تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۰۳۶۴۸
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد:

فکری به حال گسترش گورستان‌های بی رویه در یاسوج کنید/ رشد 20 درصدی طلاق در 6 ماه سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
فکری به حال گسترش گورستان‌های بی رویه در یاسوج کنید/ رشد 20 درصدی طلاق در 6 ماه سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خواستار چاره اندیشی برای گورستان‌های بی حساب و کتاب در یاسوج شد و گفت: قبرستان‌های قومی و غیر مکانیزه سبب شده دسترسی ثبت احوال به فوت شدگان سخت باشد.
محمدعلی تقوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر از جمله شهرداری یاسوج در زمینه گورستان‌های بی حساب و کتاب قومی و طایفه‌ای در این شهر چاره‌ اندیشی کنند. در یاسوج 12 آرامستان وجود دارد و حتی بهترین مکان‌های استان به آرامستان تبدیل شدند، در آبشار یاسوج که یک مکان گردشگری است 4گورستان ایجاد شده که زیبنده مرکز استان نیست هر کسی یک قبرستان برای خودش داشته باشد، ضمن اینکه آرامستان‌های استان مکانیزه شوند.
وی خواستار ساماندهی و مکانیزه کردن آرامستان‌های یاسوج، دهدشت و دوگنبدان شد و افزود: انتظار داریم واحدهای بهداشتی و خانه‌های بهداشت روستایی برای ثبت به موقع وقایع حیاتی همکاری کنند.
تقوی با بیان اینکه 6 اداره ثبت احوال در مناطق مختلف استان برای ده گردشی ثبت وقایع حیاتی خودرو ندارند، عنوان کرد: در سال 92 تنها 8 دفتر خدمات پستی نسبت به ارائه خدمات ثبت احوال اقدام می‌کردند که هم اکنون این تعداد به 45 دفتر رسیده است.
وی ابراز کرد: برای تهیه و تامین تجهیزات سخت افزاری در راستای استقرار سازمان الکترونیک با هدف گسترش دولت الکترونیک، ارائه خدمات مکانیزه، راه اندازی و استفاده از سامانه‌های ارائه خدمات هویتی 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که در صورت تخصیص این میزان اعتبار ثبت احوال استان 10 سال جلو می‌افتد.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اداره در 7 شاخص اختصاصی عملکرد بالای 100 درصد داشت ولی در جشنواره شهید رجایی استان حائز رتبه نشد که در این زمینه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلایه داریم.
تقوی تصریح کرد: پروژه پوشش ثبت وقایع حیاتی و استفاده از مشارکت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و تشکیل شبکه اعلام و یاوران ثبت با هدف امکان ارائه آمار وقایع حیاتی در بازه زمانی مختلف و رصد تغییرات و حرکات جمعیتی در حوزه ثبت ولادت و فوت اجرایی شده است.
وی ایجاد و راه اندازی سامانه برخط و مکانیزه ثبت وقایع ولادت و فوت در بیمارستان‌های اصلی را خواستار شد و گفت: اعتبار لازم برای خرید تجهیزات لازم شامل چاپگر شناسنامه، رایانه، خودرو و تعمیرات ساختمان نداریم.
تقوی ادامه داد: بالا بردن ضریب امنیت و جلوگیری از جعل، یکپارچه سازی مدارک هویتی، احراز هویت و امکان استعلام الکترونیکی و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های دیگر از طریق کارت از جمله اهداف و دستاوردهای صدور و تحویل کارت هوشمند ملی برای افراد زیر 15 سال است.
رشد 20 درصدی طلاق در 6 ماه سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: طلاق در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است.
سید محمدعلی تقوی در ادامه صدور شناسنامه مکانیزه و کارت ملی هوشمند را از ظایف این اداره‌کل دانست و اظهار کرد: تاکنون 515 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده و 72 درصد مردم استان شناسنامه مکانیزه دارند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کارت ملی هوشمند گفت: از مجموع 536 هزار نفر افراد واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند 410 هزار نفر کارت دریافت کردند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری برای همه افراد کارت ملی هوشمند صادر شود.
وی با اشاره به بروز شدن آمار ولادت و فوت در استان گفت: سال 95، 16 هزار و 315 ولادت به ثبت رسید اما این آمار سال گذشته با کاهش یک هزار نفری به 15 هزار ولادت رسیده و 6 ماهه امسال نیز کاهش 6 درصدی ولادت‌ها را شاهد هستیم.
این مسؤول با اشاره به کاهش 15 درصدی ازدواج در سال 96 نسبت به سال 95 افزود: در 6 ماهه امسال ازدواج‌ها 8 درصد رشد داشته است، ضمن اینکه طلاق در سال 94، 34 درصد و سال 95، 24 درصد رشد داشت اما سال گذشته آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت، در 6 ماهه سال 97، طلاق رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

ثبت احوال
Iran, Islamic Republic of
با عرض تأسف باید به عرض هم استانهاي عزیز برسانم آقای. با تحصیلات لیسانس دامپروری به واسطه .ی و از طریق موسی خادمی استاندار سابق بدون.واد حقوقی وسجلی 4 سال است که ثبت احوال استان رو .
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم . از اداره کردن یک واحد جزء از يه مجموعه اداری هم .کی ا.ه رو عوض می کنن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1