تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۴۱۲۴۸۰
در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

نورمحمدی: اگر ارتباط یکطرفه باشد نمی توانیم خدمت کنیم/پرونده هایی داریم از 40 سال قبل تا الان مانده/ اعتراض یکی از پیمانکاران: بررسی کنید من یک ریال بدهکارم؟

۳
۰
نورمحمدی: اگر ارتباط یکطرفه باشد نمی توانیم خدمت کنیم/پرونده هایی داریم از 40 سال قبل تا الان مانده/ اعتراض یکی از پیمانکاران: بررسی کنید من یک ریال بدهکارم؟
کبنا ؛شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مدیران ارشد استان در اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.  
نورمحمدی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیش از 53درصد از جمعیت کشور در درمان و مستمری های کوتاه مدت و بلند مدت تحت پوشش بهزیستی است گفت: درآمد ماهیانه ما 8 هزار و 200 میلیارد تومان است، تعهد پرداختی ما هر ماه 9 هزار و 300میلیارد تومان است. هزار و100میلیارد تومان کسری بودجه ما است که بخاطر آن تسهیلات می گیریم.
نورمحمدی ابراز کرد: در ارتباط با بحث آقای کیانی که فرمودند ما به شرکای اجتماعی حمله کردیم، این را باید بگویم ما نسبت به شرکای اجتماعی مان ارادت داریم، ما فرمانبر شرکایمان هستیم و باید مراقب پایدار بودن شان هم باشیم. در جلسات خصوصی سازمان تامین اجتماعی مکررتاکید می شود که ما رفع موانع کنیم، نه اینکه مانع ایجاد کنبم.
وی افزود: برای نشان دادن حسن نیت موضوع، برای رفع موانع 4 سال پیاپی است که تامین اجتماعی بخش  خصوصی را جراحی می کند؛ به دلیل مشکلات اقتصادی کشور. اما این به حرمت شرکای تامین اجتماعی است و اگر ظرف یک سال بدهی های خود را پرداخت کنند ما صددرصد جرائم تان را می بخشیم. این یعنی حرمت بخشیدن به شرکای اجتماعی.
نورمحمدی بیان کرد: در مورد آقای کیانی که مسئله شان در حوزه طرح های عمرانی است. طرح های عمرانی مشخص شده است که قانون گذار مشخص کرده است که از ریالی که پیمانکار قرار است کار انجام دهد 6/6 دهم درصدش را واگذارنده کار موظف است بر اساس صورت وضعیتی که پیمانکار می خواهد به کارفرما ارائه کند، کسر  کند، این را باید طبیعتا کسر کنند.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: ما به پیمانکار کاری نداریم. اگر این پول پرداخت نشد، ما باید به دولت یا به واگذارنده کار مراجعه کنیم و حساب او را ببندیم. منتها اگر ما این حساب را ببندیم، آقای کیانی به ما حمله می کند که آن پولی که داخل آن حساب است مال ما است. ما می مانیم که حساب کی را ببندیم. حساب پیمانکار را که نمی توانیم ببندیم، حساب واگذارنده کار را نمی توانیم ببندیم،
نورمحمدی تصریح کرد: این تعهدات متقابل است. پیمانکار یا شرکای اجتماعی ما تعهدی دارند و ما هم در مقابل این تعهدات باید به بیمه شدگان این عزیزان خدمت بدهیم، اگر این ارتباط یکطرفه شود ما نمی توانیم خدمتی ارائه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: آقای کیانی 18 خرداد، 3 ماه فرصت خواستند، ما قبول کرده وصورت جلسه کردیم و با رضایت خودشان تفاهم نامه نوشتیم و به تمام استان نامه نوشتیم که به مدت 3 ماه حق مسدود کردن طرح های عمرانی در استان ندارید. الان نزدیک به 18 شهریورماه هستیم. تا الان از حساب هیچ پیمانکاری برداشت نشده است.
