تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۴۱۱۰۶۲
عضو کمیسیون حقوقی‌ و قضائی مجلس خبر داد

بازداشت اکبر طبری مقام سابق در قوه قضائیه

۰
بازداشت اکبر طبری مقام سابق در قوه قضائیه
کبنا ؛عضو کمیسیون حقوقی‌ و قضائی مجلس اعلام می‌کند که معاون اجرایی حوزه ریاست رئیس پیشین قوه قضائیه بازداشت شده است.
حسن نوروزی با اعلام این خبر گفت: چند روز پیش آقای طبری بازداشت شده است. او از بیان علت بازداشت خودداری کرد. اکبر طبری در زمان ریاست آیت‌ا... صادق آملی‌لاریجانی بر دستگاه قضا، معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت.
علیرضا زاکانی، چهارم خرداد به «فارس» اعلام می‌کند: «رئیسی برخی افراد را که در قوه قضائیه دچار فساد بودند برکنار کرد. معتقدم این برکناری کفایت نمی‌کند و اگر کسی در دوره مسئولیت دچار فساد شده، باید محاکمه‌اش کنند و اتفاقا محاکمه‌کردن فردی که فساد آشکاری دارد و توسط آقای رئیسی کنار گذاشته شده، کمک می‌کند که جهت آینده در قوه قضائیه تثبیت شود.» زاکانی بدون نام‌بردن از کسی، می‌گوید: «کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل بوده و مایه بدنامی قوه قضائیه و زد و بند شده را باید کنار گذاشت.» زاکانی در مناظره با سیدمصطفی تاجزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب ناگزیر نام این شخص را افشا کرد. تاجزاده خطاب به زاکانی می‌گوید: «آنقدر فساد افزایش پیدا کرده که آقای زاکانی هم می‌ترسد اسم فاسد را بیاورد و فقط می‌گوید یک نفر هست دو رئیس قوه قضائیه از دستش عاجز شده‌اند و عزل او کافی نیست و باید محاکمه شود.» در واکنش به این سخنان، زاکانی نام این فرد را «اکبر طبری» اعلام می‌کند.
روز 5 تیرماه «ایرنا» در گزارشی با عنوان «فردی که زاکانی «عنصر فاسد» خواند، همراه آملی لاریجانی به مجمع تشخیص رفته است»، اطلاعات موجود در فضای رسمی کشور را درباره فردی به‌نام اکبر طبری‌پور، از مسئولان دفتر رئیس پیشین دستگاه قضائی جمع‌آوری و ارائه کرده بود.
دو روز بعد از انتشار این گزارش، دفتر آیت‌ا... آملی لاریجانی با ارسال جوابیه‌ای به «ایرنا»، ضمن دفاع از آقای طبری در برابر اتهامات نماینده سابق مجلس به وی، این سوال را مطرح کرد که مدعیان اگر مدعی اتهامات دیگرند، چرا آنها را با رئیس قوه قضائیه در میان نگذاشته‌اند؟
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1