تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۴۱۰۸۳۳
حرف‌های عجیب ایمان محمدپور در همایش «تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید؟» گچساران؛

چرا سالن «همایش نکو داشت قلم» گچساران کابوس دشمنان دوست‌نما نشد؟!

۱۹
۱
چرا سالن «همایش نکو داشت قلم» گچساران کابوس دشمنان دوست‌نما نشد؟!
کبنا ؛همایش نکوداشت روز قلم با موضوع «تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید؟» با حضور ولی الله شجاع پوریان نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی، جمعی از چهره‌های سیاسی  (اصلاح طلب و اصول گرا) و بزرگان و معتمدین اقوام و جوانان و اقشار مختلف مردم عصر روز (14 تیرماه 98) در سالن جلسات دبیرستان شاهد گچساران برگزار می‌شود.
ایمان محمدپور از جوانان اصلاح‌طلب و دبیر همایش نکوداشت روز قلم در این همایش سخنرانی کرد و گفت: قبل از هر حرفی، روز قلم را به همه قلم به دستان راه آزادی و آزادگی، در هر زمان و هر مکان تبریک عرض می‌کنم. مردم عزیر؛ باور کنید این چند روز که مشغول برنامه ریزی نهایی همایش نکوداشت روز قلم بودیم، اینقدر به خودم و دوستانم استرس و فشار وارد کرده‌اند که به جرأت می‌توانم بگویم که نای صحبت کردن ندارم. شاید هر شخص دیگری امروز به جای من پشت این تریبون قرار می‌گرفت، این سالن را تبدیل به کابوس دشمنان دوست نما می‌کرد و با ذکر اسامی و تلاش‌هایی که در این چند روز برای عدم برگزاری یا عدم استقبال از این همایش به عمل آمده است، کاری می‌کرد که سیه روی شود، هر که در او غش باشد. اما.... اما به تأسی از منش اخلاقی سید اصلاحات، سید محمد خاتمی در برخورد با مخالفان و منتقدان و به توصیه بزرگان دلسوز جریان اصلاحات در شهرستان، سکوت می‌کنم. اما بدانید و آگاه باشید که من و دوستانم این رفتارها را هرگز فراموش نخواهیم کرد و همچنین بدانید که در امتحان عملی شعار زنده باد مخالف من، همگی مردود شدید. اما ما همچنان در عمل پایبندیم به شعار زنده باد مخالف من، و استقبال می‌کنیم از هر فکر و اندیشه‌ای... به قول میر سید علی همدانی؛
هر که ما را یاد کرد، ایزد مر او را یار باد
هر که ما را خوار کرد، از عمر برخوردار باد
هر که اندر ره ما خاری فکنداز دشمنی
هر گلی کز باغ وصلش بشکفد، بی خار باد
در دو عالم نیست ما را با کسی گرد و غبار
هر که ما را رنجه دارد، راحتش بسیار باد
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000410/nf00410833-1.jpg
گچساران با گویش‌ها، آیین‌ها و خرده فرهنگ‌های گوناگون، تیراژه (رنگین کمان) اقوام است و وجود قوم هائی چون قشقایی، عرب، لر بختیاری، لر باوی و بویراحمد، لرستانی و شهرنشینانی مثل دهاقانی، بوشهری، آبادانی، بهبهانی، زیدونی و دیگر اقوام از دیر باز تا کنون موید این موضوع است. این شهرستان از دیرباز سکونت گاه اقوام و طوایف زیادی بوده است به همین دلیل تاریخ شناسان و تاریخ پژوهان این مساله را دلیلی بر تنوع قومی این شهرستان می‌دانند و مرکز این شهرستان، یعنی شهر دوگنبدان از معدود شهرهاییست که اقوام زیادی از ابتدا در تشکیل این شهر نقش داشته‌اند و با کمک همدیگر و با اتحاد و همدلی در