وی ابراز کرد: منتها از سال 94 که شروع به کار در تامین اجتماعی کرده ام، شروع به تعیین تکلیف پرونده های قدیمی حتی دهه 60 و قبل از آن کردیم. عرض من این نیست که واگزارندگان کار حتما این پول را بخواهند بدهند، ولی بیایند تعیین تکلیف کنند، اصلا شاید از 5 میلیارد، 50 میلیون کار شده باشد.
نورمحمدی افزود: با این حال قانون گذار مشخص کرده است که اگر کارفرما پاسخ تامین اجتماعی را نداد، تامین اجتماعی مجاز هست مثلا معادل همان 5 میلیارد را بگیرد. ولی ما تا به حال اینکار را نکرده ایم. ما مصر بر این هستیم که پرونده های بلاتکلیف بین کارگزارها و تامین اجتماعی حل شود، مستندات را بیاورند و اگر توافق نشد، یک فرد از استانداری حکمیت کند.
نورمحمدی با بیان اینکه پرونده هایی داریم که از رژیم گذشته مانده است و امتیاز منفی برای تامین اجتماعی استان و من است گفت: هر گونه همکاری هم با بخش خصوصی خواهیم داشت. علارغم اینکه مواردی که آقای کیانی خواست خلاف قوانین و مقررات ما بود برای ایشان نوشتیم و به سازمان مرکزی فرستادیم. تعامل همین است. ما هم باید پاسخگوی مردم باشیم.
وی تصریح کرد: مستمری بگیری داریم که 4 سال  سابقه کار دارد. الان فقط مستمری هایی که در استان 8 دهم درصدی پرداخت می کنیم، بیش از سی میلیارد تومان است. ما باید پاسخگوی مردم، درمان مردم، مستمری باشیم. الان بالای 50 میلیارد تومان فقط علوم پرشکی طلب دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمانی که بیش از 53 درصد جمعیت را دارد و حجم کار زیاد وحداقل کارمند ها را دارد، ممکن است اشتباه کوچکی رخ داده باشد، اما ما با آغوش باز از راستی آزمایی استقبال می کنیم، اگر جایی اشتباهی از طرف ما بوده هم اصلاح کنیم و هم عذرخواهی کنیم، چون ما شهامت عذرخواهی هم داریم.
پس از این، کیانی یکی از پیمانکاران نسبت به تامین اجتماعی و ادارات دیگر اعتراض کرده و گفت: اگر در حضور این مسئولان و سازمان تامین اجتماعی ثابت کردند که من یک ریال به سازمان تامین اجتماعی بدهکارم، آن موقع حرفهای آقای نورمحمدی درست است.
وی افزود: من 30 سال برای تامین اجتماعی کار کردم، 54 پروژه تحویل دادم، تصادف کردم و دو تا پایم را از دست دادم، شما چقدر به من پول دادید؟ صد بار مراجعه کردم پول داروی من را ندادید. شما مردم را درک نمی کنید.
کیانی ابراز کرد: سه ماه تمام است که باید منتظر بمانم کارمند بانک برود مشهد دوره اش تمام شود، فلان کارمند تامین اجتماعی شمال برود و دوره اش تمام شود. سه ماه مراجعه می کنم یک نفر پاسخگو نیست. بررسی کنید ببینید تامین اجتماعی و بانک مرکزی چه شده است؟
وی تصریح کرد: در دو پروژه ای که 127 میلیون تومان از من برداشت کردید بررسی کنید ببینید من یک ریال بدهکارم؟ کجا 6/6 دهم شما را به من می دهند که از حساب من ار مسدود می کنید؟ مگر من بدهکار دولت هستم؟ آقای کارفرما اول 5 درصد کارفرکا را اضافه می کند و بعد 6/6 دهم تامین اجتماعی را پرداخت می کند. چرا حساب مرا مسدود کرده اید ؟
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صنعتی
Iran, Islamic Republic of

کدام کارمند تامین اجتماعی رفته شمال که جواب شما را نداده است؟
تامین اجتماعی در پاسخگویی و مشتری مداری اول است
Romania
چرا حق بیمه کارگران رو پرداخت نمیکنی؟
این همه نیرو رو حق بیمه شونو نمیدی و انتظاری داری تامین اجتماعی پیگیری نکنه؟ پول حق کارگر ذو نمیتونی بخوری
سلام
Romania
حق بیمه کارگران را بدهد و به تامین اجتماعی کاری نداشته باشه
هر چند همه این بدبختی ها از صعف و ناتوانی نور محمدی است
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1