تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۱۰۰۲۲
امام جمعه؛ رئیس‌جمهور را به دیشموک دعوت کرد

بیاید و ببینید که مردم دیشموک چه رنج‌هایی می‌برند

۰
بیاید و ببینید که مردم دیشموک چه رنج‌هایی می‌برند
کبنا ؛
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه امروز (10 خرداد ماه 98) ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به دیدار جمعی از نخبگان و اساتید دانشگاهی با مقام معظم رهبری گفت: ملت ایران با مذاکره با اروپایی‌ها و دیگران مشکلی ندارد و مقصود دشمنان از مذاکره، مذاکره مجدد با آمریکاست.
وی گفت: ما درباره مسائل ناموسی انقلاب، توانایی نظامی مذاکره نمی کنیم. دشمن دنبال آن است که از چیزهایی که موجب دفاع از زنان و کودکان و مردم ماست مذاکره کنند مگر آنها به یمن، عراق و سوریه رحم کردند که بر سر مسائل موشکی و دفاعی مذاکره کنیم.
وی افزود: داعش به محض ورود به موصل 1000 کودک را به جرم شیعه بودن سر بریدند هر روز توانایی دفاعی خودمان را بالاتر می بریم و فیلمبرداری پهپادهای سپاه از ناو آمریکایی نشانه مقاومت است.
راوند با اشاره به ضررهای مذاکره و تجربه برجام اظهار کرد: در برجام در راکتورهایمان بتون و سیمان ریختیم ولی دشمن به تعهداتش عمل نکرد دشمن هیچ کدام از تعداتش را انجام نداد ولی ما طبق قوانین آژانس بین المللی تمامی تعهدات‌مان را انجام دادیم.
امام جمعه دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در روز قدس گفت: طبق مبانی حضرت امام خمینی(ره) و دین مبین اسلام سیاست ما عین دیانت ماست.ایران پرچمدار دفاع از مظلومان است و حضرت امام در سال 58 با بینش ولایی و الهی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز دفاع از قدس شریف و مظلومان جهان اعلام کرد.
راوند با اشاره به اهمیت روز قدس در سال جاری و حضور مردم گفت: مسئله معامله قرن توطئه‌ای برای نابودی فلسطین و صهیونیست سازی قدس شریف است و حضور شما مقابله با کودک کشی رژیم غاصب صهیونیستی است. مسئله فلسطین بایستی در راس جهان اسلام قرار بگیرد و اگر فلسطین شکست بخورد توطئه نابودی کشور مسلمان دیگری را در پیش می گیرند کما اینکه داعش را برای نابودی کشورهای اسلامی ایجاد کردند.
 وی در همین رابطه به سخنان دو روز پیش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دشمن می خواهد مسئله فلسطین را از مسائل مهم دنیا حذف و کان لم یکن تلقی کنند ولی به حول قوه الهی موفق نخواهند شد و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی محقق خواهد شد.
حجت‌الاسلام راوند با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی گفت: حضر ت امام دنبال عزت اسلام و مسلمین در تمام دنیا بود. وقتی عکس شاه خائن در مقابل رئیس جمهور آمریکا که احساس عجز در مقابل او می کرد را دید احساس تاسف می‌کرد. حضرت امام چنین اقداماتی را بر نمی تابید.
وی گفت: امام پیرو حسین بن علی(ع) بود و در برابر دشمنان کوتاه نمی آمد و ما باید بدانیم که اگر الان امام در بین ما نیست ولی خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای پرچمدار دین اسلام و عزت ایران و مسلمین است کما اینکه حضرت امام معتقد بودند آقای خامنه‌ای بهترین شخص برای رهبری امت اسلام است.
خطیب سیاسی عبادی جمعه با اشاره به قیام 15 خرداد در سال 42 گفت: حرکت مردم ایران و پیروزی انقلاب در سال 57 لحظه ای نبود بلکه حرکتی تدریجی بود که با قیام مردم به رهبری حضرت امام خمینی در 15 خرداد سال 1342 شروع شد و سرانجامش پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بود که قیام 15 خرداد به محوریت روحانیت جهت احیای دین و احکام و فقه اسلامی و مقابله با رژیم شاه به خاطر کشتار مردم بی گناه در 15 خرداد 42 بود.
خطیب سیاسی عبادی جمعه  دیشموک با اشاره به شهادت شیخ محمد خرسند امام جمعه کازرون در سحرگاه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان گفت: ایشان کسی بود که خوب زندگی کرد و ثمره خوب زندگی کردن خود و حضور و خدمت به مردم را با شهادت به دست آورد و عاقبت به خیر شد و شهادت ایشان توسط فردی فریب خورده و منحرف انجام گرفت.
راوند با اشاره به خدمات نظام مقدس اسلامی در بخش دیشموک گفت: نظام اسلامی در تمام ایران اسلامی خدمات زیادی داشت ولی بخش دیشموک در مقایسه با سایر بخش ها محروم تر هست و دلیل آن شاید به خاطر دور بودن بخش دیشموک از مرکز استان نسبت به سایر بخش‌ها باشد.
وی در همین رابطه افزود: مدیرکل ها و استاندارها چه در دولت های قبلی و دولت فعلی به علت نامناسب بودن جاده ها شاید سختشان باشد که به بخش دیشموک سفر کنند. اگر دنبال حل مشکلات مردم هستند بدانند که مشکلات زیادی در بخش دیشموک هست.مردمی که در زمان های حساس در راهپیمایی ها به دفاع از انقلاب و آرمان های آن می پردازند اما عملکرد بد مسئولین در شورای اداری بخش و استان سبب شده که مردم در بعضی از روستاهای بخش دیشموک آب برای خوردن نداشته باشند.
خدمات نظام اسلامی در زمینه های برق رسانی و گاز رسانی وجو دارد و بر هیچ کس پوشیده نیست اما روستاهایی در بخش دیشموک داریم که راه ارتباطی شان از ابتدای زمستان تا الان قطع است. مسئولین کجا هستند که این مشکلات را ببیند و به این مردمان وفادار به نظام خدمت کنند.
وی افزود: مسئولین باید شبانه روزی کار کنند و باید شورای اداری استان علاوه بر تشکیل جلسه در بخش دیشموک در استان تشکیل جلسه دهند و این جور نباشد که جلسه شان در بخش ناتمام بماند و مردم دنبال آنان بدوند. اگر رئیس جهمور در دیشموک برای مشکلات مردم در بخش تشکیل جلسه دهد سزاوار است. روزی نیست که مردم به خاطر مشکلات شان به ما مراجعه نکنند.
این خطیب جمعه گفت: چرا آب روستاهای سرغل و ده گرو دو هفته قطع هست. ما از خدمات دولت ها با هر گرایشی تقدیر و تشکر می کنیم ولی حق مردم بیشتر  از این است. چرا خطوط تلفن همراه هر روز قطع است حتی در  بین خطبه ها خطوط تلفن همراه قطع شده است.چرا پزشک متخصص در بخش وجود ندارد مسئولین باید پاسخگو باشند.
بنا بر این گزارش، راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر ایران اسلامی و جهان در شهر دیشموک با حضور مردم دیشموک برگزار گردید.
 
حضور باشکوه دیشموکی‌ها در روز قدس/تصاویر



 

 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1