تاریخ انتشار
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۴۰۹۰۵۴
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:

اصلاحات تازه طرح کودک همسری/ اضافه شدن شرط فاصله سنی و تاکید روی ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ ساله‌ها

۰
اصلاحات تازه طرح کودک همسری/ اضافه شدن شرط فاصله سنی و تاکید روی ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ ساله‌ها
کبنا ؛طرح مبارزه با کودک همسری، یکی از طرح‌هایی بود که سال گذشته فراکسیون زنان آن را به مجلس تقدیم کرد اما در کمیسیون حقوقی قضایی رأی نیاورد. این طرح قرار بود قانون را ملزم کند تا از ازدواج دختران زیر ۱۳ سال و پسران زیر ۱۵ سال جلوگیری کند و طی آن اگر پدر فرزند یا حتی قاضی، فرد را مجبور به ازدواج کند محکوم شود. این طرح باوجودی که نتوانست نظر مثبت مخاطبان را جلب کند اما هنوز گزارش رد طرح آن در صحن علنی قرائت نشده است و نمایندگان تا آن زمان امیدوار به دفاع دوباره از این طرح‌اند. یک نماینده مجلس در این باره گفت: به زودی گزارش رد طرح در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.
فاطمه ذوالقدر، نایب رییس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: قرار شد که اصلاحیه روی طرح گذاشته شود و اشکالات شرعی که بیشترین ایراد به طرح بود برطرف شود.
وی تشریح کرد: برای بسیاری هنوز روشن نیست که طرح چه می‌گوید و عده‌ای تصور می‌کنند قرار است به طور کلی با ازدواج مخالفت شود، قرار است تاکیدی هم روی عدد ۱۳ گذاشته شود و بگوییم این طرح قرار است با ازدواج زیر ۱۳ ساله‌ها مخالفت کند.
 وی درخصوص شرط تازه در این طرح نیز گفت: قرار است فاصله سنی هم در طرح لحاظ شود و اینطور نباشد که پیرمردان بخواهند با کودک ۱۴ ساله ازدواج کند.
 نایب رییس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: اکنون منتظر نظر نهایی مرکز پژوهش‌های مجلس هستیم، علت مخالفت‌ها چند مورد بود که یکی از آن‌ها مساله فقهی بود، بعضی دیگر هم می‌گفتند اگر این طرح قانون شود، آن وقت تکلیف دختر ۱۲ ساله که باردار شود چیست؟ نمی‌تواند ازدواج کند؟ خب پاسخ ما این بود که این موارد نادر هستند و نمی‌توان طبق آن‌ها یک طرح کلی را رد کرد.
وی در پایان با برشمردن ملاک ازدواج در دوره کنونی افزود: ما در جلسات متعدد با فقها از زبان‌ آن‌ها شنیدیم که رشد عقلی ملاک ازدواج در دوره کنونی است و در جلسه دکتر لاریجانی هم گفته شده بود رشد عقلی ملاک است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1