تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۱۱۱۱۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

تفکر سازشکارانه علت بالا رفتن نرخ ارز/ لحن انگلیسی‌ها ملایم‌تر از قبل شد

۰
تفکر سازشکارانه علت بالا رفتن نرخ ارز/ لحن انگلیسی‌ها ملایم‌تر از قبل شد
کبنا ؛ محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در نشست بصیرتی ناظر به مناسبت سی‌ونهمین سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی در یاسوج با تبریک روز 26 تیرماه سالروز تاسیس این نهاد اظهار کرد: بر حسب یافته‌هایی که در مسؤولیت‌های مختلف داشته‌ام اگر 3 یا 4 نهاد مورد غضب بیشتر دشمنان انقلاب قرار دارند یکی از آن‌ها شورای نگهبان است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن عوامل خود را ترغیب می‌کند تا ارکان نظام مثل شورای نگهبان و سپاه و مهم‌تر از همه جایگاه ولی فقیه را تضعیف کنند و یکی از شروط دشمن برای حمایت این افراد تضعیف چنین جایگاه‌هایی است.

تایید صلاحیت‌ها در فرانسه سختگیرانه‌تر از همه جا
صفار هرندی به وظایف شورای نگهبان از حیث ورودی و خروجی‌ها اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح به مجلس شورای اسلامی و خبرگان عمل می‌کند و این کار آن‌ها سختگیرانه نیست و بخش مهمی از این وظیفه بر عهده خود مردم در انتخاب‌هایشان است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به اشکالاتی که غربی‌ها بر شورای نگهبان می‌گیرند و غرض‌ورزی آن‌ها با این نهاد اظهار کرد: در همین فرانسه برای این که ابتدا به ساکن کسی وارد چرخه انتخابات شود باید از 500 نفر رضایت بگیرد و آن‌ها بر صلاحیت این فرد صحه بگذارند.
صفار هرندی افزود: شورای نگهبان قوانین مصوبه را با شرع و قانون اساسی مطابقت می‌دهد که بر اساس یک روال قانونی تعدادی فقیه و حقوق‌دان انتخاب می‌شوند و به همین خاطر این جایگاه مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفته است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به ابعاد شخصیتی آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: خداوند سایه آیت‌الله جنتی؛ این روحانی مجاهد و مبارز را بر سر مریدان انقلاب مستدام بدارد که با هوشمندی هر چه تمام این مسؤولیت را بر عهده دارد.
وی در ادامه به بیانیه گام دوم و لزوم تبیین آن اشاره کرد و گفت: باید سراغ خواندن چند باره بیانیه برویم که برآوردی از چهل سالی است که در انقلاب سپری کرده‌ایم و کارنامه‌ای از این چهار دهه ارائه می‌کند و همچنین راهگشایی برای آینده انقلاب است.
صفار هرندی کار آینده را آسان‌تر از گذشته دانست و گفت: زیربناها و اسکلت‌بندی انقلاب و کشور در این چهار دهه تکمیل شده و بقیه کارها آسان است و اتفاقات بزرگتر از قبل رخ خواهد داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در خبرها می‌شنویم در مواجهه‌ای که با دشمنان سر تحریم‌ها داریم اتفاقاتی رخ داده که نمی‌توانند ما را دست کم بگیرند و حساب جداگانه‌ای روی جمهوری اسلامی باز کرده‌‌اند و اوج آن در سقوط ابر پهپاد آن‌ها توسط ایران اسلامی بود.

لحن انگلیسی‌ها تغییر کرد
وی تغییر رفتار آمریکایی‌ها و فرستادن میانجی بعد از این اقدام را از نشانه‌های قدرت جمهوری اسلامی دانست که ترامپ و تیم او به آن پی برده‌اند و در ادامه گفت: فردی از جنس ترامپ یعنی رئیس‌جمهور فرانسه مامور به این کار شد که با جواب محکم جمهوری اسلامی روبرو گردید آن‌ها بسته‌ای ارائه داده بودند که همانند بسته صدام در جنگ تحمیلی بود و امام فرمودند اول این مردک(صدام) از خاک ایران عقب‌نشینی کند آن وقت از مذاکره سخن بگوید.
صفار هرندی به موضوع کشتی توقیف شده توسط انگلیسی‌ها اشاره کرد که خواستند ایران اقرار کند کشتی ماموریتی دیگر داشته هر چند خودشان هم اذعان داشتند که ماموریت خلافی نداشته اما جمهوری اسلامی اعتقاد دارد که اگر مطیع خواسته‌های آن‌ها شویم باید از این پس برای هر کاری جوابگوی آن‌ها باشیم لذا زیر بار خواسته آن‌ها نرفتیم.
وی لحن امروز انگلیسی‌ها را ملایم‌تر از گذشته دانست و گفت: وقتی به آن‌ها اعلام شد جواب کارشان را روی دریا می‌دهیم لحنشان ملایم‌تر شد.

2 کار خوب دولت با وجود همه انتقادها
صفار هرندی به کامیابی‌ها و ناکامی‌ها در این چهار دهه و علت اصلی آن اشاره کرد و گفت: هر کجا با روحیه انقلابی وارد میدان شدیم گشایش در کارها و مشکلات بود و هر جا که دست از انقلابی‌گری برداشتیم و گفتیم انقلابی‌گری برای اول انقلاب است، ضربه خوردیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین خصوص با اشاره به انتقادات زیادی که به دولت کنونی وارد است و با بیان اینکه علی‌رغم نقدهای زیادی که به دولت داریم اما در همین دولت هم کارهای خوبی انجام شده اظهار کرد: یکی از نمونه‌های آن دستاوردهای دفاعی ایران توسط وزارت دفاع بوده که از زیرمجموعه‌های دولت است و زور ملت را هر روز زیادتر از روز قبل می‌کند و مردم بیش از پیش احساس امنیت می‌کنند.
وی با بیان این که خوشبختانه بورس در حال رونق گرفتن است و در زمینه‌های دیگر مثل ساختن توربین و خودکفا شدن در ساخت آن توفیق داشته‌ایم اظهار کرد: قرار بود پروژه پژو 301 بین ایران و فرانسه انجام شود که فرانسوی‌ها گذاشتند و رفتند اما قرار شد که این کار را با کمک صنایع دفاعی خودمان انجام دهیم و قطعا این پروژه به سرانجام خواهد رسید.
صفار هرندی به بلایی که در 1.5 سال گذشته بر اثر بالا رفتن نرخ ارز بر سر کشور رفت اشاره کرد و گفت: با مدیریت غیر انقلابی و سازشکار ارز از 3 هزار تومان به 6 و 10 و 12 و 15 هزار و نهایتا 20 هزار تومان رسید.

تفکر سازشکارانه علت بالا رفتن نرخ ارز
وی افزود: تفکر سازشکارانه نرخ ارز را به آن جا کشاند و لذا مدیری که بهتر از مدیر قبلی بود بر مسند قرار گرفت مدیری که نگرش انقلابی را قبول داشت و قبول داشت که می‌توان وضعیت را سامان بخشید و از وقتی که آمد هر چند تحریم‌های امریکا بیشتر شد اما نرخ ارز تقریبا ثابت ماند تا که امروز قیمت آن 11 هزار و 500 تومان است.
صفار هرندی به گزارش‌های امیدوار کننده از وضعیت صنعت و واحدهای تولیدی در کشور طی چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از واحدهای تعطیل و راکد به چرخه تولید برگشتند و جنب و جوشی هم در فضای کسب و کار ایجاد شده  این در حالی است که آمریکا و اروپا به دنبال سوختن ما هستند./فارس
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1