تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۱۱۴۴۳
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد:

عشایر آب و اعتبار ندارند

۲
۰
عشایر آب و اعتبار ندارند
کبنا ؛جمعیت عشایری با وجود تحلیل جمعیتی، هنوز سهم به سزایی در تولید و تأمین گوشت قرمز، محصولات لبنی و صنایع دستی دارند؛ عدم رسیدگی و عدم تأمین اولیه‌های زندگی عشایری به کمتر شدن و تحلیل رفتن جمعیت این قشر زحمت کش و سخت کوش می‌شود.
«مجید علی پور» مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: هم اکنون حدود 11 درصد از این استان را عشایر تشکیل می‌دهد.
وی اظهارکرد: بیش از 70 درصد چشمه‌هایی که در مناطق عشایری هستند سالم سازی و بهسازی شده‌اند تا آب شرب سالم و حتی کشاورزی در اختیار عشایر قرار گیرد.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجبوریم در برخی مناطق عشایری استان آبرسانی با تانکر سیار داشته باشیم، طی سال‌های 97 و 98 بیش از 24 دستگاه کامیون آبرسان وظیفه آبرسانی به مناطق عشایری استان را انجام می‌دهند و در مناطقی که امکان تأمین آب شرب به صورت ثابت وجود داشت را با سیستم‌های انتقال شبکه آب را انجام دادیم.
علی پور تصریح کرد: تقریباً بیش از دو هزار و 700 منبع ذخیره آب تاکنون در مناطق عشایری استان ساخته‌ایم.
وی ادامه داد: در بخش‌هایی از مناطق عشایری هنوز مشکل آب آشامیدنی داریم که برای بهسازی چشمه‌های آن‌ها اعتبار کافی را نداریم.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون بیش از 95 درصد مناطق عشایری استان دسترسی به راه و جاده دارند و پنج درصد باقی مانده در مناطقی هستند که توجیه اقتصادی برای احداث جاده و جود ندارد و یا باید جنگل‌های زیادی قطع شود تا بتوانیم راه برای آن‌ها بسازیم و یا در مناطق حفاظت شده قرار دارد.
علی پور بیان کرد: اکثر مناطق عشایری امکان بهره برداری از سرویس‌های تلفنی و مخابراتی را دارند و در زمینه آموزش اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: هم اکنون در زمینه افزایش تولید در مناطق عشایری طرح‌هایی همچون چند قلوزایی و دو قلوزایی و طرح توسعه باغات و استفاده از گونه‌ها و نهال‌های اصلاح شده در حال اجراست.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه خوراک دام و طیور استان راه اندازی شده که برای علوفه مورد نیاز دام استان به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند.
علی پور در خصوص تأمین سوخت عشایر استان اظهارکرد: در برخی از مناطق سیلندر گاز مایع در بین عشایر توزیع می‌شود و همچنین با توجه به میزان اعتبارات اختصاص یافته پنل های خورشیدی خریداری و در اختیار عشایر قرار می‌گیرد البته توزیع نفت سفید در مناطق عشایری انجام می‌شود.
وی افزود: ماهانه بیش از 820 تن آرد در بین مناطق عشایری استان توسط شبکه‌های تعاونی عشایری توزیع می‌شود.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از 70 هزار رأس دام پروار و روانه بازار کرده‌ایم که 280 تن افزایش تولید سالانه گوشت را در استان داشته‌ایم. همچنین بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات طی یکی دو سال اخیر در راستای طرح زنجیره تولید گوشت به عشایر پرداخت شده است.
علی پور اضافه کرد: تاکنون بیش از دو هزار تانکر تاشو و بیش از 400 دستگاه تانکر دو هزار لیتری چرخ دار به عشایر استان اختصاص داده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کریم بژکول
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب است
عشایر
Iran, Islamic Republic of
درود بر این فرزند عشایر
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1