تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۰۶۲
کبنا گزارش می‌دهد

برگزاری شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابتکار / مسوولان برای برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج دست به دامن معاون رئیس جمهور شدند

۳
۲
برگزاری شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابتکار / مسوولان برای برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج دست به دامن معاون رئیس جمهور شدند
کبنا ؛نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی و با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
در این نشست آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از استاندار، اظهار کرد: با حضور آقای احمدی در استان جایگاه‌های مدیریتی به بانوان هم رسید که این خود جان تازه‌ای به جامعه زنان دمید.
صفایی‌نیا در ادامه صحبت‌هایش به گزارش عملکرد خود پرداخت و با بیان اینکه طرح محرومیت زدایی زیلایی بویراحمد با پیگیری مجموعه مدیران استانی و نگاه ویژه دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در دستور کار است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست، برگزاری دوره آموزشی کسب و کار برای زنان بیکار، برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی برای دختران و ... از عملکرد امور بانوان در استانداری است.
وی عنوان کرد: پروژه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف از جمله آموزشی، کشاورزی، اشتغال بهداشت و درمان و ...در زیلایی بویراحمد با هدف برطرف کردن محرومیت‌ها با اعتباری افزون بر 70 میلیارد تومان اجرایی می‌شود.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف مهارت اموزی زنان زیلایی جزو اولویت‌ها است، ادامه داد: آبرسانی 400 هکتار از اراضی دیم با هدف ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس اجرا می‌شود.
وی با تشریح برخی دستاوردها و مقام‌‌های ورزشی زنان استان در مسابقات مختلف از جمله ملی، بین المللی و جهانی عنوان کرد: معرفی قهرمانان ورزشی به عنوان مناسب ترین الگو برای جوانان است.
صفایی‌نیا خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی اقتصادی زنان کارافرین و سرپرست خانوار با حضور بیش از 2 هزار نفر در حاشیه شهرهای استان محقق شده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برگزاری دوره کارافرینی و کسب و کار پایدار برای زنان تحصیل کرده بیکار، بررسی و پیگیری وضعیت زنان متقاضی ایجاد کارگاه‌های تولیدی برای دریافت تسهیلات از محل سامانه کار و حمایت از زنان سرپرست خانوار برای کسب کار و خرد از جمله کارهای انجام شده است.
صفایی نیا بیان کرد: پیگر آبیاری 700 هکتار زمین در شهرستان چرام در راستای اشتغال مسقیم برای 400 نفر ویژه تعاونی زنان هستیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نشده است.
سید محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با جایگاه ورزش استان در حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: با درایت و حمایت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار در تاریخ ورزش کهگیلویه و بویراحمد نائب قهرمانی بازی‌های جاکارتا در رشته پرتاب نیزه به ورزشکار دختر این استان اختصاص داده شد.
وی افزود: 7 نفر از ورزشکاران این استان در قالب یک تیم به بازی‌های جاکارتا اعزام کردیم و بانوی تاریخ ساز استان در بازی‌های آسیایی شرکت کردند و اتفاقاً مدال خوشرنگ طلا را هم سهم این استان شد. 7 نفر از دختران ورزشکار این استان در قالب تیم ملی فوتبال فوتسال در میان‌مار و تایلند حضور پیدا می‌کنند.
علوی با بیان اینکه تیم‌های ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد برای دیگر استان‌ها زنگ تفریح نیست، اظهار کرد: رتبه 24 را در المپیاد به دست آوردیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از فصل 5 اعتبارات عمرانی بهره‌مند نیست که امید می‌رود در این زمینه اقدامات لازم انجام بگیرد.
علوی همچنین درخواست یک خودرو برای جابه‌جایی بانوان ورزشکار کرد و گفت: انشاالله در صورت همکاری نفرات بیشتر و بهینه‌ای را به مسابقات 2020 توکیو ارسال خواهیم کرد.
هادی‌ زارع‌پور مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بدون احتساب دانش‌آموزان بزرگسالال 153 هزار و 915 نفر دانش آموز دارد که 49 درصد آنها دختر و 51 درصد پسر هستند. آمارها نشان می‌دهد که پوشش تحصیلی دختران، پوشش خوبی است.
وی افزود: 36 درصد دانش اموزان روستایی و 64 درصد شهری هستند.
جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این جلسه خطاب به خانم ابتکار، اظهار کرد: با توجه به اینکه شما رابطه صمیمانه با خانم شرف‌بانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشور دارید، انتظار داریم با ایشان در خصوص برقراری پروازها در مرکز این استان صحبت کنید.
گوهرگانی افزود: بیش از چند ماه است که در استان پروازی نداریم.
دولت تمام توانش را برای خدمت صادقانه به کار گرفته است. در این شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد و شما دیدید که در جلسه هیئت دولت 400 میلیارد تومان به سد چم شیر دادند.
استاندار کهگیلویه و بویرا-حمد به توقف پروازهای فرودگاه یاسوج گریزی زد و گفت: صحبت های لازم با خانم شرف بانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی شده، اما بر اساس پروتکل ها وقتی یک نوع هواپیما در شهری سقوط می کند، تا یک سال از آن نوع هواپیما استفاده نمی شود. و الان هواپیماهای از نوع ATR در بورس است و با همه این وجود قول داده اند که مشکل پروازهای استان به زودی برطرف شود.
احمدی گفت: نرخ بکارگیری زنان استان کهگیلویه و بویراحمد در منصب های مدیریتی رشد قابل توجهی کرده است.
 
به گزارش کبنا، بعد از سقوط هواپیمای مسافربری ATR تهران-یاسوج در کوه دنا، فرودگاه یاسوج عملاً به لحاظ عدم پرواز هواپیماهای مسافربری تعطیل شد. که امروز مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد از خانم ابتکار در این رابطه کمک خواستند.
مسوولان کشوری و استانی از طریق فرودگاه شیراز از تهران به یاسوج سفر می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تد
Iran, Islamic Republic of
پس چیشد قول اقای زارع
تد
Iran, Islamic Republic of
پس چیشد قول اقای زارع
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا کمک کند با امدن این خانم به استان ما مشکلات مردان مسئول ما ومردم حل شود
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1