام و طیور و اقلام اساسی مواجه بوده بطوریکه عملا وجود یا عدم وجود این واحد در سازمان تفاوت معنی داری نداشته و بازار موجود خود تنظیم کننده این جریان بوده و استان یکی از گرانترین استان ها در زمینه فروش گوشت قرمز و سفید و محصولات اساسی دیگه از قبیل شکر و روغن و غیره بوده و این در حالی است که استان ک و ب یکی از قطب های دام و طیور کشور می باشد. در حوزه شیلات وضعیت بسیار نا امید کننده است . علی ایحال با جمیع جهات آقای تاج برای این سازمان عریض و طویل مناسب نبوده و انتصاب ایشان اشتباهی و جهت خدمت به قشر عزیز کشاورز استاندار محترم بایستی فکر اساسی کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به این سازمان بازنگری نماید.
شاکرم
Iran, Islamic Republic of
تعجب می کنم فکر کنم جنابعالی با این متن هیج اطلاعی از وضعیت سازمان جهاد کشاورزی نداری. جناب نویسنده اکثر ناظرین و نیروهای جدید از دهستان ها و مراکز با سفارش به ستاد سازمان منتقل شده اند بطوریکه ستاد سازمان پر از نیروی انسانی شده است و هیج کارایی در سازمان ندارند. در ثانی سه چهارم واحدهای تولیدی کشاورزی استان از قبیل پرواربندی ها و مرغداری ها و گلخانه ها و .‌‌.... راکد و غیر فعال هستند و این بیانگر حال و روز کشاورزی استان است. آقای تاج یکی از ضعیف ترین مدیر کل ادوار سازمان جهاد کشاورزی استان بوده که هیچ برنامه و راهبرد برای کشاورزی استان ندارند.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم جناب استاندار از // خود اطلاع ندارند. کارمندان از مدیر کل /ان از زبان سخنگوی قوه قضاییه از شبکه سراسری پخش شد حرف شنوی ندارند...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
1