تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۰۴۹۰۶
در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

توصیه‌های شریفی‌زاده به کارکنان جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

۰
توصیه‌های شریفی‌زاده به کارکنان جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی در حوزه رفع وابستگی‌ها و نیازهای کشور خط شکن بود.
به گزارش کبنا، دکتر احمد شریفی زاده چهارشنبه، هفتم آذرماه در مراسم معارفه سرپرست جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد افزود: جهاددانشگاهی یک نهاد است در زمانی برای استفاده از ظرفیت‌های داخل در راستای رفع وابستگی‌ها و نیازهای کشور تشکیل شد که جهاددانشگاهی در این حوزه خط شکن بود.
وی اظهارکرد: اقدامات و فعالیت‌های مرکز رویان جهاددانشگاهی از سوی افرادی عالم، متعهد و آشنا به نیازها و ظرفیت‌های کشور صورت گرفت که توانستند در خصوص سلول‌های بنیاد و درمان ناباروری کارهای بزرگی انجام دهند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی تنها رویان نیست بلکه واقعاً رویان‌های بزرگی در مجموعه این نهاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون 7000 نفر در جهاددانشگاهی کشور در حال کار و فعالیت هستند و امروز این نهاد انقلابی مجموعه قوی در زمینه‌های مختلف از جمله پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و توانمند سازی جوانان است.
شریفی زاده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی 63 واحد، سه پژوهشگاه، 24 پژوهشکده، 135 گروه پژوهشی،43 مرکز علمی – کاربردی، دو دانشگاه، 6 موسسه آموزش عالی و حدود 50 هزار دانشجو در حال تحصیل در سطح کشور دارد و همه این مجموعه‌ها و مراکز همچون یک شبکه هستند.
وی ادامه داد: سالانه حدود 600 هزار نفر در کشور از آموزش‌های کوتاه مدت و تخصصی جهاددانشگاهی با نگاه توانمندسازی و اشتغال بهره‌مند می‌شوند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی پیشتاز بوده و کارهاتی بزرگی انجام داده بیان کرد: پس از انقلاب در دانشگاهها کسی به غیر از جهاددانشگاهی کار فرهنگی نمی‌کرد بطوریکه پایه گذار اکثر جشنواره‌های مختلف دانشجویی این نهاد انقلابی بود و دیگران امدند این راه را ادامه دادند.
شریفی زاده عنوان کرد: جهاددانشگاهی خبرگزاری ایسنا را تاسیس کرد که منشا خیری شد و فضا را برای حوزه فرهنگی و رسانه‌ای کشور باز کرد همچنین مرکز افکار سنجی دانشجویان را راه اندازی کرد که همه اذعان دارند که آمارهایی که این مرکز ارائه می‌دهد نزدیک به واقع است و این نهاد در 9 مرکز ملی در حوزه فرهنگی کار می‌کنند.
وی تاکید کرد: 10 درصد بودجه جهاددانشگاهی از دولتی و 100 درصد در خدمت نظام، دولت و کشور هستیم اما دستگاههای دیگر 100 درصد بودجه توسط نظام تامین می‌شود اما انتظارات را برآورده نمی‌کنند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی از رونمایی ۱۰ فناوری برتر جهاد دانشگاهی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: این رونمایی فناوری‌های جدید آذر ماه با حضور رئیس جمهور رونمایی می‌شود.
شریفی زاده افزود: این فناوری‌ها شامل بازوهای بارگیری نفتی و ایجاد فرایندهای نمک زدایی با جدیدترین تکنولوژی و خدمات پزشکی در حوزه‌ی بیماری‌های سرطانی بوده که با هدف کاهش وابستگی‌ها ورسیدن به خودکفایی به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی برای پاسخ به مطالبات علمی ساخته شده است.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ارائه‌ی طرح‌های خود برای اجرای نقشه‌ی جامع علمی کشور پیشتاز است، اظهارکرد: محققان جهاد دانشگاهی طرح‌های خود را حول ۷ محور در زمینه‌های انتقال دانش فنی و تکنولوژی، فناوری اشتغال، فرهنگ و آموزش به تصویب ستاد اجرایی نقشه‌ی جامع علمی کشور رسانده‌اند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی مصمم است با ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در کهگیلویه وبویر احمد زمینه‌ی رشد اقتصادی این استان را فراهم کند.
شریفی زاده اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ منابع طبیعی و انسانی غنی است و باید از این منابع استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: دامن زدن به مسائل قومی، گرمسیری و سردسیری، باشتی و بویراحمدی نگاه‌های ابوجهلی است و معنایی ندارد و نباید در جهاد دانشگاهی به این مسائل پرداخته شود.
معاون هماهنگی و امور مجلس ادامه داد: معیشت و رفاه کارکنان جهاد دانشگاهی هم مورد توجه قرار می‌گیرد و رعایت عدالت و شایسته‌سالاری اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی در پایان از خدمات سبحانی قدردانی کرد و از کارکنان جهاد دانشگاهی خواست تا کاظمی رئیس جدید جهاد دانشگاهی را در مأموریت‌هایش همراهی و کمک کنند.
به گزارش کبنا، در پایان این آیین طی حکمی از سوی دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور، سید محمد قائم کاظمی به یدک به عنوان سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از زحمات رئیس سابق تقدیر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1