تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۴۰۹۳۳۹
امام جمعه شهر یاسوج پاسخ منتقدان آخوندها را داد؛

کدام پروژه و یا دستور در دست ما آخوندها است

رشد 44 درصدی جمع‌آوری زکات در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
۲
۰
کدام پروژه  و یا دستور در دست ما آخوندها است
کبنا ؛حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست شورای زکات با اشاره به جنبه مالی زکات گفت: ترویج فریضه زکات وظیفه همه است و همه مسلمانان موظف به ترویج این فریضه الهی هستند.
امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: اگر هر کسی اعم از امام جمعه، استاندار، معاون استاندار، بازاری و افراد در هر موقعیتی که باشند به وظیفه خود عمل کنند دنیا گلستان می‌شود.
آیت‌الله حسینی ادامه داد: اینکه می‌بینیم گاهی احکام اسلام در جامعه کمرنگ می‌شود دلیل آن عدم انجام وظایف توسط ما مسلمانان است.درست است روحانیت وظیفه ترویج دین را بر عهده دارد اما نباید دیگران وظیفه خود را فراموش کنند که فراموشی رسالت و وظایف کار درستی نیست.
امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: می‌گویند حکومت دست آخوندهاست اما سوال اینجاست که کدام پروژه  و یا دستور در دست ما آخوندها است.
وی با تأکید بر وظیفه‌شناسی و همچنین استفاده از ظرفیت مردم در انجام معارف و احکام دین خاطرنشان کرد: اگر مردم نبودند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، دفاع مقدس به این شکل پایان نمی‌یافت و دشمنان به اهداف خود می‌رسیدند این مردم هستند که کشور را اداره می‌کنند لذا از ظرفیت مردم برای برگزاری بهتر احکام و نماز استفاده شود.
حسینی عنوان کرد: در سیل اخیر که عامل عمده آن خود افراد بودند همه دیدیم مردم با چه ظرفیت عظیمی پای کار امدند و به همنوعان خود کمک کردند.
پیش از سخنان امام جمعه یاسوج سید محمدکاظم نظری معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم جلب اعتماد مردم در هزینه شدن زکات در جای مدنظر تأکید کرد و گفت: امام جماعت ادارات با کارمندان در خصوص پرداخت و جمع‌آوری زکات صحبت کند البته در این زمینه رشد خوبی صورت گرفته  که جای تلاش بیشتری دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جمع‌آوری یک میلیارد تومان زکات در سال گذشته گفت: شاهد رشد ۴۴ درصدی زکات در سال گذشته بودیم.
قباد مبشری تصریح کرد: ۳۵ درصد زکات برای کمک به نیازمندان هزینه شد و مابقی در به سرانجام رسیدن پروژه‌ها هزینه می‌شود.
وی با اشاره به آمادگی کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم در ماه مبارک رمضان گفت: ۱۰۴ پایگاه ثابت و ۵۲۶ پایگاه سیار زکات فطریه مردم در ماه رمضان را جمع‌آوری می‌کنند.
در پایان این نشست ائمه جمعه بر هزینه کرد ۱۰ درصد زکات دائمی در جهت تبلیغ امر زکات تأکید کردند.
باد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: 43 هزار خانوار از خدمات این نهاد در سال جاری بهره‌مندند که از این تعداد 16 هزار خانوار زن سرپرست خانوار هستند.
مبشری توسعه و جلب مشارکت‌های مردمی را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد برای کمک به نیازمندان اعلام و تصریح کرد: با توجه به‌سرعت رشد فقر در جامعه، اعتبارات نهادهای حمایتی محدود است و باید در زمینه کمک به نیازمندان از منابع دیگری مانند کمک‌های مردمی ازجمله صدقات و زکات بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به اینکه با توجه به تبلیغات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری ائمه جمعه و جماعات استان، در سال گذشته پنج میلیارد و 200 میلیون تومان زکات مردم نیکوکار استان جمع‌آوری شد، گفت: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال 96 44 درصد رشد داشته و امید است با همکاری مبلغین و مروجان زکات و فرهنگ‌سازی در این زمینه این مبالغ افزایش یابد.
وی تصریح کرد: 35 درصد از مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات سال گذشته در راه کمک به نیازمندان و مابقی درزمینه احداث و مرمت پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
مبشری بابیان اینکه توسعه کمک‌های مردمی نیازمند فرهنگ‌سازی در این زمینه است، بیان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان امید است با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان و با راهنمایی و ارشادات ائمه جمعه و همکاری و همیاری همگانی بتوانیم فرهنگ‌سازی لازم را در این زمینه انجام داده و فقر و محرومیت را برطرف کنیم.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به حلول ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های خوب کمیته امداد برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری زکات فطریه است که باید این امر مهم نیز ساماندهی شود.
مبشری استفاده از ظرفیت صدا و سیما و اصحاب رسانه، تشویق زکات دهندگان، استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه را از مهم‌ترین برنامه‌ها برای فرهنگ‌سازی در خصوص پرداخت زکات عنوان کرد.
در پایان این نشست ائمه جماعات استان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از رؤسای ادارات کمیته امداد گچساران، ممبی و لوداب که در بحث جمع‌آوری زکات در استان بیشترین تلاش را داشتند با اهداء لوح سپاس، تقدیر شد. 
نام شما

آدرس ايميل شما

عبدالله
Iran, Islamic Republic of
همینکه کل امورات دست. واختیارات وقدرتش یک سر وگردن از قدرت واختیارات.
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا خدمت حضرتعالی شخصا ارادت ویژه دارم .اما حاج آقا فقط یک مورد را می گویم :
رییس جمهور کشور که همه چی دستش هست آخوند است .
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1