روند رشد و پیشرفت این شهر، تلاش کرده‌اند و اینطور نیست که بعد از رونق گرفتن این شهر، به این شهر مهاجرت کنند. البته بسیاری دیگر نیز استخراج نفت توسط شرکت دارسی را یکی از عوامل ورود اقوام جدید به شهرستان برشمرده‌اند که تا حدودی صحیح است اما نیک می دانیم که قبل از احداث شهر دوگنبدان در گچ کرغلی (گچساران قدیم) اقوامی مثل قشقایی، لرهای بویراحمدی و باوی و عرب در منطقه فعلی که شهرستان گچساران نامیده می‌شود، سکونت داشته‌اند. البته پس از اکتشاف نفت در گچساران قدیم در سال ۱۳۰۳ توسط شرکت دارسی، چون در گچساران نیروی متخصص به اندازه کافی وجود نداشت و نیروهای متخصص از استان‌های دیگر مانند فارس، اصفهان، بوشهر، خوزستان و دیگر شهرها که از دانش و مهارت‌های فنی در این زمینه برخوردار بودند وارد گچساران شدند و نقش موثری در پیشرفت این منطقه ایفا کردند و اکنون نیز نوادگان آن‌ها در این شهرستان باقی مانده‌اند. به هر روی عوامل زیادی دست به دست هم داده‌اند تا گچساران از نظر خرده فرهنگ‌ها، یکی از شهرستان‌ها با بیشترین فرهنگهای قومی شناخته شود و در این میان دو قوم لر و ترک قشقایی بیشترین جمعیت را در این شهرستان به خود اختصاص داده‌اند. اما نکته بسیار مهمی که در پس تنوع قومی گچساران، هر از چندی خود را آشکار می‌سازد و سبب شده اقوامی که روزگاری دست به دست هم می‌دادند تا شهری به نام دوگنبدان شکل بگیرد، در تقابل با هم قرار بگیرند، تنها یک موضوع است و آن هم استفاده ابزاری از اقوام مختلف توسط حاکمانی است که اقوام را تنها وسیله‌ای می‌دانند جهت رسیدن به هدف که همان کسب قدرت یا حفظ قدرت است و در این راه، معمولاً حاکمان، سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن را در پیش می‌گیرند و با رودروی هم قراردادن اقوام مختلف، سعی می‌کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند. اوج این سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را در کشتن اسدخان باشتی می‌بینیم؛ جایی که با نقشه مستر کمبل انگلیسی که برای اکتشاف نفت به همراه شرکت دارسی به منطقه گچساران آمده بود، اسدخان باشتی توسط عده‌ای از خوانین بویراحمدی کشته می‌شود و سرآغازی می‌شود بر کینه عمیق و اختلاف دو ایل بزرگ لر منطقه یعنی باوی و بویراحمد که سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کردند. این حرکت مستر کمبل را می‌توان نمونه بارز استفاده ابزاری از اقوام جهت حفظ قدرت و غارت منافع مردم دانست. به طوری که مستر کمبل انگلیسی، وقتی اتحاد و همدلی اقوام منطقه را به ضرر انگلیس می‌دید و تا حدودی پی برده بود که این اتحاد و دوستی می‌تواند تهدید جدی باشد برای منافع انگلیس که در آن زمان نفت گچساران بود و خوانین بویراحمد هم غافل از نیت مستر کمبل، ناخواسته برای منافع کوتاه مدت و قدرت طلبی تن به نقشه ایشان دادند و هنوز هم می‌توان نتایج نقشه‌ای که مستر کمبل برای سرگرم کردن این دو ایل و غارت نفت گچساران کشیده بود را آشکارا دید...! البته این شیوه حکومت داری توسط خوانین منطقه هم با رودرو قرار دادن طوایف مختلف و یا مردم یک طایفه، جهت حفظ قدرت خویش و حکومت بر مردم معمولاً