تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۴۱۰۳۰۶
در گفت‌وگو با خبرنگاران گچساران مطرح شد

معاون وزیر: نمی‌توان نارضایتی ساکنین بافت فرسوده گچساران را انکار کرد / راکد ماندن پروژه ساماندهی بافت فرسوده به دلیل شرایط اقتصادی

۰
معاون وزیر: نمی‌توان نارضایتی ساکنین بافت فرسوده گچساران را انکار کرد / راکد ماندن پروژه ساماندهی بافت فرسوده به دلیل شرایط اقتصادی
کبنا ؛سیدمحمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ظهر امروز (پنجشنبه 23 خرداد ماه 98) در حاشیه جلسه طرح بازآفرینی شهری گچساران در جمع خبرنگاران در مورد تعداد پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری در کل کشور گفت: 1800 پروژه جدید از اعتبارات تبصره 18 به حوزه بازآفرینی شهری اختصاص پیدا خواهد کرد.
پژمان میزان اعتبار پروژه‌های کل کشور را 1500 میلیارد تومان اعلام کرده و گفت: این اعتبار برای 543 شهر است و از این رقم 8 میلیارد و دویست میلیارد به دوگنبدان اختصاص دادیم و شاهد این هستیم که تعداد زیادی پروژه در حال کار و بهره برداری است.
پژمان درباره وضعیت بافت مسکونی دوگنبدان گفت: وضعیت شهری دوگنبدان در بخش صنعت نفت به خوبی شکل گرفته است و بخش دیگری بدون برنامه شکل گرفته که الان جزو بافت فرسوده قرار دارد که در دستور کار است.
با افزایش اعتبار و تسهیلات از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان و 11 میلیون تومان بلاعوض امیدواریم 50 درصد بقیه طرح بافت فرسوده تکمیل و مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد.
پژمان تعداد بافت های مسکونی فرسوده را پنج میلیون و 700 هزار واحد در کل کشور اعلام کرده و گفت: در شهرستان گچساران تعداد 3 هزار و 300 منزل مسکونی در طرح بافت فرسوده هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا مبنی بر میزان تسهیلات پایین منازل مسکونی بافت فرسوده و بالا بودن نارضایتی مردم از این وضعیت گفت: با این تورمی که رخ داده است نارضایتی وجود دارد و قابل انکار نیست، انتظار هست با وضعیت تورمی سطح تسهیلات افزایش پیدا کند و این در دستور کار شورای پول و اعتبار هست، ما فعلاً در شهر گچساران 50 میلیون توان وام ارزان قیمت قرار هست تخصیص دهیم، اگر تصمیم جدیدی بر اساس توجیهات اقتصادی که به دولت تقدیم شده، این کار سریعتر انجام گیرد به عنوان وام‌های تکمیلی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
پژمان در مورد تاکید نماینده بر اختصاص اعتبارات برای بازسازی مبلمان شهری و اولویت دادن به مبلمان شهری در شهرستان گچساران گفت: ما باید همه این فعالیت‌ها را با هم درنظر داشته باشیم تا یک بالانس و تعادلی انجام گیرد، نمی‌توانیم منازل را نو کنیم و بعد ببینیم که پارک و فضای سبز وجود ندارد، باید یک فعالیت متوازن و متعادلی صورت بگیرد و باید به تناسب هم انجام گیرند، اولویت‌ها ما در ابتدا خانه‌های مسکونی است، اول مردم یک سرپناه ایمن و بهداشتی داشته باشند و به تبع آن خدمات دیگر مثل بازسازی معابر، پل‌ها، ایجاد پارک‌ها برای بالا بردن سطح منزلت شهری به ترنیب الویت قرار داشته باشند.
بنا بر این گزارش، با این شرایط طرح ساماندهی بافت فرسوده گچساران در بلاتکلیفی به سر می‌برد و شرایط اقتصادی و مالی بد کشور و مردم نیز سبب شد تا پروژه ساماندهی بافت فرسوده گچساران فعلاً راکد بماند. غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت یکی از اولویت‌های کاری خود را ساماندهی بافت فرسوده گذاشته بود و به نظر می‌آید، بخت با او یار نیست و این شرایط کم کم نارضایتی مردم را بیشتر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1