تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۰۴۶۰۳

نمایشگاه خوشنویسی اشعار حسین پناهی در تهران برپا شد

۰
نمایشگاه خوشنویسی اشعار حسین پناهی در تهران برپا شد
کبنا ؛حسین پناهی شاعر، نویسنده، کارگردان و بازیگر متولد 1335 در روستای دژکوه از توابع شهر سوق در استان کهکیلویه و بویراحمد است که سال 83 در سن 49 سالگی درگذشت.
نخستین مجموعه شعر مرحوم پناهی با نام «من و نازی» در 1376 منتشر شد، این مجموعه شعر تاکنون بیش از 16 بار تجدید چاپ و به 6 زبان زنده دنیا ترجمه شده؛ «سلام خداحافظ»، «نامه هایی به آنا»، «ستارها» و «راه با رفیق» از دیگر آثار این هنرمند است.
این نمایشگاه واقع در خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کومچه ساعی دوم از 25 آبان افتتاح شده به مدت یک هفته از ساعت 10 تا 19 میزبان علاقه مندان است.
مبرهن هنرمند خوشنویسی و برگزارکننده این نمایشگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حدود 22 اثر خوشنویسی به خط نستعلیق و شکسته نستعلیق در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
این هنرمند خوشنویس، علاقه شخصی به اشعار مرحوم پناهی را از علل برپایی این نمایشگاه عنوان و بیان کرد: بسیاری از مردم، شناختی از اشعار این مرحوم ندارند و تنها بُعد بازیگری و کارگردانی او را می شناسند و قصد داشتم اشعار این هنرمند را معرفی کنم.
مبرهن افزود: در آیین افتتاح نمایشگاه اشعار مرحوم حسین پناهی در قاب خوشنویسی، یک اثر با مضمون «من در جست وجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم/ که از تراکم اندیشه های پست تهی باشد» به آنا پناهی دختر مرحوم پناهی اهدا شد.
وی سخنرانی، پخش کلیپ از زندگینامه و نقش آفرینی مرحوم پناهی و اجرای موسیقی را از بخش های جنبی نمایشگاه اشعار مرحوم پناهی در قاب خوشنویسی عنوان کرد.
این نمایشگاه روز گذشته با حضور هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون همچون رضا بنفشه خواه، بهمن دان، بهروز بقایی، آنا پناهی دختر مرحوم پناهی و مجتبی سبزه رئیس انجمن خوشنویسان غرب تهران افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1