پیاده می‌شد و اینطور نیست که فقط مستر کمبل یا انگلیسی‌ها از این شیوه استفاده کرده‌اند. پس تا اینجا نتیجه می‌گیریم وجود رنگین کمان اقوام در شهرستان گچساران جز در مواقعی که به هر شکل ممکن، اقوام مختلف، فریب افراد حاضر در قدرت یا صاحبان زر و زور و تزویر را خورده‌اند و ابزار دست این افراد شده‌اند، که هر وسیله‌ای را جهت رسیدن به هدف که همان حفظ قدرت یا رسیدن به قدرت است، ابزار قرار می‌دهند، نه تنها تهدید نبوده است، بلکه فرصت مناسبی جهت رشد و پیشرفت شهرستان مذکور بوده‌اند. اوج این اتحاد و همدلی اقوام مختلف در گچساران را بعد از ساخت شهر، می‌توان در مبارزات مردم منطقه در انقلاب ۵۷ دید؛ همانجا که ترک، لر، لر بختیاری، عرب، دهاقانی، بهبهانی، گناوه‌ای، دیلمی، زیدونی و بقیه اقوام ساکن گچساران، دست به دست هم داده بودند برای سرنگونی یک حکومت دیکتاتوری و شاید بتوان گفته نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم جنوب به ثبت رساندند. آری، آنجا که حاج بهرام تاجگردون لر، شهید بشارت دهاقانی و مرحوم محمد زید بهبهانی در کنار هم، رهبری مبارزات را به دست گرفته بودند و ترک، لر، بهبهانی، اصفهانی، بختیاری و بقیه اقوام ساکن، همه این سه نفر را به عنوان رهبر پذیرفته بودند و تنها هدفشان پایین کشیدن دیکتاتور و پایان ظلم به مردم بود نه این که چه کسی رهبر مبارزات است و چه کسی بیانیه پخش کن. یا در حادثه ۱۹ آبان ۵۷ که می‌توان با نگاهی گذرا به شهدای آن روز، متوجه شد که همه قومیت‌ها دست در دست هم داشته‌اند و این اتحاد و همدلی کار را برای حکومت چنان سخت کرد که تنها راه مبارزه با این اتحاد را در گلویه آتشین تفنگ دید و اتفاقاً برای متفرق کردن این اتحاد، دست به ماشه برد. اما این دست به ماشه بردن هم، نه تنها کارساز نبود و نتوانست زره ای از همدلی مردم منطقه بکاهد، بلکه برعکس سبب شد که مردم برای نجات میهن عزیزمان از دست دیکتاتور وقت، بیش از پیش دست هم را به گرمی بفشارند و به مبارزه ادامه دهند. اگر بخواهیم نمونه بارز دیگری از اتحاد و همدلی اقوام مختلف ساکن گچساران مثال بزنیم، باید به واقعه اعتصاب کارکنان صنعت نفت بپردازیم که به جرات می‌توان گفت کمر رژیم را شکست. آری، آنجا که کارکنان صنعت نفت که از اقوام مختلف لر، ترک، عرب، لر بختیاری و شهرنشینانی مثل اصفهانی، بهبهانی و دیگر اقوام بودند، دست به اعتصاب زدند و بازاریان گچساران که باز از اقوام مختلف بودند، از دهاقانی، بهبهانی، بندری، ترک و لر دست به دست هم دادند و علیرغم این که وضعیت اقتصادی مناسبی هم نداشتند، اما هزینه زندگی کارکنان صنعت نفت را تأمین کردند که مبادا به خاطر تأمین هزینه زندگی مجبور شوند تن به خواسته نیروهای امنیتی رژیم دهند و اعتصاب بشکند. اما متاسفانه این اتحاد و همدلی چندان دوام نیاورد و باز هم اصحاب قدرت سعی کردند ضمن ادامه دادن سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن، در هر انتخابات با وعده‌های پوشالی، مردم اقوام مختلف را مقابل هم قرار بدهند و بعد از قبولی در انتخابات هم، با تبعیض و بی عدالتی، به گسست درونی جامعه گچساران که قبل‌تر اشاره کردم متشکل از اقوام و طوایف مختلف است، سرعت ببخشند، چون گچساران متحد یک خطر بود برای آنها که به نام خدمت پا به میدان می‌گذاشتن و تنها سودای قدرت داشتن و نه میل خدمت... این شیوه هر چند سابقه طولانی دارد و مربوط به این سال‌ها نیست، اما متاسفانه هنوز که هنوز است، علیرغم آگاهی مردم، ادامه دارد و بدتر این که کار به جایی رسیده است که مردم اقوام مختلف گچساران نه اعتمادی به همدیگر دارند و نه اعتمادی به حاکمان در هر منصبی.... به همین دلیل و جهت رسیدن به پاسخی روشن، این موضوع؛ «تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید؟» را برای همایش نکوداشت روز قلم انتخاب کردیم و امیدواریم که پس از پایان این همایش، بتوانیم نقشه راهی جهت اتحاد مردم گچساران خارج از قوم و طایفه پیدا کنیم و همه با مهم ضمن زیر پا گذاشتن منیت، دست در دست هم بدهیم و به مبارزه با تبعیض، بی عدالتی، رانت خواری و ... بپردازیم که به نظر می‌رسد دلیل اصلی گسست جامعه متحد گچساران است؛ خواه شخصی که به این معضلات کمک می‌کند لر باشد یا ترک، بختیاری باشد یا اصفهانی، اصلاح طلب باشد یا اصولگرا، انقلابی باشد یا غیر انقلابی.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خاتمی را چی فرض کردی؟فک کردی یک روشنفکر دموکراته؟نه عزیزم خاتمی بنای انحصارطلبی و دو گروهی را در این مملکت پی ریزب کرد؟خاتمی چه منشی حسنه ای داره که شما به ان تاسی می جوید؟خاتمی باعث اختلاف در حلقه نیروهای انقلاب و حتی باعث دو دستگی مردم شد.واقعا متاسفم از تناقضات بی جواب جریان موسوم به اصلاحات که چطور هنوز قهرمان پروری و منش ارباب و رعیتی خاتمی را سرلوحه خود قرار می دهند
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
ای جوووونت کنوم
دمت گرم ایمان جان همیشه صادق
خدا رو شکر که قلم تو خریدنی نبود و امروز تو رو داریم که روشن سازی کنی
شیر مادر حلالت برادر
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
عاااالی بود اقای محمد پور
اونجا بودیم و لذت بردیم از تک تک کلماتی که به کار بردید و پشتشون سراسر حق و راستی بود
زنده باشید
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
امثال تو باید بخاطر علم و اگاهی ای که دارید همیشه به همین شکل باشید و اگاه سازی کنید
محکم و استوار ادامه بده مرد
باوی
Iran, Islamic Republic of
ایمان محمدپور نمونه ی یه سیاسی بلده صادقه
خدا رو شکر کنارمون داریم تو رو برادر
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یه اصولگرا هر بار سطر به سطر حرفات رو میخونم و لذت میبرم
شعاره زنده باد مخالف من رو امثال تو عمل میکنن
احسنت به این نگاه شفاف
جوان گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدپور ما انتظارمون از شما بیشتر از این حرفاس
شما باید همچین مراسم ها و حضورها و روشنگری ها رو بیشتر انجام بدید
ما رو از علم و قلمتون بی نصیب نذارید
ممنون
اسدی لار
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای محمدپورکاندیدمی شدند.حالاکه جریان تاجگردون باادعاومنیت به قومگرایی ومیپردازندماهم به رقیب روشنفکرش دکترزینلزاده که مستقل واردصحنه شده رای میدهیم.
برافتاب دلیر
Iran, Islamic Republic of
روزبه روزشکست تاجگردون واضح ترمینماید.زنده باد زینلزاده شیر دشتموری تاپای جان حمایتش میکنیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
از اینکه قتل اسد خان باشتی یک جنایت وعامل اختلاف بین دوایل بویراحمد وباشت وباوی بود هیچ شکی نیست،اما دوست عزیز ایا بهتر نیست رویدادهای تاریخی نچندان دور این استان را خوب مطالعه کنیم وسپس دیدگاه خود را به مردم نمایان کنیم؟قضیه کشته شدن اسد خان هیچ ربطی به مستر کمبل انگلیسی ندارد ،در حقیقت اختلاف اسدخان با سرتیپ خان وامامقلی خان رستم از انجا اغاز می شود که رابطه اسد خان ومظفرخان ارویی با دولت وشرکت نفت که بوسیله انگلیسی ها اداره می شد بسیار خوب بود ، در مقابل امامقلی خان رستم وسرتیپ خان که به ترتیب برادر وپسر دایی بی خانم بی بی همسر اسد خان بودند رابطه خوبی با دولت نداشتند ،و به همین دلیل ان دو اسد خان را عامل دولت می دانستند،اما بهانه کشتن اسدخان از جایی اغاز می شود که بی خانم بی بی که مدتی بود از ناحیه شوهر خود (اسدخان) مورد ازار واذیت قرار گرفته بود ،چارقد خود را به بوسیله پیکی به سرتیب خان می رساند واز ایشان کمک می خواهد به همین دلیل سرتیبخان با گروهی به باشت می اید وابتدا قصد کشتن اسد خان را نداشت ولی وقتی که امامقلی خان برادر بی خانم بی بی چراغ سبز نشان می دهد وگروهی از کدخدایان بویراحمدهم سرتیپ خان را تحریک می کنند ،او هم راضی می شود ،وقتی بی خانم بی بی متوجه می شود بشدت التماس می کند اما دیگر بی فایده بود واین جنایت رخ می دهد، بی خانم بی بی به کمک مظفرخان ارویی (خان بویراحمد گرمسیر که با سرتیپ خان مشکل داشت وچند تن دیکر ) به دولت شکایت می کند وبه کمک نیروههای دولتی قلعه را از سرتیپ خان باز پس می گیرد. همانگونه که می بینیم ،در این قتل دو عامل دخالت داشته ،یکی اشتباه بزرگ بی خانم بی که اختلاف خانوادگی را به روش بسیار خطر ناکی به پسر دایی خود منتقل می کند( فرستادن چارقد) ودیگری تعصب بی مورد برادر خود امامقلی خان رستم وپسردایی خود سرتیپ خان بوده است نه چیز دیگری ،امید است ،ما با درس گرفتن از این رویدادهای تلخ راه را بر جدایی واختلاف ببندیم تا زندگی برکام مان تلخ نشود.
Iran, Islamic Republic of
تحلیل سرشاراز وعاری ارحقایق تاریخی بود.این گونه تحلیلهای آبکی از ذهن قومگرا بلندمی شود
دوستدارتاریخ
Iran, Islamic Republic of
زشته توقرن بیست ویک وقایع تاریخی را وارونه کنید.اسناددرآمده اند ودردسترس همگان هستند.
انصاری پادوک
Iran, Islamic Republic of
تفسیرت منو یادنویسندگان قوم پرستی انداخت که هرچه بدی رابه دیگران نسبت می دهندومواجب بگیران وظالمان هم تبارشان رابه عرش می رسانند.عزیزم مردم آگاه شده اندعصرروشنگری است وشماهم نمیتوانید.راپاک ومنزه کنی.
قوم سنج
Iran, Islamic Republic of
شما هم قوم گرای محض هستی
Iran, Islamic Republic of
حرفای خوبی زد. منطقی بود
اصلاحطلب باشتی
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکرفراوان ازنمایندگان سخنران ایلات سه گانه گچساران که همگی اصلاحطلب بودندونشان دادندکه اصلاحطلبان دیگرهیچ اعتمادی به تاجگردون ندارندوازاوگذرکرده اندودرپی شخص جدیدی میگردندوشنیده هاحاکی ازبیعت بخشی ازچپهای قشقایی باخانم فولادی وییعت چپهای باوی وبویراحمدگرمسیربادکترزینلزاده است واین نشانه شکست حتمی تاجگردون است .چراکه رای اصلاحات باعث پیروزی تاج دردودوره گذشته بود.اماانتقادی به جناب کمایی به خاطربرداشت غلط از وقایع تاریخی زمان اسدخان دارم که کاملااشتباه نوشته اندعلت اختلاف دوایل بعدازکشته شدن اسدخان وتصرف باشت شروع نشدودویست سال قبل ازاین واقعه الله کرم خان باوی باهمکاری باحکومت وقت باعث کشته شدن خان بویراحمدسردسیرودوازده سال بعدخان بویراحمدسردسیرانتقام گرفت وبعدازآن همواره این اختلاف وجودداشت.اماحکومت سایرخوانین همواره موردخوانین بویراحمدگرمسیربودندوبیش ازیک قرن ایل باوی موردحمایت کامل بویراحمدگرمسیربودواین مهم باعث ماندگاری ایل باوی شدتازمان اسدخان که باحمایت بویراحمدسردسیرخان شدوباکشته شدن توسط بویراحمدسردسیردرسی سال بعد دوباره فرزندش منصورخان رامزارعی گناوه لری درتوبره گذاشت وبه قلعه آرونزدبویراحمدگرمسیرپناه گرفت وچندماه بعددویاره باکمک وپیگیری خان بویراحمدگرمسیروحکومت به باشت حمله وآنجاراتصرف کردند.خلاصه آنکه بویراحمددرزمان خان خانی دوقسمت بودوباوی همواره باحمایت یکی ازاین دوبه حیاتش ادامه داد.باکمال احترام به آقای کمایی باتوجه به اطلاعات خانوادگی ونیز اسنادمنتشرشده بانظرتان کاملامخالف ودلیل اختلاف گاه گاه این دوایل رابعضاخواست حکومت ویاطرفداری یک طرف ازحکومت وقت وطمع قدرت یک خان وعدم درک سیاسی خوانین وغیره میدانم.البته امیدوارم به دلیل مخالفت بامدیرسایت نوشته ام سانسوریاحذف نشود.ایلات لر همه برادرند ودراین زمانه مدرنیته بایدهمه مافارغ از نوع ایل وطایفه به دنبال شایسته سالاری وگذرازقوم پرستی وافکارپوسیده قومگرایی باشیم وملاکمان شایستگی واصلح بودن شخص باشد و از حق وحقیقت دفاع کنیم ولزوماازبعضی از بزرگان هم تبارکه دردوره خودشان خوب کارنکردنددفاع نکنیم.به امیدبرادری واتحادهمه مردم ایران عزیزبه خصوص لرهای بااصالت وازمخصوصالرهای کهگیلویه از بویراحمدی وچرامی ونویی ودشمنزیاری گرفته تاباشت وباوی وطیبی وبهمیی وشهرویی ویوسفی که همانندنیای خودشان گیلویه بزرگ همواره درعمل جانشان رافدای خاک میهن کرده اندوباخونشان اززمان آریوبرزن گرفته تا زمان گیلویه تازمان جنگ تحمیلی دفاع مقدس میهن پرستی شان راثابت کرده اند.درودوزنده بادایران واتحادایلات لربرای سرافرازی ایران.
Iran, Islamic Republic of
درود هزاران درود به این قلم شیوا وزیبا یاد وخاطره مبارزین انقلاب در تمام دوران گرامی باد درود میفرستیم به روح پاک شهدای انقلاب شهیدای مسجد شهیدان وخانواده های آنها آرزوی صحت وسلامتی برای بزرگ مرد انقلاب انقلابی بهرام بزرگ که نام بزرگ وزیبای آن جاودانه است در پیشانی انقلاب اسلامی ایران و خمینی کبیر انقلاب اسلامی ایران همیشه زنده است وماندگار درود بر سبز پوشان وسبز قامتان سپاه پاسداران و بسیجان جان بر کف امام خامنه ای که در تمام برهه ها ی زمانی ومکانی افتخار آفرینند وهمین بس که حضرت آمام همان مرید ومراد تمام اعصار فرمودند من بر بازوی بسیجیان بوسه میزنم وبر این بوسه افتخار می کنم من به حال بسیجیانم غبطه میخورم آنها ره صد ساله را یک شبه پیمودند مردم شریف گچساران شهر شهید پرور گچساران معبر رزمندگان وشهیدان دفاع مقدس با وجود تمام تنگناها ومشکلات با وجود تکثر قیومیتها وفادارترین ومقامترین ومتحدترین وسرزنده ترین شهر ایران همیشه جانفشانی وپایمردی برای حفاظت وحراست از کیان جمهوری اسلامی ایران بوده وهست وخواهد بود در این برهه حساس از زمان که استکبار جهانی دنیای کفر والحاد ناجوانمردانه با تحریمهای خصمانه وظالمانه خود در پی از کار افتادن اقتصاد این مملکت اسلامی ایران است جوانان این مرز بوم در کنار پیشکسوتان وکار کشته های شرکت نفت در پی کسب تجربه وفعالیت شبانه روزی خود می باشند تا به آمریکای جهانخوار بگویند ما مطیع مطلق ولایت مترقی فقیه عادل خود می باشیم وفرموده آن عزیزرا با کار وتلاش خود منعی واثبات می کنیم که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند وبه مفسدان اقتصادی اعلام می کنیم که دست از فساد بردارید و وجود ناپاک شما برای این مملکت لازم نمی باشد وبه لطف پیگیریهای وتلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان وتلاشهای مجدانه بازرسیها وهمت قوه محترم قضاییه این مملکت از لوس وجود این انگلها منافق دنیاپرست پاک خواهد شد وحتما مردم باصبر ومتانت این دوران سخت ولی گذرا را بسلامت پشت سر خواهند گذاشت و روسیاهی به زغال خواهند ماند این مملکت مملکت امام زمان وشهداست وخدا خود حافظ خون شهدا خواهد بود
منتقدنوشتارپیوست شما
Iran, Islamic Republic of
میگم جناب کمایی خدایی چراهرچه نظرمخالف ومستندبااسنادتاریخی دررابطه باکذب واشتباه بودن نوشتارت درموردعلل اختلاف اقوام وریشه آن ونیزهمدست بودن شخصی که کشته شدنش راکاراستعمارمیدانی حذف میکنی؟بااین کارمخاطبت کم میشودچنانچه کم است.خب من هم میروم به طورمستنددردیگرسایتهااین نظراتم که سانسورمیکنی تشریح ونوشتارشماراخط به خط چاپ ونقدونفی باسندرومیکنم.حالااین راهم حذف کن.وقتی که یک سایت کوچک استانی خودش مخاطبش راسانسورمیکنددیگرچه انتظاری ازبالابالاهاداریم؟ازماست که برماست.همانطورکه جناب محمدپورگفتندشعارزنده بادمخالف من فقط یک شعاردهن پرکن است.
بخشایی
Iran, Islamic Republic of
علت کشته شدن اسدخان گروه بندی دوقطبی خوانین بود.بویراحمدگرمسیروباوی ازپهلوی حمایت وبویراحمدسردسیرورستم طرفدارقشقایی بودندکه صولت الدوله معمولاازاین طرفدارانش جهت ضربه زدن به منافع حکومت استفاده میکرد.اختلاف دوایل یادشده درنوشتارمربوط به دوقرن پیش است که یکی ازخوانندگان به خوبی توضیح داده است.امابه یادداشته باشیم که خوانین باوی همواره باحمایت خوانین بویراحمدگرمسیر وگاهی سردسیربه حکومتشان درحوزه خودادامه دادند.بایدقلم راجهت نفی قومگرایی به کاربریم.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
فایل های مرتبط
1